puddletag

Ett forum där översättare kan tala om översättningsrelaterade frågor.
Användarvisningsbild
eson57
Inlägg: 1101
Blev medlem: 06 dec 2014, 10:44
OS: Linux Mint

puddletag

Inlägg av eson57 »

Jag har äntligen lyckats traggla mig igenom puddletag, förmodligen en av de segaste översättningar jag gjort. Dock förtjänar den enda anständiga redigeraren för ljudfilstaggar på Linux-plattformen, en svensk översättning, så nu är det gjort.

Nu skulle jag behöva lite hjälp med "felsökningen", av någon som någorlunda kan hantera puddletag. Jag har laddat upp språkfilen på min egen nykodade hemsida.

Av någon anledning som jag inte kan förklara, översätts inte vissa kolumnrubriker i huvudfönstret, men det är allt jag kan se för tillfället. Misstänker kodfel.

Det skall enligt en hjälptext jag hittade i källkoden, gå att skapa en "translations"-mapp i puddletags installationsmapp och där placera språkfilen, men jag lyckas inte få det att fungera (hittar inte ens mappen .puddletag, som det hänvisas till).
Enda sättet jag har lyckats testa språkfilen på, är att starta terminal, ställa mig i den mapp där språkfilen finns och klistra in...

Kod: Markera allt

puddletag --langfile puddletag_sv.qm
Tacksam för all hjälp jag kan få! Dock är jag måttligt intresserad av alternativa översättningar som faller under kategorin "tycke och smak". ;)

Edit:
Hittade förklaringen till de saknade översättningarna i kolumnrubrikerna. De får man själv skriva in, under "Kolumner" i inställningarna. Detsamma gäller "Taggpanelen". :)
Alltid på kanelen!
Användarvisningsbild
eson57
Inlägg: 1101
Blev medlem: 06 dec 2014, 10:44
OS: Linux Mint

Re: puddletag

Inlägg av eson57 »

Efter att ha rensat bort puddletag och installerat om, ifrån förrådet, blev det plötsligt enkelt att hitta rätt plats för språkfilen...

Kod: Markera allt

~/.local/share/puddletag/translations/puddletag_sv.qm
...så dyker den upp i inställningarna. :)
Alltid på kanelen!
Skriv svar

Återgå till "Översättare"