|
Kategoriregler
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
|
Sida 1 av 1
|
[ 3 inlägg ] |
|
Författare |
Meddelande |
lasseroth
|
 libre draw dra linje
jag har en png bild/karta Där tänker jag dra en linje för att visa vägbeskrivning. Det går inte att dra en linje ovanpå bilden Behövs det göras ett nytt lager ovanpå? I så fall hur gör man det?. Eller vad göra?
|
02 dec 2019, 16:39 |
|
 |
JoWa
Global Moderator
Utgåva: 19.10 Eoan Ermine
|
 Re: libre draw dra linje
Nej. För mig är det bara att välja Infoga linje i verktygslådans Linjer och pilar. Sedan trycka där linjen skall börja, dra i önskad riktning, och släppa där linjen skall sluta.
För en vägbeskrivning är det kanske Polygon i verktygslådans Kurva du skall välja. Samma tillvägagångssätt: Tryck och dra för att skapa en linje i polygonen, släpp för att påbörja nästa linje. Avsluta med dubbelklick.
_________________ Eoan Ermine | Firefox 72β | HTTPS Everywhere | Privacy Badger
|
03 dec 2019, 05:47 |
|
 |
lasseroth
|
 Re: libre draw dra linje 
ja, funkar för mig också. jag har ett vertygsfält på vänster sida, vertikalt. där kan jag däremot inte plocka den oooh vad jag saknar Xara Xtreme tack fär hjälp
|
03 dec 2019, 07:56 |
|
|
|
Sida 1 av 1
|
[ 3 inlägg ] |
|