Handledning för support eller vad är "The Ubuntu Way"

Denna kategori är till för de som är medlem på https://launchpad.net/~ubuntu-se
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Inlägg: 7306
Blev medlem: 05 nov 2006, 22:59
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: Vickleby
Kontakt:

Handledning för support eller vad är "The Ubuntu Way"

Inlägg av Urban Anjar »

Det har blossat upp en diskussion http://www.ubuntu-se.org/phpBB3/viewtop ... 60&t=52292 runt folk som predikar lösningar som inte är riktigt rumsrena Ubuntu-lösningar i supporten. Jag vet inte hur vanligt problemet är, men när det förekommer tror jag det kan ha två orsaker:

1) Vanligast är nog att folk, som undertecknad, har pulat med många olika distar under åren och så småningom fastnat för Ubuntu. Likväl har man ju lärt sig åtskilliga trix och knep under åren och när någon frågar poppar kanske någon lösning från äldre år upp i huvudet. Vi snackar alltså om folk med en ärlig vilja att hjälpa till och göra rätt.

2) Givetvis finns det också en och annan här som inte gillar Ubuntu och mer eller mindre dolt försöker propagera för andra distar och synsätt som är främmande för oss ubuntister.

Givetvis ska de som upprepat agerar enligt 2) kastas ut med huvudet före, men i båda fallen skulle det underlätta om vi hade något dokument att hänvisa till, som tydligt visar vad som är korrekt ubuntu-support.

Förhoppningsvis finns det något dokument från centralt håll som vi kan översätta, annars borde vi nog uppdra åt någon grupp att författa ett sådant. Jag ser framför mig någonting relativt kortfattat, typ en A4 eller så, för jag tror inte man kan begära att folk läser några tjocka luntor för att få hjälpa till.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Användarvisningsbild
Lao Tzu
Inlägg: 1849
Blev medlem: 15 aug 2008, 17:47
OS: Ubuntu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Ort: Sydost

Re: Handledning för support eller vad är "The Ubuntu Way"

Inlägg av Lao Tzu »

Just nu är väl supporten det som funkar bäst (som det alltid har varit). Därför tror jag det är olämpligt att börja försöka strukturera upp något där. Dessutom, som jag skrivit i ovannämnda tråd, tycker jag att supporten är en fråga för supportgruppen. Det finns ingen anledning för oss utomstående att styra hur de vill göra.
"Hennes skithus är som min toalett." - Anna Anka

(&?)
Användarvisningsbild
pun
Inlägg: 5317
Blev medlem: 20 okt 2007, 22:11
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Handledning för support eller vad är "The Ubuntu Way"

Inlägg av pun »

UA !

Problemet är att det inte byggs upp trådar där man kör "Följa John" och att det byggs upp en konsensus över att så här är det enklast att hantera Ubuntu.

Ett bedrövligt exempel är "BankID" där det florerar x antal trådar med en massa olika lösningar som bara förvillar en nybörjare, gör en nybörjare enbart frustrerad och förbannad när han söker efter svar.

Ofta ger han då upp och det startas en till tråd om detta som innebär att hjulet uppfinns igen med ett ihopkok av lösningar.

Ett annat exempel är frågan om usb-modeswitch..... jag får knasanfall på alla som postar att det ska installeras när det är med som standard i Ubuntu 10.10.....

Ett till är drivare..... Ubuntus standardmetod ÄR via Meny System > Administration > Hårdvarudrivrutiner..... Inget annat ska läras ut i "Följa John" trådar.

"Följa John" trådar ska/kan sedan klistras !!!

Men nu är forumet nedkletat med en massa klistrade trådar som INTE intresserar en nybörjare som febrilt söker ett svar på något.

U-F har sedan den här tråden klistrad i General Help
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1588889

En sådan skapas då efter varje ny dist. Den kan då användas som en enkel uppslagsbok över fel som många drabbas av.

Sen är en mycket viktig supportfråga är att oftast hittar man korrekt svar hos Launchpad och det är bättre att fokusera en sökning på svar därifrån så slipper en användare en massa konstiga googlade lösningar eller en mindre lämpad Arch-lösning som någon tycker ska provas.


Den stora vitsen är att all support måste fokuseras mot en nybörjares behov, det får INTE vara dagens röra !!

Om en nybörjare i dag söker i forumet så är det rent förskräckligt hur svaren blir så massvis måste också arkiveras undan så att det är up-to-date. Jag kan tänka mig att 18 månader är lämpligt att hålla i deltavlor, sedan ska det arkiveras undan.

Tack !!
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Inlägg: 7306
Blev medlem: 05 nov 2006, 22:59
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: Vickleby
Kontakt:

Re: Handledning för support eller vad är "The Ubuntu Way"

Inlägg av Urban Anjar »

Lao Tzu skrev:Just nu är väl supporten det som funkar bäst (som det alltid har varit). Därför tror jag det är olämpligt att börja försöka strukturera upp något där. Dessutom, som jag skrivit i ovannämnda tråd, tycker jag att supporten är en fråga för supportgruppen. Det finns ingen anledning för oss utomstående att styra hur de vill göra.
Jo, jag kan väl också tycka att "If it eint broken, don't fix it", men samtidigt verkar det finnas lite skavsår på sina håll, som kanske borde plåstras om på något vis.

Självklart är det här en fråga för supportgruppen att ta hand om. Idén överlämnas härmed med varm hand. Utgår ifrån att pun också gärna överlämnar sina tips och råd dit.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Användarvisningsbild
pun
Inlägg: 5317
Blev medlem: 20 okt 2007, 22:11
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Handledning för support eller vad är "The Ubuntu Way"

Inlägg av pun »

Urban Anjar skrev:[
Självklart är det här en fråga för supportgruppen att ta hand om. Idén överlämnas härmed med varm hand. Utgår ifrån att pun också gärna överlämnar sina tips och råd dit.
Njau... nu är jag med i "supportgruppen"..... 8)

Men för att det ska funka så måste "administrationen" vara med på detta.

En viktig skillnad mellan U-F och Ubuntu Sverige är att moderatorerna aktivt jobbar med att styra supportfrågor åt rätt håll hos U-F. Sen har man man då rena grupper som enbart jobbar med support.

Sen kan inte en "supportgrupp" bestämma att nu ska massvis med trådar läggas i en arkivdatabas !!

Sen verkar det då finnas en Jantelagsanda över att göra saker..... min lösning är bättre än din, eller Arch lösning är bättre än Ubuntus osv....
Användarvisningsbild
Hylas
Inlägg: 1511
Blev medlem: 06 aug 2007, 18:05
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Handledning för support eller vad är "The Ubuntu Way"

Inlägg av Hylas »

Min uppfattning är att de allra flesta gör ett utmärkt jobb med fokus på nybörjare. Man får akta sig för personkult, det skrämmer bort nybörjare.

Nybörjarna ska skyddas - helt rätt!
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Handledning för support eller vad är "The Ubuntu Way"

Inlägg av farmfield »

Supportgruppen måste få fria händer inkl. moderationsrättigheter i supporttavlorna, så löser dom detta på bästa sätt. Jag är övertygad om att Plun & co. själva skulle kunna ta tag i detta om dom bara fick.
Användarvisningsbild
Peetra
Inlägg: 1526
Blev medlem: 20 apr 2009, 17:07
OS: Kubuntu
Ort: Karleby, Finland
Kontakt:

Re: Handledning för support eller vad är "The Ubuntu Way"

Inlägg av Peetra »

En fundering... Sku man kunna slå ihop support- å fadder-gruppen kanske...?
Användarvisningsbild
pun
Inlägg: 5317
Blev medlem: 20 okt 2007, 22:11
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Handledning för support eller vad är "The Ubuntu Way"

Inlägg av pun »

farmfield skrev:Supportgruppen måste få fria händer inkl. moderationsrättigheter i supporttavlorna, så löser dom detta på bästa sätt. Jag är övertygad om att Plun & co. själva skulle kunna ta tag i detta om dom bara fick.
Nope, jag bedömer det som"mission inpossible" förnärvarande.....

En till mycket viktig sak är skillnaden hos oss och om man ser på tex U-F.....en engelskpråkig användare som då vill "trolla" ett forum har inte mycket att hämta hos tex U-F..... det slutar ofta med "I hate Ubuntu" och sedan sticker vederbörande.

I Sverige som situationen är finns det knappt något alternativt forum för de som "hatar Ubuntu"....detta gör då att dessa hellre klamrar sig kvar här och kör sin småtrollning lite varstans inkl debattinlägg.

Har man även Ubuntuhatare eller någon som inte bryr sig över Ubuntu i en "administration" så kan det vara helt förödande, ingenting händer !!!

Det bli bara en lång pina med oändliga debatter.... :P :-\ :(
Användarvisningsbild
Lao Tzu
Inlägg: 1849
Blev medlem: 15 aug 2008, 17:47
OS: Ubuntu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Ort: Sydost

Re: Handledning för support eller vad är "The Ubuntu Way"

Inlägg av Lao Tzu »

Puns idé om en tråd med kända problem och lösningar tycker jag ser smidig ut. Just nu har vi fyra Anslag som syns i nybörjartavlan. Två av dem borde vi kunna ta bort. De andra två har jag haft svårt att se hur vi ska bli av med. En tanke som dök upp nu är om man flyttar den informationen någon annanstans (fråga mig inte var den ska ligga) och sen att man länkar i avdelningen "Kategoriregler" (ovanför trådarna). På så sätt räcker det med klistrade trådar om kända problem och lösningar i aktuella versioner.
pun skrev:Men för att det ska funka så måste "administrationen" vara med på detta.
Om supportgruppen vill inleda en dialog med "administrationen" (citattecknen passar utmärkt eftersom jag aldrig har fått exakt grepp om vilka som avses) tror jag att åtminstone vissa delar av dina/era önskemål kan uppfyllas relativt enkelt. För egen del har jag inte sett de här förslagen skrivna på något tydligt sätt utan utropstecken och anklagelser om både det ena och andra och heller aldrig med en tydlig adressat.
pun skrev:En viktig skillnad mellan U-F och Ubuntu Sverige är att moderatorerna aktivt jobbar med att styra supportfrågor åt rätt håll hos U-F. Sen har man man då rena grupper som enbart jobbar med support.
Här har vi nog haft en annan inställning. Själv är jag vedervärdig på support och därför inte lämplig att styra frågor åt "rätt" håll. Farmfield har ju en tanke om att supportgivarna själva ska moderera supportdelen av forumet. Med vårt mankapital; kan inte det vara en vettig tanke?
Tillägg: Jag ser att du redan svarat. Min tanke är att supportmoderatorerna modererar supportfrågorna sedan kan övriga moderatorer hjälpa till med övriga problem i supporttavlan.
pun skrev:Sen kan inte en "supportgrupp" bestämma att nu ska massvis med trådar läggas i en arkivdatabas !!
Kan eftersom det inte är lämpligt eller kan eftersom "administrationen" inte är med på det?
"Hennes skithus är som min toalett." - Anna Anka

(&?)
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Handledning för support eller vad är "The Ubuntu Way"

Inlägg av farmfield »

Peetra skrev:En fundering... Sku man kunna slå ihop support- å fadder-gruppen kanske...?
Självklart.
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Handledning för support eller vad är "The Ubuntu Way"

Inlägg av farmfield »

pun skrev:
farmfield skrev:Supportgruppen måste få fria händer inkl. moderationsrättigheter i supporttavlorna, så löser dom detta på bästa sätt. Jag är övertygad om att Plun & co. själva skulle kunna ta tag i detta om dom bara fick.
Nope, jag bedömer det som"mission inpossible" förnärvarande.....
Då förstår jag inte varför du gnyr. Antingen så kommer man med en lösning och erbjuder sig medverka eller så kan man ju lägga ner bara.

Du säger ju att det bara är snack, men innan vi slutar snacka och börjar jobba är vi ju kvar där.
Användarvisningsbild
pun
Inlägg: 5317
Blev medlem: 20 okt 2007, 22:11
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Handledning för support eller vad är "The Ubuntu Way"

Inlägg av pun »

farmfield skrev:
pun skrev:
farmfield skrev:Supportgruppen måste få fria händer inkl. moderationsrättigheter i supporttavlorna, så löser dom detta på bästa sätt. Jag är övertygad om att Plun & co. själva skulle kunna ta tag i detta om dom bara fick.
Nope, jag bedömer det som"mission inpossible" förnärvarande.....
Då förstår jag inte varför du gnyr. Antingen så kommer man med en lösning och erbjuder sig medverka eller så kan man ju lägga ner bara.

Du säger ju att det bara är snack, men innan vi slutar snacka och börjar jobba är vi ju kvar där.
Jo men det gäller ju att alla är med på detta !!! Jag kan inte se att det finns någon vilja att förändra egentligen.

Låt forumet se ut som en soptunna så verkar alla känna sig hemma.......

En annan olustig sak som jag försökte mig på vara att städa i "howto"-deltavlan och det var också mission-impossible

En bloggare idag skriver ofta bloggar över vad han/hon tror intresserar så många som möjligt, ju fler desto bättre.

Om man kollar i Ubuntu Sveriges howto så är flertalet "introverta" smalspåriga tips tyvärr ofta från nåon som inte tycker om Ubuntu.....

Men någon kan väl visa att man vill även från "administrationen" som jag ser som den stora "bromsklossen".........
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Handledning för support eller vad är "The Ubuntu Way"

Inlägg av farmfield »

pun skrev:Jo men det gäller ju att alla är med på detta !!! Jag kan inte se att det finns någon vilja att förändra egentligen..
Så ser jag det också. Och detta är det katastrofala...
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Inlägg: 7306
Blev medlem: 05 nov 2006, 22:59
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: Vickleby
Kontakt:

Re: Handledning för support eller vad är "The Ubuntu Way"

Inlägg av Urban Anjar »

Om vi ser förbi rallarsvingarna tror jag ändå vi har kommit fram till något...
farmfield skrev:Supportgruppen måste få fria händer inkl. moderationsrättigheter i supporttavlorna, så löser dom detta på bästa sätt. Jag är övertygad om att Plun & co. själva skulle kunna ta tag i detta om dom bara fick.
Lao Tzu skrev: Om supportgruppen vill inleda en dialog med "administrationen" (citattecknen passar utmärkt eftersom jag aldrig har fått exakt grepp om vilka som avses) tror jag att åtminstone vissa delar av dina/era önskemål kan uppfyllas relativt enkelt. För egen del har jag inte sett de här förslagen skrivna på något tydligt sätt utan utropstecken och anklagelser om både det ena och andra och heller aldrig med en tydlig adressat.
pun skrev:UA !

Problemet är att det inte byggs upp trådar där man kör "Följa John" och att det byggs upp en konsensus över att så här är det enklast att hantera Ubuntu.

Annars är väl det vi eftersträvar typ:

- Lösningar som är enkla och funkar bra, också för mormor, prioriteras framför mer ovanliga och esoteriska lösningar även om de senare råkar vara mer "politiskt korrekta".
- Hellre inställningar under System än terminalpill och editering av textfiler om det valet finns.
- Lösningar som står i Ubuntus officiella dokumentation föredras framför egna uppfinningar.
- Men å andra sidan är det bättre att presentera en lösning som funkar än en som uppfyller punkterna ovan.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Användarvisningsbild
pun
Inlägg: 5317
Blev medlem: 20 okt 2007, 22:11
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Handledning för support eller vad är "The Ubuntu Way"

Inlägg av pun »

Jo men.......

Som jag tidigare skrev så skulle steg 1 vara en "storstädning" av forumet, jag får även intrycket att servergruppen-barre skulle föredra att man lämpade över en massa bråte i en ny arkivdatabas. Inte särskilt klokt att ha över 400 000 poster i en tabell....

Den här storstädningen måste då göras med en viss finess eftersom det finns tidlösa inlägg i tex terminalforumet, det får man titta närmare på.

Sen har vi då pudelns kärna med att göra det här till ett rent Ubuntu-forum och då tas då hela tavlan "Övrig Hjälp" bort, man kan tänka sig en hänvisning bara, alltomxp, 99.se, sweclockers etc.

Efter det skulle man kunna bygga upp en smartare struktur i deltavlorna samt att hänga upp rätt trådar som klistrade.
Utmaningen då är att man måste be någon annan hänga upp rätt trådar samt att det nu är en massa annat som stör klistringen.

Allt med huvudfokus på nybörjaren..... att en handfull garvade Linuxkämpar då könner sig trampade på tårna är inget jag sörjer över för Ubuntu behöver riktig "otrollad" support utan en massa distundertoner !!

Summa summarum så kanske användarbasen börjar stiga igen isf att som nu långsamt "dö".............
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Inlägg: 7306
Blev medlem: 05 nov 2006, 22:59
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: Vickleby
Kontakt:

Re: Handledning för support eller vad är "The Ubuntu Way"

Inlägg av Urban Anjar »

pun skrev:Jo men.......

Som jag tidigare skrev så skulle steg 1 vara en "storstädning" av forumet, jag får även intrycket att servergruppen-barre skulle föredra att man lämpade över en massa bråte i en ny arkivdatabas. Inte särskilt klokt att ha över 400 000 poster i en tabell....
Låter ju klokast , men man kan kanske börja med att skapa arkivtavlor, för det här lär ju inte göras på en kafferast
pun skrev: Den här storstädningen måste då göras med en viss finess eftersom det finns tidlösa inlägg i tex terminalforumet, det får man titta närmare på.
Dessutom bör väl info om versioner som fortfarande supportas med uppdateringar finnas nånstans även om det kan ligga "längre bak". Minimum är aktuell version och aktuell LTS
pun skrev: Sen har vi då pudelns kärna med att göra det här till ett rent Ubuntu-forum och då tas då hela tavlan "Övrig Hjälp" bort, man kan tänka sig en hänvisning bara, alltomxp, 99.se, sweclockers etc.
Kanske det, men vi bör väl ändå supporta integration mellan Ubuntu och andra OS, Ubuntu som server och Windowsklient eller att få Ubuntu att funka i ett Windowsnätverk och mot MS Exchange till exempel.

Annars kan vi gärna puffa för exempelvis Linuxportalen, för den som vill ha ett bredare forum.
pun skrev: Efter det skulle man kunna bygga upp en smartare struktur i deltavlorna samt att hänga upp rätt trådar som klistrade.
Utmaningen då är att man måste be någon annan hänga upp rätt trådar samt att det nu är en massa annat som stör klistringen.
Preciserar man bara vad som ska bort och vad som ska dit och får beslut på rätt nivå finns det inget som hindrar.
pun skrev: Allt med huvudfokus på nybörjaren..... att en handfull garvade Linuxkämpar då könner sig trampade på tårna är inget jag sörjer över för Ubuntu behöver riktig "otrollad" support utan en massa distundertoner !!

Summa summarum så kanske användarbasen börjar stiga igen isf att som nu långsamt "dö".............

En sak jag glömde i min punktlista;

- Ingen är tvingad att supporta något som går mot det egna samvetet. (Om du nu exempelvis tycker att Flash eller binära drivrutiner är av djävulen behöver du inte ge support på det. Däremot ger det dig ingen som helst rätt att störa andra som vill ge denna support eller de användare som vill ha den.)
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Användarvisningsbild
pun
Inlägg: 5317
Blev medlem: 20 okt 2007, 22:11
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Handledning för support eller vad är "The Ubuntu Way"

Inlägg av pun »

Jo men igen.....

Nämnda LP har då i princip förvandlats till en "död plats" efter långvariga stridigheter mellan olika distar och falanger!

U-F hade deltavlor för andra distar men det gick helt enkelt inte att få ordning på detta.

Efter det blev fokuset:
The purpose of the Ubuntu Forums is to provide support for Ubuntu.
punkt-slut

Så vi kan inte gå som katten kring het gröt angående det här som är "pudelns kärna".....

Sen skulle iaf jag bli glad om man kunder få fart på LP som en oberoende bastion för öppen mjukvara !!
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Inlägg: 7306
Blev medlem: 05 nov 2006, 22:59
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: Vickleby
Kontakt:

Re: Handledning för support eller vad är "The Ubuntu Way"

Inlägg av Urban Anjar »

pun skrev:Jo men igen.....

Nämnda LP har då i princip förvandlats till en "död plats" efter långvariga stridigheter mellan olika distar och falanger!

U-F hade deltavlor för andra distar men det gick helt enkelt inte att få ordning på detta.

Efter det blev fokuset:
The purpose of the Ubuntu Forums is to provide support for Ubuntu.
punkt-slut

Så vi kan inte gå som katten kring het gröt angående det här som är "pudelns kärna".....

Sen skulle iaf jag bli glad om man kunder få fart på LP som en oberoende bastion för öppen mjukvara !!
Låtvara, då kanske vi kan "göra två flugor på smällen"; lugna ner lite här och liva upp lite där.

Men det där med integrationen ger jag inte upp så lätt. Ubuntu ska funka även om det "är i dåligt sällskap" hemma eller på jobbet. Annars faller det där med Ubuntu Server och likaså lär det ta tills helvetet fryser innan Ubuntu får någon större spridning på arbetsplatserna.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Inlägg: 12893
Blev medlem: 01 okt 2006, 22:31
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Bohuslän

Re: Handledning för support eller vad är "The Ubuntu Way"

Inlägg av vulfgar »

Det finns ingen i moderatorkåren som på något sätt motsätter sej att det rensas och donas enligt pluns direktiv, men vi har försökt att få info om vilka trådar som ska avlimmas och vilkas nya som ska limmas och bett om hjälp med detta, men fått väldigt liten feedback.

Själv tycker jag att det bästa vore om någon/några som är aktiva i supportgruppen kan moderera och fixa detta själva, även om vi övriga moddar givetvis gärna hjälper till vid behov. Jag instämmer här helt med Lao
Själv är jag vedervärdig på support och därför inte lämplig att styra frågor åt "rätt" håll. Farmfield har ju en tanke om att supportgivarna själva ska moderera supportdelen av forumet. Med vårt mankapital; kan inte det vara en vettig tanke?
Tillägg: Jag ser att du redan svarat. Min tanke är att supportmoderatorerna modererar supportfrågorna sedan kan övriga moderatorer hjälpa till med övriga problem i supporttavlan.
Jag kan vissa delar när det gäller support och när det gäller problem så kan jag bara fixa dom som jag själv drabbats av och är totalt värdelös på resten.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Skriv svar

Återgå till "LoCo Sverige"