Ubuntu 11.04 på HP 625

Här diskuteras allt som är relaterat till utvecklingsversionen av Ubuntu.
11.10 Oneiric är endast riktad till utvecklare och erfarna användare, och släpps som stabil i oktober 2011.
Användarvisningsbild
xhassex
Inlägg: 98
Blev medlem: 03 feb 2007, 10:37
OS: Xubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Ort: Tyresö

Ubuntu 11.04 på HP 625

Inlägg av xhassex »

Hej alla kunniga
Är det någon här som har lyckats få Ubuntu 11.04 att starta upp på en hp 625. Jag har provat sedan alfa 3, och det har varit samma resultat hela tiden. Den går igenom installationen. När jag sedan skall starta upp så kommer jag till punkterna som flyttar sig, sedan stannar punkterna och skärmen flimrar till och blir svart, sedan händer inget mera.

Samma sak händer om jag startar ifrån live-skiva, den laddar allt men när den skall till att visa skrivbordet så står den och tuggar ett tag och sedan blir det även då svart skärm och inget händer.

Är det någon som vet ifall Natty kanske inte går att köra på en HP 625, synd om så skulle vara fallet.
revoltism
Inlägg: 612
Blev medlem: 20 jan 2008, 15:30
OS: Arch Linux
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Ubuntu 11.04 på HP 625

Inlägg av revoltism »

När du kommer till menyn där du väljer vad du vill starta upp. Tryck "e" för att redigera. Sedan suddar du ut "quiet splash" och tryck "ctrl+x" för att starta upp. Du kommer då få se en massa text. Klistra in här vad som står där den stannar.
|- Grafikkort: ATI Radeon X1950 Pro - Moderkort: Asus P5W DH Deluxe - Skärm: LG L225W - Tangentbord: Logitech DiNovo Edge - Mus: Logithech MX Revolution -|
Användarvisningsbild
Kirill
Inlägg: 1824
Blev medlem: 18 okt 2009, 11:50
OS: Ubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Ort: Gränsfors
Kontakt:

Re: Ubuntu 11.04 på HP 625

Inlägg av Kirill »

Förmodligen så har du ett gfx-kort som inte har några bra drivare, men gör som revoltism säger så löser vi detta. :)
Webmaster för
Cracker.se Linux, IT-säkerhet, Mac & Boxee Box!

Mina guider
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=56551
Bowmore
Inlägg: 6212
Blev medlem: 28 mar 2007, 23:01
OS: Ubuntu
Ort: Stockholm

Re: Ubuntu 11.04 på HP 625

Inlägg av Bowmore »

Vad jag förstår så sitter det ett Mobility Radeon HD 4200 i HP 625 och det ska ju bara fungera med radeon-drivaren. Så nåt lurt är det då några verkar ha problem med det. Det skrevs en bugg för några timmar sen HP 625, ubuntu beta 1 and 2, graphics didn't start! där Evan Dandrea föreslog att testa med bootoptionen nomodset men det verkade inte hjälpa. Kan ju vara värt att testa den bootoptionen och övervaka buggrapporten.
Låst

Återgå till "Ubuntus senaste utvecklingsversion Precise Pangolin"