thunderbird problem

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
ingenvet
Inlägg: 56
Blev medlem: 08 jan 2014, 21:42
OS: Manjaro
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

thunderbird problem

Inlägg av ingenvet »

Hej nu skulle jag behöva hjälp med att lösa mitt problem med thunderbird.
Det är så helt plötsligt så är det fel inställning i textkodningen, istället för att vara arabiskt(windows) så är den ställd på västeuropeisk. Vid varje mail jag skickar måste jag ställa om den till den riktiga.
Vad är det som händer när den står på västeuropeisk är att det inte blir några å ä och ö och istället blir det upp och nervända ? och flera andra konstiga tecken.
Så hur kan jag få textkodningen att alltid vara arabiskt(windows)?
Användarvisningsbild
eson57
Inlägg: 1103
Blev medlem: 06 dec 2014, 10:44
OS: Linux Mint

Re: thunderbird problem

Inlägg av eson57 »

Gå till inställningarna... Visa/Formatering/Avancerat.
2017-12-07_21-32-31.png
2017-12-07_21-32-31.png (50.46 KiB) Visad 2209 gånger
Alltid på kanelen!
ingenvet
Inlägg: 56
Blev medlem: 08 jan 2014, 21:42
OS: Manjaro
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: thunderbird problem

Inlägg av ingenvet »

Tack eson57 hittade det i inställningarna, nu kör jag ju inte någon buntu utan antergos, men i thunderbird hittade jag det, så jag hoppas det ska fungera i fortsättningen.
ingenvet
Inlägg: 56
Blev medlem: 08 jan 2014, 21:42
OS: Manjaro
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: thunderbird problem

Inlägg av ingenvet »

Tyvärr så har jag fortfarande samma problem, och det är alltid när jag svarar på ett mail inte när jag själv skriver ett för att skicka iväg.
Och en undran var i thunderbird hittar jag dom inställningarna? Kör med version 58 beta.
Användarvisningsbild
Gunnar Hjalmarsson
Inlägg: 3030
Blev medlem: 08 aug 2010, 13:49
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Göteborg

Re: thunderbird problem

Inlägg av Gunnar Hjalmarsson »

Jag känner på mig att Thunderbird avsiktligt avviker från standardinställningarna när man svarar, och hämtar vissa egenskaper från det meddelande man svarar på. Exempelvis vill jag normalt skicka rena textmeddelanden (ja, jag är gammalmodig), men när jag svarar på ett HTML-meddelande, blir svaret med HTML om jag inte manuellt ändrar.
Skriv svar

Återgå till "Internet"