E-post fungerar inte längre

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
Solen
Inlägg: 79
Blev medlem: 17 aug 2014, 16:42
OS: Ubuntu

E-post fungerar inte längre

Inlägg av Solen »

Jag har två datorer. Den ena med operativsystem Windows 10 den andra Ubuntu 16.04. I båda datorerna använder jag Thunderbird till E-post och Firefox som webbläsare. Min E-postserver är hos Tele2. I datorn med Windows 10 fungerar min E-post men inte i datorn med Ubuntu. Detta blev jag varse idag efter efter en programuppdatering. Efter denna kom ett meddelande om att Ubuntu hittat fel i programvaran och jag ombads skicka en felrapport, vilket jag gjorde. När jag sedan kollade efter nya uppdateringar fick jag meddelande om att alla program var uppdaterade. När jag sedan gick in i Thunderbird kom jag in på sidan inkorgen, och ett meddelande:
"Sändning av lösenordet för användare kjell.sandgren misslyckades. E-postservern mail.tele2.se svarade: Authentication failed."

Finns det någon som har ett tips om vad jag skall göra?
Användarvisningsbild
Hund
Inlägg: 16492
Blev medlem: 25 jan 2007, 04:15
OS: Gentoo
Ort: Norrland
Kontakt:

Re: E-post fungerar inte längre

Inlägg av Hund »

Har du testat att angett ditt lösenord på nytt? Det låter som att de inte gillar ditt användarnamn eller lösenord (mest troligt ditt lösenord).
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Solen
Inlägg: 79
Blev medlem: 17 aug 2014, 16:42
OS: Ubuntu

Re: E-post fungerar inte längre

Inlägg av Solen »

Tack för ditt engagemang, Hund!
Problemet är löst. Det hade inget att göra med Ubuntu. Jag hade tidigare en swipnet.se-address. I går natt bytte Tele2 plattform för gamla swipnet.se-addresser och för att få mailet att fungera var jag tvungen att ändra addressen i ingående server vilket jag hade missat.
Användarvisningsbild
Hund
Inlägg: 16492
Blev medlem: 25 jan 2007, 04:15
OS: Gentoo
Ort: Norrland
Kontakt:

Re: E-post fungerar inte längre

Inlägg av Hund »

Okej! Vad bra att det löste sig. :)
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Skriv svar

Återgå till "Internet"