Motion ang ledarstruktur, skiljeomröstning

Vilket förslag föredrar du?

Omröstningen slutade 20 jul 2009, 21:22

Alt 2
30
44%
Alt 3
30
44%
inget av alternativen
8
12%
 
Antal röster: 68

Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Motion ang ledarstruktur, skiljeomröstning

Inlägg av farmfield »

Hupp, så blev det som vi alla fasade, hehe... Penn & Teller säger: Democracy is BULLSHIT!

Enda alternativet enl. mig är att följa Canonical/Ubuntu's 'råd' för ett LoCo till 100% utan avvikelser...

TL/TC/LoCoCouncil & hela svängen... Det är absolut enda alternativet som inte kräver en omröstning...
Användarvisningsbild
upnorth
Inlägg: 7100
Blev medlem: 14 jun 2007, 19:43
OS: Linux Mint
Ort: Oslo

Re: Motion ang ledarstruktur, skiljeomröstning

Inlägg av upnorth »

farmfield skrev:Hupp, så blev det som vi alla fasade, hehe... Penn & Teller säger: Democracy is BULLSHIT!

Enda alternativet enl. mig är att följa Canonical/Ubuntu's 'råd' för ett LoCo till 100% utan avvikelser...

TL/TC/LoCoCouncil & hela svängen... Det är absolut enda alternativet som inte kräver en omröstning...
Hehe, inga problem för min del, med tanke på att vi är typ det enda LoCot som lyckats krångla till allt.
Harlekin33
Inlägg: 4164
Blev medlem: 19 jan 2008, 13:52
OS: Debian

Re: Motion ang ledarstruktur, skiljeomröstning

Inlägg av Harlekin33 »

Enda alternativet enl. mig är att följa Canonical/Ubuntu's 'råd' för ett LoCo till 100% utan avvikelser...

TL/TC/LoCoCouncil & hela svängen... Det är absolut enda alternativet som inte kräver en omröstning...
Precis som det egentligen borde ha varit redan från allra första början.
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Motion ang ledarstruktur, skiljeomröstning

Inlägg av farmfield »

Det var det högsta röstningsdeltagandet EVER och ändå helt utan resultat... Blir det mer 'se.org' liksom? ::)

Matematisk formel för forumsdebatter: ('we'll agree to disagree' - 'agree') ^ ∞
Användarvisningsbild
upnorth
Inlägg: 7100
Blev medlem: 14 jun 2007, 19:43
OS: Linux Mint
Ort: Oslo

Re: Motion ang ledarstruktur, skiljeomröstning

Inlägg av upnorth »

farmfield skrev:Det var det högsta röstningsdeltagandet EVER och ändå helt utan resultat... Blir det mer 'se.org' liksom? ::)

Matematisk formel för forumsdebatter: ('we'll agree to disagree' - 'agree') ^ ∞
Men lägg ner ditt rantande nu och hjälp oss att få slut på farsen istället.

Förövrigt kanske folk gillade kompromissalternativet och försökte balansera omröstningen, jag tyckte också att det kändes jävligt skumt, men det är ju en möjlig förklaring.
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Motion ang ledarstruktur, skiljeomröstning

Inlägg av farmfield »

upnorth skrev:Men lägg ner ditt rantande nu och hjälp oss att få slut på farsen istället
Du har ju redan nominerat dig själv till TL-valet, vad finns kvar för mig att göra utom att sitta här med mina popcorn och njuta av showen? ;D

Det var alltså inget gnäll, det var bara en snabb och underhållande analys av internetforum i allmänhet... Och jag hänger numera på ett par icke IT-relaterade och ser precis samma problem som här... Folk är mest som folk är mest, och detta lite överallt...
No1Viking
Inlägg: 871
Blev medlem: 26 okt 2008, 08:24
OS: Ubuntu

Re: Motion ang ledarstruktur, skiljeomröstning

Inlägg av No1Viking »

whac skrev:Jag tror nog att vulfgar är medveten om diverse problematik och gör allt hon kan för att få forumet så bra och trevligt som möjligt precis som alla andra som också engagerar sig i forumet.

Forumet må ha kört fast endel, men för det så behöver det ju inte betyda att ingen gör något? omständigheterna kan ha gjort det svårt att agera och åstadkomma något, men det är många av oss som arbetar för en lösning.
Va?
Vem GÖR nåt mer än skapar omröstningar, berätta det för mig. Vi har brännt över 1 år på bråk och omröstningar som inte leder nån vart för att skapa en organisation och nu är det dags att bli medveten? Jag säger bara LOL! Jo, en sak har det hela gett oss, desssvärre, medlemmar som lämnat LoCot, viktiga medlemmar.

Forumet är rena stridszonen och du anser att det har kört fast en del?

Micke
Välkommen till Ubuntu.se, Sveriges trevligaste linuxcommunity!
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Motion ang ledarstruktur, skiljeomröstning

Inlägg av farmfield »

No1Viking skrev:
whac skrev:Jag tror nog att vulfgar är medveten om diverse problematik och gör allt hon kan för att få forumet så bra och trevligt som möjligt precis som alla andra som också engagerar sig i forumet.

Forumet må ha kört fast endel, men för det så behöver det ju inte betyda att ingen gör något? omständigheterna kan ha gjort det svårt att agera och åstadkomma något, men det är många av oss som arbetar för en lösning.
Va?
Vem GÖR nåt mer än skapar omröstningar, berätta det för mig. Vi har brännt över 1 år på bråk och omröstningar som inte leder nån vart för att skapa en organisation och nu är det dags att bli medveten? Jag säger bara LOL! Jo, en sak har det hela gett oss, desssvärre, medlemmar som lämnat LoCot, viktiga medlemmar.
Fast se det till att Vulfgar inte har mandat att göra nåt alls egentligen... Det är detta som satt oss i denna situation från början, att det har varit förbud att inneha någon form av makt alls... Jag blir helt perplex när jag tänker tillbaka på min rådstid och hur låsta rådet var... Helt vansinnigt...
Skriv svar

Återgå till "Omröstningar"