Översättare sökes

Ett forum där översättare kan tala om översättningsrelaterade frågor.
morpa
Översättare
Inlägg: 604
Blev medlem: 21 feb 2010, 11:18
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Uppsala

Re: Översättare sökes

Inlägg av morpa »

Meerkat skrev:Nu har jag (nästan i alla fall) avslutat tidigare projekt som uppehållt mig länge. Jag skulle gärna börja med översättningar. Jag behöver dock en introduktion till vad och hur som ska göras.
Låter toppen Meerkat. Jag ska skicka ett pm med lite samlad info.
Meerkat
Inlägg: 74
Blev medlem: 29 maj 2007, 18:40
OS: Linux Mint

Re: Översättare sökes

Inlägg av Meerkat »

Vill bara uppmärksamma att jag ej fått ett PM än, ifall det glömts bort.

Under tiden undrar jag vilken version av Ubuntu är att föredra vid testning av översättningar. Jag antar att 14.04 är lite för gammal för att hålla mig uppdaterad med översättningar. Bör jag välja senaste (15.10)? eller en utvecklingsversion för 16.04?
morpa
Översättare
Inlägg: 604
Blev medlem: 21 feb 2010, 11:18
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Uppsala

Re: Översättare sökes

Inlägg av morpa »

Meerkat skrev:Vill bara uppmärksamma att jag ej fått ett PM än, ifall det glömts bort.

Under tiden undrar jag vilken version av Ubuntu är att föredra vid testning av översättningar. Jag antar att 14.04 är lite för gammal för att hålla mig uppdaterad med översättningar. Bör jag välja senaste (15.10)? eller en utvecklingsversion för 16.04?
Nu har du fått ett :) Man bör välja 16.04, men du hittar mer info i PM:et. Just nu sker de flesta översättningar utanför launchpad eftersom de "sipprar" ner dit från uppströms ändå om de inte är ubuntuspecifika (inte så många paket).
Skriv svar

Återgå till "Översättare"