Linux Mint business as usual.

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
Pink Panther
Inlägg: 3050
Blev medlem: 08 feb 2009, 02:13
OS: Linux Mint
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Luna

Linux Mint business as usual.

Inlägg av Pink Panther »

Linux Mint har återhämtat sej otroligt snabbt. Men alla ska ha i åtanke att Linux Mint är ett otroligt populärt Linux OS i nästan alla engelsktalande länder.

En rad av åtgärder är redan genomförda vad berör servrar och webbsidor.

Högre säkerhet som berör ISO verifikation.

Det genomförs också förändringar som berör Linux Mint OS operativsystem.

Gufw är en åtgärd men en hel del annat som ni kan ta del av i nedanstående länk.

"We’re considering re-adding Gufw to the default software selection."

"A malicious PPA archive could affect Ubuntu and Linux Mint users, it could offer legitimate packages for months and then suddenly spread malware that would be immediately accepted by thousands of users."

http://blog.linuxmint.com/?p=3007
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
Pink Panther
Inlägg: 3050
Blev medlem: 08 feb 2009, 02:13
OS: Linux Mint
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Luna

Re: Linux Mint business as usual.

Inlägg av Pink Panther »

Linux Mint räddar dagen.

"Are you hearing me, Canonical?"

"Those of you who’ve been reading my stuff and watching my videos will no doubt remember how I went gaga over Ubuntu MATE. I still think it’s one of the most innovative distros out there."

"THE INSTALL FROM HELL!" Ubuntu 16.04

"Neither WiFi nor Ethernet worked at all. It was funny because the WiFi appeared to be working."

"I poked at this all damn day, folks. I tried Ubuntu with Unity, Ubuntu GNOME. Evey version of Ubuntu 16.04 simply wasn’t going to work with this laptop’s WiFi."

"That sucked. I was now at my wit’s end and I considered sticking the Windows 7 drive back in it and packing it up to send it back!"

I’d try one more thing first, though. Let’s see what happens with Linux Mint.

Linux Mint 17.3. Bam! Everything worked perfectly!

"It was evening when I went and dug out my Linux Mint 17.3 installer DVD and gave that a try. Bam! Everything worked perfectly!"

Källa: http://freedompenguin.com/articles/opin ... saves-day/
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
JoWa
Global Moderator
Inlägg: 7780
Blev medlem: 09 jun 2012, 06:16
OS: Ubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Ort: Boo
Kontakt:

Re: Linux Mint business as usual.

Inlägg av JoWa »

Slutsats: gammalt (Ubuntu 14.04) är bäst? ::)
Noble Numbat | Firefox 125β (snap) | Privacy Badger
Användarvisningsbild
Pink Panther
Inlägg: 3050
Blev medlem: 08 feb 2009, 02:13
OS: Linux Mint
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Luna

Re: Linux Mint business as usual.

Inlägg av Pink Panther »

Det är väl lite så här JoWa.

Att ge och ta emot hjälp.

Att ta emot hjälp är Canonical dåliga på. De vill glänsa i Linuxvärlden. Stolthet går före undergång och högmod går före fall.

"Clem Le… erm, Clem. Not only is he head developer for Linux Mint and the Cinnamon desktop, but is also one of the project leader of the Mate desktop project. So for me, it’s a no-brainer. If Ubuntu or Ubuntu-Mate, doesn’t work, then try Linux Mint. Obviously, we’ll have to wait and see what Mint 18 is like, but up until now, their ethos has been the correct one. Stability over security and brokenness."

"Obviously, we’ll have to wait and see what Mint 18 is like, but up until now, their ethos has been the correct one. Stability over security and brokenness."

Källa till ovan är en kommentar: http://freedompenguin.com/articles/opin ... saves-day/

Canonicals utvecklare får vänta se vad Linux Mint 18 erbjuder. För med Canonicals sex månaders cykel så finns där en del som inte alltid är färdigt eller prioriteras på grund av ett slutdatum.

Sedan kodar Clem och hans medarbetare en del egna drivrutiner till kommande ( Linux Mint 18 ganska många nya drivrutiner ) och tidigare versioner av Linux Mint har säkert något som Canonical kan använda sej av om de har lust.

Men förmodligen handlar det om prestige och stolthet från Canonical sida.

Men stolthet kan var korkat ibland.
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"