Kan man autoinlogga på Firefox Sync ?

Hjälp med installation och användning av program
phmo
Inlägg: 19
Blev medlem: 05 mar 2008, 21:28
OS: Ubuntu
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Kan man autoinlogga på Firefox Sync ?

Inlägg av phmo »

Kan man autoinlogga på Firefox Sync ?

Är så trött på att slå in lösenord varenda gång man startar Firefox.

Finns det alltså något sätt att autoinlogga sig på Firefox Sync, så det går automatiskt när man startar Firefox ?

Jag får upp följande meddelande i en svart ruta med vit text, nederst på skärmen i Firefox uppstarten:
Sync encountered an error while syncing: Incorrect name or password. Sync will automatically retry this action. [Preferences]...

Måste då klicka på "Preferences" och sen på "log in" och får sen upp en ruta där jag ska slå in mitt FirefoxSync lösenord.
Användarvisningsbild
johanre
Serveradmin
Inlägg: 3888
Blev medlem: 22 okt 2006, 09:13
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Malmö

Re: Kan man autoinlogga på Firefox Sync ?

Inlägg av johanre »

Jag använder själv inte Firefox Sync, men om inte bittin eller någon annan driftig forummedlem kan svara så kan du ju alltid försöka på Mozillas forum: https://support.mozilla.org/sv/kb/hjalp-gemenskap
bubbla
Inlägg: 44
Blev medlem: 29 jan 2008, 12:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Kontakt:

Re: Kan man autoinlogga på Firefox Sync ?

Inlägg av bubbla »

Jag har kört Firefox Sync i ca 1 år, har bara behövt logga in en enda gång, om jag inte gjort en nyinstallation förstås, vilket jag är ganska pigg på ;)
Firefox ska förstås spara lösenordet, kan det vara så att du har autoinloggning aktiverat i ubuntu? Kanske kan det vara så att Firefox då stänger av sync, så ingen obehörig kommer åt din inloggning?
bubbla
Inlägg: 44
Blev medlem: 29 jan 2008, 12:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Kontakt:

Re: Kan man autoinlogga på Firefox Sync ?

Inlägg av bubbla »

hittade detta, kan vara värt att prova:

"I had the same problem with Firefox 20.0.1. I solved it when I saw that my Sync password saved in Firefox (Options -> Security -> Saved passwords -> Show passwords) was not the same as the one I entered when I set up Sync. Some special characters (like é) were replaced by other characters.

So I solved the issue by changing my password and using only a-z A-Z 0-9 characters.

(I filed a bug here)"

Allt finns här:
http://superuser.com/questions/525596/f ... any-device
civilpolisen
Inlägg: 99
Blev medlem: 18 nov 2020, 14:52
OS: Ubuntu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: Kan man autoinlogga på Firefox Sync ?

Inlägg av civilpolisen »

Jag har använt synk-funktionen mellan olika datorer under jättemånga år och jag vet inte vilken inställning man ska göra för att behöva logga in varje gång!

Det jag vet däremot, är att om man tömmer kakorna så kan dessa saker falla ur minnet och då kan man behöva logga in igen!
Så... har du ett annat program som tömmer dina kakor eller har du "automatisk rensning av kakor" aktiverat?
Har du det så kan effekten bli att du får logga in varje gång du startar datorn!
Skriv svar

Återgå till "Program"