Shotwell raderat bilder från telefonen

Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Kategoriregler
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
oleg
Inlägg: 74
Blev medlem: 12 okt 2009, 13:40
OS: Annat GNU/Linux

Shotwell raderat bilder från telefonen

Inlägg av oleg »

Hej!
Jag har överfört många bilder från min telefon tidigare och kan se dem i Shotwell och mappen Filer. Idag när jag markerat de senaste bilderna och skulle "Klicka antingen Importera markerade" som det anges Hjälpen fanns inte det valet. 53 bilder kopierades tillbaka till telefonen, som jag uppfattade det. Därför valde jag i samma stund att radera de kopierade. Så nu har jag inte mina senaste 53 värdefulla bilder varken på telefonen eller datorn. Det är hur tråkigt som helst och jag ber om hjälp att förstå vad som hänt. Telefonen är Huawei, MYA-L41. Hälsningar Roland
Användarvisningsbild
Nemo
Inlägg: 731
Blev medlem: 16 aug 2010, 19:39
OS: Kubuntu
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Re: Shotwell raderat bilder från telefonen

Inlägg av Nemo »

oleg skrev:Så nu har jag inte mina senaste 53 värdefulla bilder varken på telefonen eller datorn. Det är hur tråkigt som helst och jag ber om hjälp att förstå vad som hänt. Telefonen är Huawei, MYA-L41. Hälsningar Roland
Problemet här är att du raderat bilderna innan du verifierat att de verkligen blivit kopierade.

Bilderna fanns alltså på din dator och blev kopierade till din telefon. Därefter raderade du bilderna i datorn utifrån antagandet att de nu fanns i telefonen? Bilderna blev dock inte kopierade till telefonen och nu är du utan dem.

Jag har inte använt Shotwell själv för att föra över bilder mellan dator och telefon. Brukar köra med SSH för detta. En möjlighet skulle vara att dina bilder hamnat i en annan mapp på telefonen med följd att du ser dem inte längre. Har du kollat alla mapparna i telefonen utifall bilderna hamnat i en annan mapp?
Skriv svar

Återgå till "Bildhantering"