Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 11 dec 2017, 10:22

Svara på tråd  [ 845 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 39, 40, 41, 42, 43
 BankID för Linux slopas 
Författare Meddelande
Användarvisningsbild

Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Svara med citat
Inlägg Re: BankID för Linux slopas
BankID-appen för Android har visat sig fungera både i 32-bitars och 64-bitars emulerade Android-miljöer.

07 jan 2017, 23:46
Användarvisningsbild

Svara med citat
Viss skillnad mellan teori och praktik.

21 jan 2017, 00:18
Användarvisningsbild

Svara med citat
Kom just på en teknisk finess som möjligen kan hjälpa till för att göra "staten" uppmärksam på behovet av ett allmänt tillgängligt alternativ till bankernas ID-monopol.
Inte för at jag tror att det ändrar något i sak, inom överskådlig tid, utan för att det åtminstone ger en indikation om att alla inte kan/vill använda BankID.

Till saken...
Alla som har möjlighet borde registrera en e-brevlåda hos Min myndighetspost, med hjälp av Telias e-leg. Ju fler som använder Telias e-leg, istället för BankID, i privata och offentliga sammanhang, desto bättre för "vår sak".

25 jan 2017, 14:28
Användarvisningsbild

Svara med citat
eson57 skrev:
Alla som har möjlighet borde registrera en e-brevlåda hos Min myndighetspost, med hjälp av Telias e-leg. Ju fler som använder Telias e-leg, istället för BankID, i privata och offentliga sammanhang, desto bättre för "vår sak".
God tanke. Själv använder jag Telia e-legitimation för all inloggning till myndigheter och offentliga tjänster (inklusive minmyndighetspost.se).

Kruxet med din idé är att tröskeln för att börja använda Telia e-legitimation är hög (Skatteverkets id-kort + kortläsare); förmodligen för hög för dem som ändå regelmässigt använder Mobilt BankID, om enda syftet är att visa på användning.

25 jan 2017, 17:10
Användarvisningsbild

Svara med citat
Gunnar Hjalmarsson skrev:
Kruxet med din idé är att tröskeln för att börja använda Telia e-legitimation är hög (Skatteverkets id-kort + kortläsare); förmodligen för hög för dem som ändå regelmässigt använder Mobilt BankID, om enda syftet är att visa på användning.

Ja, tanken att en svensk i praktiken faktiskt skulle "rösta med fötterna", är ju fullständigt befängd. ::)
Jag var mer inne på att alla som har eller tänker skaffa telias e-leg, också använder det på ett adekvat och "synligt" sätt.

Själv gör jag också allt (som går) med telias e-leg, eftersom storbankerna använder BankID som ett konkurrenshämmande verktyg. Prissättningen är nämligen sådan, att alternativa banker inte kan erbjuda BankID. Det skulle helt enkelt göra deras affärsidé, med låga kostnader och ränta på insatta pengar till kunderna, olönsam.

25 jan 2017, 18:16
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 845 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 39, 40, 41, 42, 43