Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 21 nov 2018, 15:58

Kategoriregler

Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!

Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
 Skriva ut stora bilder på vanlig skrivare (Löst) 
Författare Meddelande
Användarvisningsbild

Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Svara med citat
 Skriva ut stora bilder på vanlig skrivare (Löst)
En liten kort fråga bara.

Jag har en bild liggande på hårddisken (BxH 699x1280 punkter i format png) som jag skulle vilja prova att gravera (liten hobby jag har, inget seriöst egentligen) men vid en vanlig utskrift så blir inte detaljerna särskillt tydliga. Vill därför ha en större utskrift och jag har sett att det finns olika (windows) mjukvara för att dela upp utskriften på flera sidor.

Men jag kör ju Ubuntu 12.04. Tittade runt i Programcentralen men hittade inget jag tyckte passade (visste inte heller riktigt vad jag skulle söka efter). Jag har Gimp installerat men jag har inte sett att det finns någon funktion där för att dela upp bilden. I inställningarna för utskrift finns det heller inga lämpliga alternativ.

Det här är inget jätteviktigt men jag passar på att fråga ändå. Om det är viktigt så är min skrivare en (halvbra) Photosmart 8250.

Senast redigerad av Städarn 13 jun 2015, 20:43, redigerad totalt 1 gång.

13 jun 2015, 07:53
Användarvisningsbild

Svara med citat
Inlägg Re: Skriva ut stora bilder på vanlig skrivare
PosteRazor verkar vara det du behöver...
Finns i förrådet.

13 jun 2015, 08:30
Användarvisningsbild

Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Svara med citat
Inlägg Re: Skriva ut stora bilder på vanlig skrivare (Löst)
Snabb fråga fick ett snabbt svar. Jag tackar för tipset, det fungerade jättebra. ;D

13 jun 2015, 20:44
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 3 inlägg ]