Val av ny team leader och team contact.

Vilken TL och TC väljer du?

Omröstningen slutade 31 aug 2009, 23:39

1. CryingFreeman TL och andol TC
46
46%
2. Farmfield TL och Ulsak TC
26
26%
3. rancor TL och Ulsak TC
8
8%
4. Hund TL och Ulsak TC
15
15%
5 Inget av ovanstående alternativ
5
5%
 
Antal röster: 100

Användarvisningsbild
Ulsak
Inlägg: 4808
Blev medlem: 06 aug 2007, 19:04
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Göteborg

Re: Val av ny team leader och team contact.

Inlägg av Ulsak »

vulfgar skrev:Utanför ämnet:
Ulsak skrev: Utanför ämnet: Så vitt jag vet är Vulfgar en tik..
( varför vill jag inte skriva på engelska..?)
Utanför ämnet:
Har du kollat min sig? ;D
haha, en kille som blivit anklagad för att vara grabbig och "h-ordet" blir lite försiktig i sina ordaval..
Sortman
Inlägg: 96
Blev medlem: 16 dec 2006, 16:58
OS: Ubuntu
Ort: Malmö
Kontakt:

Re: Val av ny team leader och team contact.

Inlägg av Sortman »

farmfield skrev:Jag står oförstående till varför det inte mailas till registrerade medlemmar. Skälen som angetts är ohållbara eftersom argumenten utgår ifrån återkommande o-ombedda mail och vi här pratar om ett avgörande val.

Sedan så är det som vanligt fel att utgå ifrån 12.000+ medlemmar utan vad man i så fall skulle utgå ifrån är återkommande inloggade sett under t.ex. de sista tre månaderna... Att det är aktiva medlemmar som röstar är rätt naturligt och huvuddelen av de registrerade är inne när dom har problem och/eller har bytt till annan dist. eller gått tillbaka till sitt tidigare OS.

Det finns ett problem med omröstningen!
I ett riksdagsval har vi möjlighet att bilda oss en uppfattning om kandidaterna innan vi röstar. Har man det här?
Jag är visserligen linuxanvändare sedan flera år men jag har inte en susning om vad kandidaterna här har för ambitioner och vad de har för kvalifikationer.
Jag besöker ubuntu-se.org i stort sett varje dag då jag är oerhört nyfiken på vad som är på gång ifråga om utveckling av systemet. Jag dyker inte bara upp när jag behöver hjälp och jag tror att det samma kan gälla en drös andra användare.

En presentation av kandidaterna vore på sin plats. En presentation som de själva utformar i vilken de anger sina erfarenheter och sina mål med kandidaturen.
Visst, vi vanliga användare kanske inte förstår allt men det skulle öka möjligheterna för oss att ta ställning. Som det nu är så känner jag mig fullständigt utanför demokratin och avstår att rösta, även om jag har fått god hjälp av en del av er som kandiderar. I dagsläget liknar det mer teknokrati än demokrati.

Visst är det så att alla ni goda krafter som kandiderar även jobbar för oss enkla och okunniga användare och inte bara för er egen skull?

Sortman, lika beroende av Ubuntu som en alkis av alkohol. (Fast Ubuntu ger ett kraftigare glädjerus)
KiviE
Inlägg: 2157
Blev medlem: 25 okt 2007, 14:00
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Luleå

Re: Val av ny team leader och team contact.

Inlägg av KiviE »

Sortman skrev:
farmfield skrev:Jag står oförstående till varför det inte mailas till registrerade medlemmar. Skälen som angetts är ohållbara eftersom argumenten utgår ifrån återkommande o-ombedda mail och vi här pratar om ett avgörande val.

Sedan så är det som vanligt fel att utgå ifrån 12.000+ medlemmar utan vad man i så fall skulle utgå ifrån är återkommande inloggade sett under t.ex. de sista tre månaderna... Att det är aktiva medlemmar som röstar är rätt naturligt och huvuddelen av de registrerade är inne när dom har problem och/eller har bytt till annan dist. eller gått tillbaka till sitt tidigare OS.

Det finns ett problem med omröstningen!
I ett riksdagsval har vi möjlighet att bilda oss en uppfattning om kandidaterna innan vi röstar. Har man det här?
Jag är visserligen linuxanvändare sedan flera år men jag har inte en susning om vad kandidaterna här har för ambitioner och vad de har för kvalifikationer.
Jag besöker ubuntu-se.org i stort sett varje dag då jag är oerhört nyfiken på vad som är på gång ifråga om utveckling av systemet. Jag dyker inte bara upp när jag behöver hjälp och jag tror att det samma kan gälla en drös andra användare.

En presentation av kandidaterna vore på sin plats. En presentation som de själva utformar i vilken de anger sina erfarenheter och sina mål med kandidaturen.
Visst, vi vanliga användare kanske inte förstår allt men det skulle öka möjligheterna för oss att ta ställning. Som det nu är så känner jag mig fullständigt utanför demokratin och avstår att rösta, även om jag har fått god hjälp av en del av er som kandiderar. I dagsläget liknar det mer teknokrati än demokrati.

Visst är det så att alla ni goda krafter som kandiderar även jobbar för oss enkla och okunniga användare och inte bara för er egen skull?

Sortman, lika beroende av Ubuntu som en alkis av alkohol. (Fast Ubuntu ger ett kraftigare glädjerus)
Missat första inlägget i tråden? http://www.ubuntu-se.org/phpBB3/viewtop ... 71#p344037
Sortman
Inlägg: 96
Blev medlem: 16 dec 2006, 16:58
OS: Ubuntu
Ort: Malmö
Kontakt:

Re: Val av ny team leader och team contact.

Inlägg av Sortman »

farmfield skrev:Jag står oförstående till varför det inte mailas till registrerade medlemmar. Skälen som angetts är ohållbara eftersom argumenten utgår ifrån återkommande o-ombedda mail och vi här pratar om ett avgörande val.

Sedan så är det som vanligt fel att utgå ifrån 12.000+ medlemmar utan vad man i så fall skulle utgå ifrån är återkommande inloggade sett under t.ex. de sista tre månaderna... Att det är aktiva medlemmar som röstar är rätt naturligt och huvuddelen av de registrerade är inne när dom har problem och/eller har bytt till annan dist. eller gått tillbaka till sitt tidigare OS.

Det finns ett problem med omröstningen!
I ett riksdagsval har vi möjlighet att bilda oss en uppfattning om kandidaterna innan vi röstar. Har man det här?
Jag är visserligen linuxanvändare sedan flera år men jag har inte en susning om vad kandidaterna här har för ambitioner och vad de har för kvalifikationer.
Jag besöker ubuntu-se.org i stort sett varje dag då jag är oerhört nyfiken på vad som är på gång ifråga om utveckling av systemet. Jag dyker inte bara upp när jag behöver hjälp och jag tror att det samma kan gälla en drös andra användare.

En presentation av kandidaterna vore på sin plats. En presentation som de själva utformar i vilken de anger sina erfarenheter och sina mål med kandidaturen.
Visst, vi vanliga användare kanske inte förstår allt men det skulle öka möjligheterna för oss att ta ställning. Som det nu är så känner jag mig fullständigt utanför demokratin och avstår att rösta, även om jag har fått god hjälp av en del av er som kandiderar. I dagsläget liknar det mer teknokrati än demokrati.

Visst är det så att alla ni goda krafter som kandiderar även jobbar för oss enkla och okunniga användare och inte bara för er egen skull?

Sortman, lika beroende av Ubuntu som en alkis av alkohol. (Fast Ubuntu ger ett kraftigare glädjerus)

P.S. Hittade en form av presentation av kandidaterna efter att ha skrivit ovanstående. Denna presentation borde kanske ha haft en mer framskjuten placering på websidan. d.s
Användarvisningsbild
Ulsak
Inlägg: 4808
Blev medlem: 06 aug 2007, 19:04
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Göteborg

Re: Val av ny team leader och team contact.

Inlägg av Ulsak »

Hej Sortman!
Här är lite info om just mig. Det är lite udda men jag vill också tala om att de övriga kandidaterna är mycket trevliga och kompententa. Så egentligen handlar det om en win-win situtation. Emellertid så har jag och Farmfield en uttalad plattform..

Om mig:
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 68#p341490

Om Farmfield:
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 62#p341459
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Inlägg: 2817
Blev medlem: 29 aug 2007, 22:32
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Östersund

Re: Val av ny team leader och team contact.

Inlägg av CryingFreeman »

Ulsak skrev: Emellertid så har jag och Farmfield en uttalad plattform..
Det har vi väl allihop, mer eller mindre? Som sagt, alla kandidaters presentationer finns representerade i det första inlägget i den här tråden. Det är bara att klicka på namnet till den kandidat man vill läsa om.

För övrigt vill jag bara be om ursäkt för min relativa osynlighet på senare tid, jag är internetlös i några dagar till så jag har inte möjlighet att delta så mycket i forumet.
Användarvisningsbild
Ulsak
Inlägg: 4808
Blev medlem: 06 aug 2007, 19:04
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Göteborg

Re: Val av ny team leader och team contact.

Inlägg av Ulsak »

Det har vi väl allihop, mer eller mindre? Som sagt,
Jag är jätteledsen, Cryin.. Det är klart att alla har en uttalad plattform, jag menade att jag och Farmfield har en gemensam och att vi har möjlighet att diskutera den IRL. Men det har säkert du Andol också. Det viktiga är att vi allesammans har en ambition att föra forumet vidare.
Om ni vinner kommer jag naturligtvis att stötta er med synpunkter och annat på vägen
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Inlägg: 2817
Blev medlem: 29 aug 2007, 22:32
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Östersund

Re: Val av ny team leader och team contact.

Inlägg av CryingFreeman »

Ulsak skrev:
Det har vi väl allihop, mer eller mindre? Som sagt,
Jag är jätteledsen, Cryin.. Det är klart att alla har en uttalad plattform, jag menade att jag och Farmfield har en gemensam och att vi har möjlighet att diskutera den IRL. Men det har säkert du Andol också. Det viktiga är att vi allesammans har en ambition att föra forumet vidare.
Om ni vinner kommer jag naturligtvis att stötta er med synpunkter och annat på vägen
Spara dina tårar, Ulsak. ;) Det var inte tänkt som en näsvis kommentar eller något åt det hållet, mest en hänvisning till vart informationen fanns. Jag har full förståelse för om du vill kampanja lite extra för er plattform. Det är ju lite det som är själva grejen med omröstningar och val.
Användarvisningsbild
Ulsak
Inlägg: 4808
Blev medlem: 06 aug 2007, 19:04
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Göteborg

Re: Val av ny team leader och team contact.

Inlägg av Ulsak »

oh ja, jag har förvisso torkat mina tårar. Men på nåt vis kom jag i ännu sämre dager. Jag menar verkligen att du och Andol är ett seriöst alternativ som TL resp TC och jag vidhåller att ni har mitt stöd om ni vinner vilket är troligt då har en relativ men övertygande majoritet. Kampanjknep eller inte..
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Val av ny team leader och team contact.

Inlägg av farmfield »

Ja, ni, CF & Andol, har vunnit starkt och jag håller med Ulsak i att det hade varit roligt att vinna - och därmed få chansen att ta tag i problemen - men bara dom tas tag i så spelar det ingen roll vem som gör det. Du, Andol, är ju också admin redan nu och med det kan du det tekniska bakom se.org vilket är en väldig fördel för att kunna genomföra snabba förbättringar... ;D
Användarvisningsbild
Dagon^
Inlägg: 1168
Blev medlem: 27 okt 2007, 14:42
OS: Arch Linux
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Hell

Re: Val av ny team leader och team contact.

Inlägg av Dagon^ »

Spara era tårar mina vänner :)

Ett liknande råd ska inte behöva finnas, man ska kunna komma överens ändå.
JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Inlägg: 3330
Blev medlem: 27 mar 2006, 22:32
OS: Linux Mint
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Ort: Stockholm / Tumba

Re: Val av ny team leader och team contact.

Inlägg av Broder Tuck »

De sista inläggen i denna tråd, de som har skrivits av dem som ingår bland de som har ställt upp för val,
de har givit mig massor av tillförsikt om, att vi nu skådar en ny, mer kraftfull tid, framför oss.

Med "oss", avser jag i detta fall, alla medlemmar på forumet.

Om de tilltänkta ledare, som snart träder in på tiljan, har denna kommunikation med de övriga som också deltog
i valet, då kan knappast något hindra "oss", från att nå så långt som det överhuvudtaget är möjligt. . . . .

Enade, vi stå.
Söndrade, vi falla.

Ett antal tråd-, inläggs- och diskussions"fanatiker" till trots.

Jag önskar samtliga som har ställt upp som kandidater: Tack för ert engagemang och Lycka Till med att
hjälpa varandra och "oss", framåt.

Tack!
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Val av ny team leader och team contact.

Inlägg av farmfield »

Kom igen nu, två till... Hade varit ball om deltagandet gick över 100 röster! ;D
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön
Inlägg: 3599
Blev medlem: 21 apr 2007, 19:20
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: 08

Re: Val av ny team leader och team contact.

Inlägg av Grön Göling »

Broder Tuck skrev:
Enade, vi stå.
Söndrade, vi falla.
Vart tog "Management by fear" vägen nu'rå?? ::)
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
Användarvisningsbild
upnorth
Inlägg: 7100
Blev medlem: 14 jun 2007, 19:43
OS: Linux Mint
Ort: Oslo

Re: Val av ny team leader och team contact.

Inlägg av upnorth »

Grön Göling skrev:
Broder Tuck skrev:
Enade, vi stå.
Söndrade, vi falla.
Vart tog "Management by fear" vägen nu'rå?? ::)
Ja du, den är det nog bara senilitet som kan konkurrera ut tror jag ;D
Användarvisningsbild
rancor
Inlägg: 1649
Blev medlem: 18 maj 2006, 23:33
OS: Ubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Val av ny team leader och team contact.

Inlägg av rancor »

E d dags att ta ut någon seger i förskott?

Grattis CryingFreeman och andol. CF låter jag vara osagt men andol vet jag har stor integritet och jag tror han kommer göra ett bra jobb.

Jag vill även passa på att tacka Urban Anjar och Vulfgar, jag personligen hade gärna sett er sitta kvar (trotts rykte om att jag har ett horn i sidan till U.A enl. Pink Panter men det vet jag inget om.. eller så har jag glömt av det ;s)

Vulfgar... måste du ta bilen till stan nästa gång? Hade varit skoj att få bjuda på en öl

// rancor
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Val av ny team leader och team contact.

Inlägg av farmfield »

Halvtimme kvar... Kom igen nu, två till då! ;D

Och ett förskottsgrattis till CF & Andol... :)
Användarvisningsbild
upnorth
Inlägg: 7100
Blev medlem: 14 jun 2007, 19:43
OS: Linux Mint
Ort: Oslo

Re: Val av ny team leader och team contact.

Inlägg av upnorth »

Trist att vulfgar slutar som sagt, du har gjort ett grymt jobb på slutet! :)
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Inlägg: 12893
Blev medlem: 01 okt 2006, 22:31
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Bohuslän

Re: Val av ny team leader och team contact.

Inlägg av vulfgar »

rancor skrev: Vulfgar... måste du ta bilen till stan nästa gång? Hade varit skoj att få bjuda på en öl

// rancor
Får se om det går att lösa. fast jag är väl tillräckligt knäpp ändå :P
upnorth skrev:Trist att vulfgar slutar som sagt, du har gjort ett grymt jobb på slutet! :)
Tack! :D
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
upnorth
Inlägg: 7100
Blev medlem: 14 jun 2007, 19:43
OS: Linux Mint
Ort: Oslo

Re: Val av ny team leader och team contact.

Inlägg av upnorth »

Min klocka är iaf 22:58 nu så...

då får jag tydligen äran att vara den första att officiellt gratulera CryingFreeman och andol till uppdragen att leda oss och Ubuntu i Sverige den närmaste framtiden :)

Lycka till, ni har mitt fulla stöd!
Låst

Återgå till "Omröstningar"