Ubuntu 12.04 och MTP

Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
PloppFlopp
Inlägg: 58
Blev medlem: 20 sep 2008, 22:03
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: BRÅLANDA

Re: Ubuntu 12.04 och MTP

Inlägg av PloppFlopp »

Ja, det var jag igen. Efter att ha bytt till att ansluta telefonen som "Kamera" istf. "Mediaenhet" gick det i alla fall att hitta bilderna (utan gMTP) igång. Musikfiler vill dock inte visa sig - återkommer när jag fått igång en musikspelare. Jag vet inte hur man får igång ett program i Ubuntu, mera van vid Mint.
PloppFlopp
Inlägg: 58
Blev medlem: 20 sep 2008, 22:03
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: BRÅLANDA

Re: Ubuntu 12.04 och MTP

Inlägg av PloppFlopp »

Nu har jag kommit så långt att det går att spela EN låt med hjälp av Rhythmbox. gMTP bröt ihop men Rhythmbox hittade till slut rätt telefon ändå. Det behövdes ytterligare två "Gstreambibliotek" för MPeg- och AAC-avkodning. Men efter en låt brakade Ubuntu ihop av ett internt fel. Fortsättning följer ...
Skriv svar

Återgå till "Experimentverkstad"