Betala för enkel supporthjälp? Var?

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
lasseroth
Inlägg: 1582
Blev medlem: 14 maj 2007, 19:37
OS: Ubuntu
Ort: frankrike

Betala för enkel supporthjälp? Var?

Inlägg av lasseroth »

Ibland kan det vara nog så frustrerande när man fått problem man inte kan lösa.Man får ju ofta bra hjälp här.
Dock, det är bara en handfull kunniga hjälpsamma som drar lasset.
Jag kan förstå att engagemanget inte alltid räcker till för alla frågor.
Alternativet kan vara det stora internationella forumet, men där är så många som frågar att man riskerar att drunkna med sin egen lilla fråga.
Ett tredje alternativ kunde då vara, från lite billigare land som Indien t.ex.,
1/2 timmes hjälp för några hundralapar, kanske?
Tips?
Användarvisningsbild
Gunnar Hjalmarsson
Inlägg: 3030
Blev medlem: 08 aug 2010, 13:49
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Göteborg

Re: Betala för enkel supporthjälp? Var?

Inlägg av Gunnar Hjalmarsson »

Är det ubuntuforums.org du syftar på med det stora internationella forumet? Jag har inte använt det mycket, men på Ask Ubuntu hjälper jag till ibland inom några av kategorierna.

Visst, där är många frågor, men också många som hoppar in och hjälper till. Chansen att få hjälp med en välformulerad fråga är god. De är dock mer petiga än vi är här med att frågeställarna beskriver problemet tydligt, redovisar eventuella försök att själv lösa problemet och vad de försöken gjorde för skillnad.

Jag känner inte till någon annan betald support än den Canonical erbjuder. Förmodligen inte jättebillig.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"