Ubuntu 11.04 Natty Narwhal, pre-alfa

Här diskuteras allt som är relaterat till utvecklingsversionen av Ubuntu.
11.10 Oneiric är endast riktad till utvecklare och erfarna användare, och släpps som stabil i oktober 2011.
_ZoutH
Inlägg: 54
Blev medlem: 30 jul 2010, 20:16
OS: Ubuntu

Re: Ubuntu 11.04 Natty Narwhal, pre-alfa

Inlägg av _ZoutH »

Är det möjligt att köra Natty med Unity i Virtualbox? När jag har startat så ser jag endast ett helt tomt skrivbord, inga paneler eller någonting. Det fungerar dock att högerklicka och skapa mappar osv.

Fick dock möjlighet att testa genom att boota ifrån usb-minne. Första intrycket var positivt måste jag säga.
Bowmore
Inlägg: 6212
Blev medlem: 28 mar 2007, 23:01
OS: Ubuntu
Ort: Stockholm

Re: Ubuntu 11.04 Natty Narwhal, pre-alfa

Inlägg av Bowmore »

_ZoutH skrev:Är det möjligt att köra Natty med Unity i Virtualbox? När jag har startat så ser jag endast ett helt tomt skrivbord, inga paneler eller någonting. Det fungerar dock att högerklicka och skapa mappar osv.
Har själv inte använt VB för Unity men ett krav är att aktivera 3D. Sen är det tydligen vissa problem ändå att få det att fungera enligt denna bugg:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+sour ... bug/675307
_ZoutH skrev:Fick dock möjlighet att testa genom att boota ifrån usb-minne. Första intrycket var positivt måste jag säga.
Jepp, tänkte förslå att du installerar det på ett USB-minne men du hann före :)
Användarvisningsbild
gruble
Inlägg: 704
Blev medlem: 24 maj 2007, 11:30
OS: Foresight
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: Ubuntu 11.04 Natty Narwhal, pre-alfa

Inlägg av gruble »

Väntar jag 30 sek med att minimera terminalen sedan jag kört komandot
gnome-terminal -e "compiz --replace" startar unity upp utan att frysa.
posted from a silent usb, cf, sdhc, ssd or revodrive started pc. Ext2Fsd Project PC-BSD® PenDriveLinux UsbForum SSD review
Låst

Återgå till "Ubuntus senaste utvecklingsversion Precise Pangolin"