val av ny Team Leader och ny Team Contact

Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Inlägg: 4905
Blev medlem: 04 jan 2007, 22:58
OS: Ubuntu
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Göteborg

Re: val av ny Team Leader och ny Team Contact

Inlägg av ZX Spectrum »

Allvarligt talat så bryr jag mig inte om vem som har tillgång till servrarna. Finns alltid konspirationsteorier överallt men ibland måste man bara lita på att allt går korrekt till.

För övrigt så är det bara löjligt om det ska bli en diskussion om detta också. Varför kan inte bara valet hållas och alla är glada?
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Inlägg: 12893
Blev medlem: 01 okt 2006, 22:31
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Bohuslän

Re: val av ny Team Leader och ny Team Contact

Inlägg av vulfgar »

jag är inte admin och har inte tillgång till databasen. Jag vill inte heller ha det, vill öht inte vara admin i någon form. :)

Serveradmins har givetvis tillgång till databasen. När det gäller övriga admins, och ev andra kan inte jag svara, den frågan bollar jag vidare till forumadmins.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
pun
Inlägg: 5317
Blev medlem: 20 okt 2007, 22:11
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: val av ny Team Leader och ny Team Contact

Inlägg av pun »

ZX Spectrum skrev:Allvarligt talat så bryr jag mig inte om vem som har tillgång till servrarna. Finns alltid konspirationsteorier överallt men ibland måste man bara lita på att allt går korrekt till.

För övrigt så är det bara löjligt om det ska bli en diskussion om detta också. Varför kan inte bara valet hållas och alla är glada?
Jovisst måste allting gå korrekt till och det gäller även Ubuntu Sverige !

Vilka har tillgång till databasen ?

Vilka kontrollerar ev fusk ?

Kan det vara så urbota korkat att en admin som är valbar har tillgång till databasen ?

Det här är väl en av de minst korkade diskussioner som pågått i valdebatten !
Användarvisningsbild
pun
Inlägg: 5317
Blev medlem: 20 okt 2007, 22:11
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: val av ny Team Leader och ny Team Contact

Inlägg av pun »

KiviE skrev:Nu är det hög tid för att dela tråden tycker jag, detta har ju inte mycket att göra med ny TL och TC.

Serveradmins (alla som har inlogg på servern) har nog tillgång till databasen och inte mycket man kan göra åt det. Tror inte några andra öht har det, ser ingen anledning till att de skulle ha det iaf.

I övrigt håller jag med ZX Spectrum, jag bryr mig inte.
Varför skulle inte en admin ha tillgång till resultatet ?

Nån jefla ordning måste det vara även här !

OT
Nu ska jag äta kräftor och må gott.... ;D
KiviE
Inlägg: 2157
Blev medlem: 25 okt 2007, 14:00
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Luleå

Re: val av ny Team Leader och ny Team Contact

Inlägg av KiviE »

pun skrev:
KiviE skrev:Nu är det hög tid för att dela tråden tycker jag, detta har ju inte mycket att göra med ny TL och TC.

Serveradmins (alla som har inlogg på servern) har nog tillgång till databasen och inte mycket man kan göra åt det. Tror inte några andra öht har det, ser ingen anledning till att de skulle ha det iaf.

I övrigt håller jag med ZX Spectrum, jag bryr mig inte.
Varför skulle inte en admin ha tillgång till resultatet ?

Nån jefla ordning måste det vara även här !

OT
Nu ska jag äta kräftor och må gott.... ;D
Vilket resultat? Resultatet för omröstningen kommer ju visas här när det är klart om det var det du menade.
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Inlägg: 4905
Blev medlem: 04 jan 2007, 22:58
OS: Ubuntu
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Göteborg

Re: val av ny Team Leader och ny Team Contact

Inlägg av ZX Spectrum »

farmfield skrev:Jag tror helt enkelt att vi får lita på att våra serveradmins sköter sitt jobb på ett bra sätt - jag personligen har full tilltro till detta iaf. :)
Precis detta jag menar. Förresten har det slagit mig senaste tiden, hur många av våra medlemmar är aktiva i dessa eviga diskussioner?
Ganska så meningslöst att ha en diskussion när det alltid är samma lilla grupp som deltar. Speglar knappast medlemmarna.
Blir intressant att se hur många som röstar i valet.

Vill rikta en vädjan till alla medlemmar att rösta oavsett vad man tycker. Antingen röstar man på kandidaterna ovan eller "inget av förslagen" så vi får en bild över hur läget förhåller sig.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: val av ny Team Leader och ny Team Contact

Inlägg av farmfield »

ZX Spectrum skrev:Förresten har det slagit mig senaste tiden, hur många av våra medlemmar är aktiva i dessa eviga diskussioner?
Ganska så meningslöst att ha en diskussion när det alltid är samma lilla grupp som deltar. Speglar knappast medlemmarna.
Blir intressant att se hur många som röstar i valet.
Vi har haft mellan 50-70 röstande i dom flesta viktigare valen dom senaste, vadå, 2 åren? Då är det ju i princip bara dom aktiva, återkommande, som röstar. Resterande medlemmar är ju ointresserade av hur locot drivs så länge dom får support - för det är ju huvudorsaken till att folk registrerar sig. :)

Och snälla dra nu någon inte upp jämförelsen mellan antal registrerade medlemmar och hur många som röstar - jag har sagt det förut, det är en absurd jämförelse. Dom flesta medlemmar kommer och går eftersom dom är supportsökare. Endast ett fåtal stannar som nya entusiaster.

@johanre

Kivie står enl. listan i phpBB ej som serveradmin. Jag ber en admin korrigera detta. Lars är dessutom kvar som serveradmin tills vidare - även om han meddelat sin kommande avgång pga. av tidsbrist framöver.
KiviE
Inlägg: 2157
Blev medlem: 25 okt 2007, 14:00
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Luleå

Re: val av ny Team Leader och ny Team Contact

Inlägg av KiviE »

farmfield skrev:Vad gäller att sluta ha moderationsrättigheter så måste detta utföras av en administrator, att i phpBB ta bort användarnamnet ut gruppen.
Okej kan säkert vara så, men som serveradmin så är men en slags administrator och kan utföra sådant va? Måste ha varit det jag gjort i så fall, var länge sedan och minnet börjar svika mig.

ycc: Gör som farmfield säger om du tror att jag på någotsätt har gjort något fel för det kan jag garantera att jag inte har och är inte rädd för att bli granskad.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Inlägg: 12893
Blev medlem: 01 okt 2006, 22:31
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Bohuslän

Re: val av ny Team Leader och ny Team Contact

Inlägg av vulfgar »

Delade tråden. Den delm som inte direkt gäller valet utan mer serveradmins/forumadmins behörigheter finns här http://www.ubuntu-se.org/phpBB3/viewtop ... 60&t=50117

/mod
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Inlägg: 12893
Blev medlem: 01 okt 2006, 22:31
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Bohuslän

Re: val av ny Team Leader och ny Team Contact

Inlägg av vulfgar »

Meddelande från Little John (Peter Forsberg):
Jag drar tillbaka min kandidatur med omedelbar verkan.
Anledning:
Dom senaste dagarnas inlägg och yttranden i forum fick mig att inse att jag inte kan fullfölja ett eventuellt uppdrag. För stora åsikts-skillnader och hotfulla email och PM fick mig att ta detta beslut idag. Att offra min fritid och ställa min arbetsvilja till Locot:s förfogande måste jag därför avstå ifrån.
Detta innebär att alternativen med Peter Forsberg som TL och/eller TC blir ogiltiga. För dom som redan lagt sin röst går det bra att ändra.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
HakanS
Global Moderator
Inlägg: 4289
Blev medlem: 30 mar 2006, 10:34
OS: Kubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Trollhättan

Re: val av ny Team Leader och ny Team Contact

Inlägg av HakanS »

vulfgar skrev:Detta innebär att alternativen med Peter Forsberg som TL och/eller TC blir ogiltiga.
De bör väl i alla fall räknas ihop med alternativet "Inget av förslagen".

Även detta val (liksom det i våras) börjar likna en parodi.
Vad händer om Pontus meddelar att han inte vill samarbeta med CF? Ska även valalternativ "CryingFreeman som TL och Pontus Öhman som TC" bli ogiltigt?
Rune.K
Inlägg: 6437
Blev medlem: 09 jul 2008, 17:19
OS: Kubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: val av ny Team Leader och ny Team Contact

Inlägg av Rune.K »

vulfgar skrev: Detta innebär att alternativen med Peter Forsberg som TL och/eller TC blir ogiltiga. För dom som redan lagt sin röst går det bra att ändra.
Jag tolkar det som att då är HakanS inte valbar längre, hoppas verkligen att jag har fel.
/Rune
No1Viking
Inlägg: 871
Blev medlem: 26 okt 2008, 08:24
OS: Ubuntu

Re: val av ny Team Leader och ny Team Contact

Inlägg av No1Viking »

Rune.K skrev:
vulfgar skrev: Detta innebär att alternativen med Peter Forsberg som TL och/eller TC blir ogiltiga. För dom som redan lagt sin röst går det bra att ändra.
Jag tolkar det som att då är HakanS inte valbar längre, hoppas verkligen att jag har fel.
/Rune
Du har rätt, för HakanS tänkta samarbete med Peter är nu inaktuellt. Alltså borde man inte rösta på alternativet
HakanS som TL och Peter Forsberg som TC".

Micke
Välkommen till Ubuntu.se, Sveriges trevligaste linuxcommunity!
Användarvisningsbild
Kirill
Inlägg: 1824
Blev medlem: 18 okt 2009, 11:50
OS: Ubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Ort: Gränsfors
Kontakt:

Re: val av ny Team Leader och ny Team Contact

Inlägg av Kirill »

HakanS skrev: Även detta val (liksom det i våras) börjar likna en parodi.
Vad händer om Pontus meddelar att han inte vill samarbeta med CF? Ska även valalternativ "CryingFreeman som TL och Pontus Öhman som TC" bli ogiltigt?
Detta går att läsa på min press:
Tillägg 12 aug
De TeamLeaders som jag endast kommer kunna samarbeta med är CF och FF... De delar mina uppfattningar vad gäller Ubuntu Sverige rakt ut. Och jag vet att vi snabbt kan få fram våra mål på mycket kort tid.
Så CF som TL och jag som TC är full GILTIG!
Webmaster för
Cracker.se Linux, IT-säkerhet, Mac & Boxee Box!

Mina guider
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=56551
Användarvisningsbild
Pink Panther
Inlägg: 3050
Blev medlem: 08 feb 2009, 02:13
OS: Linux Mint
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Luna

Re: val av ny Team Leader och ny Team Contact

Inlägg av Pink Panther »

No1Viking skrev:
Rune.K skrev:
vulfgar skrev: Detta innebär att alternativen med Peter Forsberg som TL och/eller TC blir ogiltiga. För dom som redan lagt sin röst går det bra att ändra.
Jag tolkar det som att då är HakanS inte valbar längre, hoppas verkligen att jag har fel.
/Rune
Du har rätt, för HakanS tänkta samarbete med Peter är nu inaktuellt. Alltså borde man inte rösta på alternativet
HakanS som TL och Peter Forsberg som TC".

Micke
Är det jag som är trög Micke. Men nu hänger jag inte med. LJ skrev följande:

"Little John meddelar att han drar tillbaka sin kandidatur som TL och TC".

Då fungerar inte kombinationen "HakanS som TL och Peter Forsberg som TC".

Eller?

Ändring: Fel av mig. Jag missade att du skrivet "inte"

//PP
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
HakanS
Global Moderator
Inlägg: 4289
Blev medlem: 30 mar 2006, 10:34
OS: Kubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Trollhättan

Re: val av ny Team Leader och ny Team Contact

Inlägg av HakanS »

Pontus Öhman skrev:Så CF som TL och jag som TC är full GILTIG!
Just nu ja. Men vad händer OM du skulle meddela att du inte vill samarbeta med CF?

Jag anser att det är fel att en enskild person kan bestämma vem som ska bli TL, oavsett vad medlemmarna tycker.
Som TL/TC anser jag att man får acceptera den demokratiska processen och inte ställa ultimatum om vem som man själv vill ha som TL/TC.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Inlägg: 12893
Blev medlem: 01 okt 2006, 22:31
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Bohuslän

Re: val av ny Team Leader och ny Team Contact

Inlägg av vulfgar »

MEDDELANDE!

Det är möjligt att valet behöver göras om, jag kommer att titta på det under kvällen.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Inlägg: 4905
Blev medlem: 04 jan 2007, 22:58
OS: Ubuntu
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Göteborg

Re: val av ny Team Leader och ny Team Contact

Inlägg av ZX Spectrum »

Kan bara säga att jag ogillar att man slår ihop TL med TC bland valalternativen.
Jag har två personer som jag pendlar mellan men det faller på att dessa personer inte hör ihop i något av alternativen.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: val av ny Team Leader och ny Team Contact

Inlägg av farmfield »

ZX Spectrum skrev:Kan bara säga att jag ogillar att man slår ihop TL med TC bland valalternativen.
Jag har två personer som jag pendlar mellan men det faller på att dessa personer inte hör ihop i något av alternativen.
Jag har varit av åsikten att det är ytterst viktigt att TL och TC kan arbeta ihop, dock visar den här situationen att detta ställer till problem för valprocessen.

Frågan om en omstart av valprocessen ser jag som pest eller kolera. Kör vi på kan resultatets legitimitet ifrågasättas, gör vi om så riskerar vi ställas inför en ny period av tjafs. Avgörandet står dock till 100% hos Vulfgar som valförrättare.

Men om valet görs om så ser jag det inte som ett orimligt krav att TL/TC får godta medlemmarnas beslut om vilka dessa vill se på respektive plats - alltså fristående val för TL och TC.
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Inlägg: 4905
Blev medlem: 04 jan 2007, 22:58
OS: Ubuntu
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Göteborg

Re: val av ny Team Leader och ny Team Contact

Inlägg av ZX Spectrum »

farmfield skrev:
ZX Spectrum skrev:Kan bara säga att jag ogillar att man slår ihop TL med TC bland valalternativen.
Jag har två personer som jag pendlar mellan men det faller på att dessa personer inte hör ihop i något av alternativen.
Jag har varit av åsikten att det är ytterst viktigt att TL och TC kan arbeta ihop, dock visar den här situationen att detta ställer till problem för valprocessen.

Frågan om en omstart av valprocessen ser jag som pest eller kolera. Kör vi på kan resultatets legitimitet ifrågasättas, gör vi om så riskerar vi ställas inför en ny period av tjafs. Avgörandet står dock till 100% hos Vulfgar som valförrättare.

Men om valet görs om så ser jag det inte som ett orimligt krav att TL/TC får godta medlemmarnas beslut om vilka dessa vill se på respektive plats - alltså fristående val för TL och TC.
Jag kommer att lägga min röst på dom som kan samarbeta med vem som helst. Är evinnerligt trött på detta snack med ubuntu-se.org vs. ubuntu.se.
Tror fortfarande på min idé med en regel som beivrar smutskastning av andras forum oavsett om det handlar om .se, se.org eller något annat forum. Oavsett om vi har olika åsikter om hur respektive forum sköts så måste man kunna samarbeta. Vi har väl ändå samma mål?
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Låst

Återgå till "Omröstningar"