Skriva ut stora bilder på vanlig skrivare (Löst)

Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Kategoriregler
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Städarn
Inlägg: 224
Blev medlem: 19 maj 2013, 18:57
OS: Linux Mint
Ort: Sydhalland

Skriva ut stora bilder på vanlig skrivare (Löst)

Inlägg av Städarn »

En liten kort fråga bara.

Jag har en bild liggande på hårddisken (BxH 699x1280 punkter i format png) som jag skulle vilja prova att gravera (liten hobby jag har, inget seriöst egentligen) men vid en vanlig utskrift så blir inte detaljerna särskillt tydliga. Vill därför ha en större utskrift och jag har sett att det finns olika (windows) mjukvara för att dela upp utskriften på flera sidor.

Men jag kör ju Ubuntu 12.04. Tittade runt i Programcentralen men hittade inget jag tyckte passade (visste inte heller riktigt vad jag skulle söka efter). Jag har Gimp installerat men jag har inte sett att det finns någon funktion där för att dela upp bilden. I inställningarna för utskrift finns det heller inga lämpliga alternativ.

Det här är inget jätteviktigt men jag passar på att fråga ändå. Om det är viktigt så är min skrivare en (halvbra) Photosmart 8250.
Senast redigerad av 1 Städarn, redigerad totalt 13 gånger.
Användarvisningsbild
eson57
Inlägg: 1103
Blev medlem: 06 dec 2014, 10:44
OS: Linux Mint

Re: Skriva ut stora bilder på vanlig skrivare

Inlägg av eson57 »

PosteRazor verkar vara det du behöver...
Finns i förrådet.
Alltid på kanelen!
Städarn
Inlägg: 224
Blev medlem: 19 maj 2013, 18:57
OS: Linux Mint
Ort: Sydhalland

Re: Skriva ut stora bilder på vanlig skrivare (Löst)

Inlägg av Städarn »

Snabb fråga fick ett snabbt svar. Jag tackar för tipset, det fungerade jättebra. ;D
Skriv svar

Återgå till "Bildhantering"