apache och noip klient

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
ceddio
Inlägg: 37
Blev medlem: 17 okt 2014, 16:04
OS: Ubuntu
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

apache och noip klient

Inlägg av ceddio »

Hej
Mitt problem är nu att jag försöker köra apache med noip men när jag kör min xxxxxx.ddns.net vill apache ha något användarnamn och lösenord och sätter jag http:/xxxxx.ddns.net kommer jag till google sök.
Jag kan komma åt servern via localhost och med hjälp av ip 192.xxx.x.xx om jag prövar det.
ceddio
Inlägg: 37
Blev medlem: 17 okt 2014, 16:04
OS: Ubuntu
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Re: apache och noip klient

Inlägg av ceddio »

ceddio skrev:Hej
Mitt problem är nu att jag försöker köra apache med noip men när jag kör min xxxxxx.ddns.net vill apache ha något användarnamn och lösenord och sätter jag http:/xxxxx.ddns.net kommer jag till google sök.
Jag kan komma åt servern via localhost och med hjälp av ip 192.xxx.x.xx om jag prövar det.
Vad för conf filer vill ni att jag visar?
Användarvisningsbild
johanre
Serveradmin
Inlägg: 3888
Blev medlem: 22 okt 2006, 09:13
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Malmö

Re: apache och noip klient

Inlägg av johanre »

Det behövs inga conf filer just nu. Det du behöver göra är att ändra i den router / brandvägg så att den släpper in TCP port 80 från Internet till din servers interna IP 192.xxx.xxx.xxx. Inloggningen som du får fråga om är till din router / brandvägg.
ceddio
Inlägg: 37
Blev medlem: 17 okt 2014, 16:04
OS: Ubuntu
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Re: apache och noip klient

Inlägg av ceddio »

routern/brandväggen säger att port 80 redan är öppnad. kunde ej peka på serverns 192.xxx.x.x adress
Användarvisningsbild
johanre
Serveradmin
Inlägg: 3888
Blev medlem: 22 okt 2006, 09:13
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Malmö

Re: apache och noip klient

Inlägg av johanre »

ceddio skrev:routern/brandväggen säger att port 80 redan är öppnad. kunde ej peka på serverns 192.xxx.x.x adress
Nja, jag tror du har missuppfattat inställningarna i din router, det du vill göra brukar heta "Port Forwarding". Misstänker att du istället har tillåtet administration av din router från Internet på port 80 (vilket generellt är något jag *inte* skulle rekommendera).
ceddio
Inlägg: 37
Blev medlem: 17 okt 2014, 16:04
OS: Ubuntu
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Re: apache och noip klient

Inlägg av ceddio »

äh verkar vara något i upnp inställningen i routern
Skriv svar

Återgå till "Internet"