CompizConfig Settings Manager, inställningar utförs ej?

Här diskuteras allt som är relaterat till utvecklingsversionen av Ubuntu.
11.10 Oneiric är endast riktad till utvecklare och erfarna användare, och släpps som stabil i oktober 2011.
ndr
Inlägg: 6
Blev medlem: 26 apr 2011, 19:36
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

CompizConfig Settings Manager, inställningar utförs ej?

Inlägg av ndr »

Hej igen!

Försöker få alla fönster att vara centrerade och ändrat detta i CompizConfig Settings Manager -> Window Management -> Place Windows -> Placement Mode = Centered.

Har även ikryssat "Enable Place Windows".

Trots detta öppnas fönster åt alla möjliga håll förutom centrerat.

Är de någon bugg i 11.04 + CompizConfig eller är det jag som gör fel?

Mvh,
ndr
Bowmore
Inlägg: 6212
Blev medlem: 28 mar 2007, 23:01
OS: Ubuntu
Ort: Stockholm

Re: CompizConfig Settings Manager, inställningar utförs ej?

Inlägg av Bowmore »

Flyttade tråden till Ubuntus utvecklingsversion - Natty Narwhal 11.04
Bowmore
Inlägg: 6212
Blev medlem: 28 mar 2007, 23:01
OS: Ubuntu
Ort: Stockholm

Re: CompizConfig Settings Manager, inställningar utförs ej?

Inlägg av Bowmore »

Kollade som hastigast in denna inställning.

Det fungerar som så att vissa applikationer kommer ihåg var de var placerade senast och sätter upp fönstret där igen oberoende av om du anger Centered eller Smart. Andra gör det inte och blir då centrerade om du har den inställningen satt i Compiz. Det du får göra för de applikationer som kommer ihåg är att manuellt centrera de fönstren, sen ska det fungera.

Det finns en bugg om att alla fönster inte kommer ihåg var de var placerade senast,
Application windows do not restore to last known position
men den åtgärdades inte utan satts till status Won't fix. Men samtidigt är det ju inte det du vill heller ;)
ndr
Inlägg: 6
Blev medlem: 26 apr 2011, 19:36
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: CompizConfig Settings Manager, inställningar utförs ej?

Inlägg av ndr »

Bowmore skrev:Kollade som hastigast in denna inställning.

Det fungerar som så att vissa applikationer kommer ihåg var de var placerade senast och sätter upp fönstret där igen oberoende av om du anger Centered eller Smart. Andra gör det inte och blir då centrerade om du har den inställningen satt i Compiz. Det du får göra för de applikationer som kommer ihåg är att manuellt centrera de fönstren, sen ska det fungera.

Det finns en bugg om att alla fönster inte kommer ihåg var de var placerade senast,
Application windows do not restore to last known position
men den åtgärdades inte utan satts till status Won't fix. Men samtidigt är det ju inte det du vill heller ;)
Efter ett antal försök fram och tillbaka har jag kommit fram till att Unity 2D ställer till det med CCSM Window Placement för när jag kör Unity 3D fungerar det som det skall..
Bowmore
Inlägg: 6212
Blev medlem: 28 mar 2007, 23:01
OS: Ubuntu
Ort: Stockholm

Re: CompizConfig Settings Manager, inställningar utförs ej?

Inlägg av Bowmore »

ndr skrev: Efter ett antal försök fram och tillbaka har jag kommit fram till att Unity 2D ställer till det med CCSM Window Placement för när jag kör Unity 3D fungerar det som det skall..
Då e're väl bara att rapportera en bugg för 2D ;)
Låst

Återgå till "Ubuntus senaste utvecklingsversion Precise Pangolin"