Google Chrome och anpassa ikonerna i menyn

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Inlägg: 3330
Blev medlem: 27 mar 2006, 22:32
OS: Linux Mint
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Ort: Stockholm / Tumba

Google Chrome och anpassa ikonerna i menyn

Inlägg av Broder Tuck »

;)
Jag har sökt både i trådar här, läst på Google Chromes hjälpsida och försökt att finna en motsvarighet till "anpassa" i Firefox. Tyvärr utan resultat.

Det jag skulle vilja göra är, att flytta några ikoner i Chromes meny, adressfältet och flytta från ena sidan av adressfältet till den andra sidan.

Uppdatera en webbsida t.ex..

I Firefox har jag ikonen för uppdatering till höger i adressfältet.
I Google Chrome ligger den till vänster om fältet.

En liten sak, men knölig, när jag som en flitig Firefoxanvändare försöker att bli lika van och "hemma" i Google Chrome.

Finns det något sätt att flytta om lite sådana här differenser, så skulle jag bli glad. .......... /Hälsningar tukken
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Användarvisningsbild
JoWa
Global Moderator
Inlägg: 7778
Blev medlem: 09 jun 2012, 06:16
OS: Ubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Ort: Boo
Kontakt:

Re: Google Chrome och anpassa ikonerna i menyn

Inlägg av JoWa »

Tisy refresh button lägger till en uppdateringsikon i tilläggsutrymmet till höger om adressfältet. Den ordinarie ikonen ligger kvar till vänster.

Chromes utseende är inte så väldigt anpassningsbart, som du har märkt. Även Opera och Vivaldi har knapparna orörliga till vänster om adressfältet.
Noble Numbat | Firefox 125β (snap) | Privacy Badger
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Inlägg: 3330
Blev medlem: 27 mar 2006, 22:32
OS: Linux Mint
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Ort: Stockholm / Tumba

Re: Google Chrome och anpassa ikonerna i menyn

Inlägg av Broder Tuck »

;D Tack för den, broder.
Nu känns det bättre. ;D
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Skriv svar

Återgå till "Internet"