Det fria forumet Discourse. Nån som använt!?

Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
civilpolisen
Inlägg: 99
Blev medlem: 18 nov 2020, 14:52
OS: Ubuntu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Det fria forumet Discourse. Nån som använt!?

Inlägg av civilpolisen »

https://www.discourse.org/

Detta verkar vara ett väldigt fint och trevligt forum som jag har varit intresserad av att koma igång med sedan en tid tillbaka.

Det är svårt och det har inte riktigt passat... jag tänkte att det skulle gå över, men så väl intresset som behovet har snarare ökat!

Finns det nån som använt detta forumet?
Användarvisningsbild
Gunnar Hjalmarsson
Inlägg: 3030
Blev medlem: 08 aug 2010, 13:49
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Göteborg

Re: Det fria forumet Discourse. Nån som använt!?

Inlägg av Gunnar Hjalmarsson »

Ubuntugemenskapen använder en sådan installation sedan ett par år:

https://discourse.ubuntu.com/

Det är ett ställe för utvecklare och användare av Ubuntu att mötas och diskutera utvecklingsmöjligheter.

Så nog har jag använt det. Men jag har ingen erfarenhet att sätta upp Discourse på en egen server, om det är det du menar.
civilpolisen
Inlägg: 99
Blev medlem: 18 nov 2020, 14:52
OS: Ubuntu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: Det fria forumet Discourse. Nån som använt!?

Inlägg av civilpolisen »

Ja, jag skriver ju dumt, ser jag nu!

Det är ju på egen server jag menar, inte att registrera sig och logga in... Det verkar vara ett välbyggt och avancerat forum så det skulle vara kul att försöka ge sig på en installation!

"I rest my case." En dag kanske jag också klarar att gå hela vägen från tanke till handling! Ha! :-)
Skriv svar

Återgå till "Experimentverkstad"