Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 20 jun 2019, 21:08

Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
 Kan man autoinlogga på Firefox Sync ? 
Författare Meddelande

Utgåva: 18.10 Cosmic Cuttlefish
Svara med citat
Inlägg Kan man autoinlogga på Firefox Sync ?
Kan man autoinlogga på Firefox Sync ?

Är så trött på att slå in lösenord varenda gång man startar Firefox.

Finns det alltså något sätt att autoinlogga sig på Firefox Sync, så det går automatiskt när man startar Firefox ?

Jag får upp följande meddelande i en svart ruta med vit text, nederst på skärmen i Firefox uppstarten:
Sync encountered an error while syncing: Incorrect name or password. Sync will automatically retry this action. [Preferences]...

Måste då klicka på "Preferences" och sen på "log in" och får sen upp en ruta där jag ska slå in mitt FirefoxSync lösenord.

04 maj 2015, 16:56
Serveradmin
Användarvisningsbild

Utgåva: 19.04 Disco Dingo
Svara med citat
Inlägg Re: Kan man autoinlogga på Firefox Sync ?
Jag använder själv inte Firefox Sync, men om inte bittin eller någon annan driftig forummedlem kan svara så kan du ju alltid försöka på Mozillas forum: https://support.mozilla.org/sv/kb/hjalp-gemenskap

04 maj 2015, 18:04
Profil WWW

Svara med citat
Jag har kört Firefox Sync i ca 1 år, har bara behövt logga in en enda gång, om jag inte gjort en nyinstallation förstås, vilket jag är ganska pigg på ;)
Firefox ska förstås spara lösenordet, kan det vara så att du har autoinloggning aktiverat i ubuntu? Kanske kan det vara så att Firefox då stänger av sync, så ingen obehörig kommer åt din inloggning?

05 maj 2015, 12:25
Profil ICQ

Svara med citat
hittade detta, kan vara värt att prova:

"I had the same problem with Firefox 20.0.1. I solved it when I saw that my Sync password saved in Firefox (Options -> Security -> Saved passwords -> Show passwords) was not the same as the one I entered when I set up Sync. Some special characters (like é) were replaced by other characters.

So I solved the issue by changing my password and using only a-z A-Z 0-9 characters.

(I filed a bug here)"

Allt finns här:
http://superuser.com/questions/525596/f ... any-device

05 maj 2015, 12:29
Profil ICQ
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 4 inlägg ]