Råd till någon som vill utbilda sig till programmerare

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Ainigma
Inlägg: 803
Blev medlem: 26 sep 2007, 20:49
OS: Ubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Råd till någon som vill utbilda sig till programmerare

Inlägg av Ainigma »

Hej

Jag har kommit till en situation där jag måste omskola mig och eftersom jag redan är intresserad av IT så är det programmerare som verkar bäst allt sammantaget. Planen är att gå en yrkeshögskoleutbildning för att optimera chanserna att få jobb så fort som möjligt. Men det är inte lätt att välja utbildning då vittnesbörden om dem är väldigt olika, en del får väldigt bra betyg andra säger att det är varit ett stort tidsslöseri som varken resulterat i jobb eller vettiga kunskaper. Det är alltså stora variationer på kvalitén på dessa utbildningar. Därför tänkte jag fråga om råd, är det någon som känner till någon YH-utbildning som verkligen kan rekommenderas? :)
HakanS
Global Moderator
Inlägg: 4289
Blev medlem: 30 mar 2006, 10:34
OS: Kubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Trollhättan

Re: Råd till någon som vill utbilda sig till programmerare

Inlägg av HakanS »

Vad har du för programmeringskunskaper nu?
När du skriver "få jobb så fort som möjligt", vad tänker du dig för tidplan då?
Kolkish
Inlägg: 2
Blev medlem: 12 jan 2018, 15:12
OS: Windows
Utgåva: 8.04 Hardy LTS
Kontakt:

Re: Råd till någon som vill utbilda sig till programmerare

Inlägg av Kolkish »

Hej, det finns mycket programmeringsutbildningar online så man kan säga att "the sky is the limit". Ett bra ställe att kolla in kan vara https://www.codecademy.com/
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"