Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 24 jan 2018, 12:13

Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
 Boktips för att lära sig mer om datorer 
Författare Meddelande
Användarvisningsbild

Utgåva: 17.10 Artful Aardvark
Svara med citat
Inlägg Boktips för att lära sig mer om datorer
Undrar om någon har något boktips om böcker jag kan låna på Stockholms stadsbibliotek om datorer.

Läste Ubuntuboken av Jesper Nilsson och tyckte att den var mycket intressant och lärorik. Men den gick ju inte så mycket på djupet. Vill lära mig ganska allmänna saker. Kanske lite nätverk. Kanske lite för att kunna orientera mig bättre i datorvärlden.

De flesta böcker jag hittar på biblioteket verkar inte speciellt matnyttiga. De är ofta bara till för att lära sig om hur man gör och inte bakgrundskunskapen om hur det fungerar. Jag är verkligen trött på sådana böcker och vill hitta sådana som ger fördjupningar utan att vara alltför tekniska och svårbegripliga.

17 maj 2017, 18:12
Serveradmin
Användarvisningsbild

Utgåva: 17.04 Zesty Zapus
Svara med citat
Inlägg Re: Boktips för att lära sig mer om datorer
Inte för att jag läst den men mera för att jag har så stor respekt för författaren och hans kunskap (jag har jobbat med honom): "Att använda Gnu/Linux" - har slutat tryckas, finns dock för nedladdning i elektroniskt format här: https://dflund.se/~triad/gnulinux/.

17 maj 2017, 21:34
Profil WWW
Användarvisningsbild

Utgåva: 17.10 Artful Aardvark
Svara med citat
Inlägg Re: Boktips för att lära sig mer om datorer
Tack, den ska jag kolla in. Den finns faktiskt på ett bibliotek nära mig, bekvämt nog.

17 maj 2017, 22:18
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 3 inlägg ]