E-postnotifieren som nekas av postlådan?

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
Tjadden
Inlägg: 1606
Blev medlem: 12 sep 2010, 01:37
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

E-postnotifieren som nekas av postlådan?

Inlägg av Tjadden »

Det är på sin plats att få reda på att när mejl har kommit till min gmail, men jag lyckas inte att få till den tjänsten, när man blir nekad.
Är det någon som kan ge mig en förklaring om hur man ställer in en "gmail notifier"?
Tjadden
Inlägg: 1606
Blev medlem: 12 sep 2010, 01:37
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: E-postnotifieren som nekas av postlådan?

Inlägg av Tjadden »

Jag tror att jag har hittat problemet? Google begär att man ska logga in med Nyckelringen
tyvärr så får jag inte den möjligheten att skriva in lösenordet, utan får upp enbart för att logga in nyckelringen.
När jag har markerat rätt i Notifieren och det ser korrekt ut, meddetsamma jag får upp nyckelringen som inte kan logga in och klickar på avbryt , så kommer meddelandet att den nekas att besöka gmails postlåda!
Alltså jag måste ha en ny google chrome som ger mig chansen att skriva in lösenordet för nyckelringen. Men vilken chrome och var hämtar jag den någonstans?
Tjadden
Inlägg: 1606
Blev medlem: 12 sep 2010, 01:37
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: E-postnotifieren som nekas av postlådan?

Inlägg av Tjadden »

Problemet är löst på detta sätt:
Man installerar Thunderbird och kör in gmail.com adressen och på detta sätt behöver man inte någon Gmail notifier!
En liten meny kommer upp på skrivbordet, med texten att post har kommit ifrån gmail.
Användarvisningsbild
Gunnar Hjalmarsson
Inlägg: 3030
Blev medlem: 08 aug 2010, 13:49
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Göteborg

Re: E-postnotifieren som nekas av postlådan?

Inlägg av Gunnar Hjalmarsson »

Så bra. Lösningen låter bekant på något sätt.
Skriv svar

Återgå till "Internet"