Väderindikator som filprogram fungerar inte.

Här diskuteras allt som är relaterat till utvecklingsversionen av Ubuntu.
12.10 Quantal är endast riktad till utvecklare och erfarna användare, och släpps som stabil i oktober 2012.
Tjadden
Inlägg: 1606
Blev medlem: 12 sep 2010, 01:37
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Väderindikator som filprogram fungerar inte.

Inlägg av Tjadden »

Hej, Jag har installerat Google Väderindikator ifrån programcentralen i Ubuntu 12.10
den fungerade några veckor och nu har den lagt utav, jag har 10 plusgrader för jämnan? Trots att det har varit över 20 plusgrader och mer.

Har försökt installera om den men ingenting tycks hjälpa, är det någon som kan hitta vad som är fel?
ubot
Inlägg: 4613
Blev medlem: 04 jan 2008, 14:03
OS: Ubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Väderindikator som filprogram fungerar inte.

Inlägg av ubot »

Du använder ju en alfa-version av Ubuntu om du använder 12.10. Då får du nog räkna med att saker kommer och går lite i operativsystemet. Dock vet jag inte om detta har med väderindikatorn att göra ... :|

Går det att byta sajt som väderindikatorn använder sig av?
Under the Preferences menu in the General tab I changed the Weather Source radio button from Google to Yahoo and it started working again.
Det kanske är en workaround i.s.f.
Tjadden
Inlägg: 1606
Blev medlem: 12 sep 2010, 01:37
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Väderindikator som filprogram fungerar inte.

Inlägg av Tjadden »

Hej, ubot

Jag ser att du kör 11.04 som jag också hade förut som var stabilare än 12.10.
Nåväl, efter en uppdatering av generic så slocknade väderindikatorn kommer jag ihåg nu.
Google är knepig när jag har webläsaren Firefox jag får inte någon automatisk översättning av websidor till svenska mer en vissa sidor och jag får inte ens förfrågan om jag vill ha websidan översatt. Jag har även Chromium men har då inte Google verktygsfält av någon anledning får jag inte in någon utan får svaret ett fel har uppstått försök igen.
ubot
Inlägg: 4613
Blev medlem: 04 jan 2008, 14:03
OS: Ubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Väderindikator som filprogram fungerar inte.

Inlägg av ubot »

Jag använder 12.04 nu. Det står fel i min profil.
Antec
Inlägg: 2449
Blev medlem: 31 okt 2008, 16:25
OS: Ubuntu

Re: Väderindikator som filprogram fungerar inte.

Inlägg av Antec »

Vad är det för väderindikator? Den har jag nog inte provat eftersom jag använder den vanliga..
indicator-weather
förmodligen menar ni någon annan, men den här fungerar, men kan krascha lite då och då, men det kan ha blivit bättre med tiden efter som jag bara slå på den då jag vill veta vädret och sen slår av den, så jag vet inte om den är riktigt stabil egentligen :)
Skriv svar

Återgå till "Ubuntus senaste utvecklingsversion Quantal Quetzal"