Sony Xperia överföra bilder

Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Kategoriregler
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
oleg
Inlägg: 74
Blev medlem: 12 okt 2009, 13:40
OS: Annat GNU/Linux

Sony Xperia överföra bilder

Inlägg av oleg »

Hej!
Försöker föra över bilder från Sony Xperia, Androidver 4.4.4 till Ubuntu 16.04. I mappen DCIM finns en massa bilder som .JPG men det går inte att öppna dem eller se dem på datorn. Det finns PC Companion för Win men hur jag söker överallt hittar jag inte hur jag kan överföra till Ubuntu. Jag har klickat över Sony Installer till datorn men den innehåller en startme.exe - fil, äckligt nog. Det kanske finns lösningar men jag har fått ge upp. Tacksam för hjälp.
Användarvisningsbild
Nemo
Inlägg: 732
Blev medlem: 16 aug 2010, 19:39
OS: Kubuntu
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Re: Sony Xperia överföra bilder

Inlägg av Nemo »

oleg skrev: Försöker föra över bilder från Sony Xperia, Androidver 4.4.4 till Ubuntu 16.04. I mappen DCIM finns en massa bilder som .JPG men det går inte att öppna dem eller se dem på datorn.
Kan du öppna mappen DCIM på telefonen från Ubuntu? Om du kan se listan över filer borde du kunna kopiera över dem till datorn, men förtydliga gärna om du kan komma åt mappen DCIM på telefonen från Ubuntu eller inte.
Skriv svar

Återgå till "Bildhantering"