Migrera Inloggningsnyckelringen från Opera. Opera dog!

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
Städarn
Inlägg: 224
Blev medlem: 19 maj 2013, 18:57
OS: Linux Mint
Ort: Sydhalland

Migrera Inloggningsnyckelringen från Opera. Opera dog!

Inlägg av Städarn »

Hej.

Ja jag är urkass på det här. Ingen kommentar på det. :-X

I vart fall har jag i många år kört Opera men det är en gammal modell och det är inte säkert (jag kör 32-bit Linux Mint system så den uppdateras inte). Eftersom datorn har blivit lite ombyggd med bättre (men gammal) hårdvara så kan jag nu gå över till att köra med Firefox. Att exportera bokmärken och liknande skulle jag nog kunna få till men hur får jag över "Inloggningsnyckelringen" från Opera till Firefox? Det hade varit enklare än att skriva in alla lösenord och annat ytterliggare en gång.
Senast redigerad av 1 Städarn, redigerad totalt 17 gånger.
Städarn
Inlägg: 224
Blev medlem: 19 maj 2013, 18:57
OS: Linux Mint
Ort: Sydhalland

Re: Migrera Inloggningsnyckelringen från Opera. Opera dog!

Inlägg av Städarn »

Fick under fredagskvällen lite problem med min gamla webbläsare så jag fick gå in FireFox och logga in mig själv i på de sidor jag brukar vara inloggad på. Har ingen aning men om ni vill spekulera så följer informationen nedan (citerat från min tråd på E-forum).

OT om problemet: "Nå jag vet inte heller vad som hände. Det blev knas på rad...Hade laddat ner en sak under Firefox och hade Opera igång i bakgrunden. Gick tillbaka och upptäckte att den senare webbläsaren hade svårt att ansluta till en sida "opera kan inte öppna sidan just nu". Ok, Clam (virussökaren) är igång så det är väl kort om minne. Testade den strulande sidan i telefonen men den gick inte att öppna där heller. Ok, fel på sidan då. Men den fungerade ju i datorn med FF. (??). Stängde FF men ingen förändring. Startade om Opera men ingen förändring. Stängde av och startade upp datorn igen men Opera fortfarande "död".

Ungefär här väljer min router att spåra ur. Jag fick inget WiFi. Startade om den ett par gånger och resetade den ett par gånger då jag trodde webbläsarproblemet låg där (trots att FF fungerade fint). Fick tillbaka WiFi på min telefon och allt fungerade bra. FF fungerade bra. Opera är fortfarande oanvändbar på alla sidor och står bara och laddar i all oändlighet. Har tömt all historik utom kakor och har ingen aning om vad problemet är. Men nu har jag ju flyttat till FireFox". 
Skriv svar

Återgå till "Internet"