Gnome3, Nautilus vägrar starta bla. [Löst]

Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Användarvisningsbild
ajja
Inlägg: 682
Blev medlem: 15 dec 2007, 23:43
OS: Ubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Ort: Motala
Kontakt:

Gnome3, Nautilus vägrar starta bla. [Löst]

Inlägg av ajja »

Kör Ubuntu 11.04 med Gnome3/Gnome-shell nästan allt fungerar utan smärre bekymmer.
Är bara ett par saker som irriterar mig lite.
Skrivbordsbakgrunder försvinner sporadiskt och Nautilus vägrar starta via startare/kommando.
Eftersom jag kan komma åt mappinnehåll så tycks Nautilus starta vid boot och ritar snällt upp skrivbordet, dock ibland utan bakrund.
Men det är lögn att starta själva filhanteringen via antingen kommando i terminal eller den förkonfigurerade startaren även 'gksudo nautilus' är död.


Har tittat lite i gconf.
Jag vill få fram textade sökvägar i Nautilus i stället för tryckknapparna men kan inte finna nyckeln.

Iom dagens uppdateringar av gconf och en del andra delar av Gnome samt lite jag fick för ett par dagar sedan så är dessa små bugar ur världen.
Senast redigerad av 1 ajja, redigerad totalt 17 gånger.
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq' | dc
Bowmore
Inlägg: 6212
Blev medlem: 28 mar 2007, 23:01
OS: Ubuntu
Ort: Stockholm

Re: Gnome3, Nautilus vägrar starta bla.

Inlägg av Bowmore »

Flyttar tråden till ExperimentverkstadGnome Shell ännu inte stöds av Ubuntu.

Stödet kommer först iom Ubuntu 11.10.
Skriv svar

Återgå till "Experimentverkstad"