Nominering av Tem Leader och Team Contact för LoCot 2015

Denna kategori är till för de som är medlem på https://launchpad.net/~ubuntu-se
HakanS
Global Moderator
Inlägg: 4289
Blev medlem: 30 mar 2006, 10:34
OS: Kubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Trollhättan

Nominering av Tem Leader och Team Contact för LoCot 2015

Inlägg av HakanS »

Nu är det snart dags för val av ny Team Leader och Team Contact.

Nominera kandidater till Team Leader och Team Contact i denna tråd. Nomineringen kommer att pågå t.o.m 3 maj klockan 23:59.
Därefter pågår omröstning på launchpad den 6 - 24 maj. Tillträde blir den 26 maj.

Personer som nominerats och accepterat eller som vill nominera sej själva PMar, skickar e-post till mig eller tackar ja direkt i denna tråd.

Det är lämpligt att de som n omineras startar en tråd i kategorin "LoCo Sverige" där de presenterar sig själva och vad de har för mål och visioner.

Här är info om vad som förväntas av en Team Contact och en Team Leader Den som accepterar nominering ska också signera Ubuntus CoC (uppförandekod).

OBS! Denna tråd är enbart avsedd för nomineringar. Var vänliga och diskutera inte i denna tråden - skapa gärna en ny tråd för diskussion.

- och det räcker att nominera en person en gång till samma post!

// Håkan.


Nominerade som tackat ja
Team Contact:
Joakim Walldén JoWa

Team Leader:
Håkan Sörensson HakanS
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Inlägg: 3330
Blev medlem: 27 mar 2006, 22:32
OS: Linux Mint
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Ort: Stockholm / Tumba

Re: Nominering av Tem Leader och Team Contact för LoCot 2015

Inlägg av Broder Tuck »

Jag vill nominera JoWa till ytterligare en period som TeamContact.
/tukken
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Användarvisningsbild
Gunnar Hjalmarsson
Inlägg: 3030
Blev medlem: 08 aug 2010, 13:49
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Göteborg

Re: Nominering av Tem Leader och Team Contact för LoCot 2015

Inlägg av Gunnar Hjalmarsson »

Vårt LoCo går på sparlåga just nu. Jag hoppas att några eldsjälar dyker upp, som är motiverade att bidra med tillräckligt med tid för att ändra på det. Samtidigt skall vi inte glömma det positiva: Översättningar och support är exempel på sådant som fungerar bra.

Tills vidare är det förstås viktigt att vi underhåller den plattform och struktur vi har. En viktig komponent är de regelbundna medlemsmötena, som låter oss fatta beslut på ett enkelt sätt. Även om mötena inte har varit välbesökta på sistone, genomförs de under full öppenhet, och intresserade medlemmar kan delta närhelst de vill.

Det gångna året har HakanS och JoWa fungerat som TL respektive TC. Båda är genuint förtrogna med hur LoCot fungerar, och har förtjänstfullt säkerställt att medlemsmötena och annan fundamenta har rullat på.

Jag nominerar HakanS och JoWa för omval som TL respektive TC.

Jag har inte frågat dem om de är villiga att kandidera. Min tanke är att det inte vore så betungande att fungera i de rollerna ännu en mandatperiod, med tanke på att aktiviteten i LoCot inte är så hög just nu. Så HakanS och JoWa: Hoppas ni instämmer. Det vore bra för vårt LoCo, tycker jag. :)
Användarvisningsbild
johanre
Serveradmin
Inlägg: 3888
Blev medlem: 22 okt 2006, 09:13
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Malmö

Re: Nominering av Tem Leader och Team Contact för LoCot 2015

Inlägg av johanre »

Gunnar Hjalmarsson skrev:....Jag har inte frågat dem om de är villiga att kandidera. Min tanke är att det inte vore så betungande att fungera i de rollerna ännu en mandatperiod, med tanke på att aktiviteten i LoCot inte är så hög just nu. Så HakanS och JoWa: Hoppas ni instämmer. Det vore bra för vårt LoCo, tycker jag. :)
+1
Skriv svar

Återgå till "LoCo Sverige"