Nafallos agerande mot mig genom åren

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
Peyam
Inlägg: 51
Blev medlem: 24 feb 2013, 21:09
OS: Xubuntu

Nafallos agerande mot mig genom åren

Inlägg av Peyam »

Hej,
Jag skulle vilja diskutera varför Nafallo är op på kanalen #ubuntu-se. #Ubuntu-se är inte bara en kanal att diskutera Ubuntu på. Det är också ett ställe för oss gamla ubuntuanvändare att hänga, prata osv. Nafallo har genom åren varit mycket taskig och respektlös mot mig. Han har kickat mig från kanalen baserad på oskäliga anledningar. Skulle han kicka alla pga off-topic skulle kanalen varit tom nu. Jag har försökt liva upp kanalen och ser mig själv som huvudmedlemarna där.

Jag kan inte komma på varför han kickat mig från kanalen tidigare men jag har minnen av att han har haft något personlig emot mig. Det har han visat tydligt. Därför tycker inte jag att Nafallo borde vara op i kanalen. Jag känner mig kränkt.
| Jag kör bara xfce. Hatar gnome och allt anant och speciellt KDE. Xubuntu är min favorit just för att jag inte lyckades installaera Arch och tänker inte försöka igen, Debian installatör fu**ar sönder all grub och boot. jag vet inte varför. Jag ska köpa SSD och installera xubuntu igen. |
Användarvisningsbild
Barre
Inlägg: 2298
Blev medlem: 13 dec 2006, 10:23
OS: Ubuntu
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Nafallos agerande mot mig genom åren

Inlägg av Barre »

Nafallo är OP på kanalen av flera anledningar, han är klok, rättvis, kunnig och ordentlig. Dessutom är han grundare av kanalen, men det är inte därför han är OP.

Anledningen till att du är bannad är för att du gång på gång kommer in kanalen med taskig attityd och dessutom oftast tar upp OT ämnen.
Det är inte för att du ofta går OT, utan för att du har en väldigt dålig stil mot personer i kanalen, inte minst mot OP (exempelvis Nafallo och jag).

Som ett exempel har vi när du muckar gräl mot mig.
[10:20] <Peyam> Barre, varför är du så bitter?
[10:21] <Peyam> Barre, kommer att banna dej från kanalen om du ska hålla på så där
[10:21] <Peyam> omg omg
...
...
[11:14] <Barre> Peyam: vad snackar du om?
[11:58] <Peyam> Barre, vad? vill du ha bråk?
[12:00] <Barre> Peyam: du sa att jag var bitter och jag undrade vad du snackar om. Sluta larva dig
[12:00] <Peyam> Barre, please be kind
Du svarade inte heller på varför du skrev som du gjorde


Du fortsatte att bete dig som en barnunge på IRC tills Nafallo tillslut fick nog och tog ett beslut som borde gjorts för länge sedan och helt enkelt satte dig på mute, då började du med hot och skitsnack via PM då han tillslut satte ban på dig.

Du är inte välkommen till IRC-kanalen helt enkelt
________________________________________________________________
twitter @ BarreGargamel
blogg @ Gargamel.NU
Användarvisningsbild
Peyam
Inlägg: 51
Blev medlem: 24 feb 2013, 21:09
OS: Xubuntu

Re: Nafallos agerande mot mig genom åren

Inlägg av Peyam »

Barre skrev:Nafallo är OP på kanalen av flera anledningar, han är klok, rättvis, kunnig och ordentlig. Dessutom är han grundare av kanalen, men det är inte därför han är OP.

Anledningen till att du är bannad är för att du gång på gång kommer in kanalen med taskig attityd och dessutom oftast tar upp OT ämnen.
Det är inte för att du ofta går OT, utan för att du har en väldigt dålig stil mot personer i kanalen, inte minst mot OP (exempelvis Nafallo och jag).

Som ett exempel har vi när du muckar gräl mot mig.
[10:20] <Peyam> Barre, varför är du så bitter?
[10:21] <Peyam> Barre, kommer att banna dej från kanalen om du ska hålla på så där
[10:21] <Peyam> omg omg
...
...
[11:14] <Barre> Peyam: vad snackar du om?
[11:58] <Peyam> Barre, vad? vill du ha bråk?
[12:00] <Barre> Peyam: du sa att jag var bitter och jag undrade vad du snackar om. Sluta larva dig
[12:00] <Peyam> Barre, please be kind
Du svarade inte heller på varför du skrev som du gjorde


Du fortsatte att bete dig som en barnunge på IRC tills Nafallo tillslut fick nog och tog ett beslut som borde gjorts för länge sedan och helt enkelt satte dig på mute, då började du med hot och skitsnack via PM då han tillslut satte ban på dig.

Du är inte välkommen till IRC-kanalen helt enkelt
Jag var hundra på att du skulle skriva ett inlägg här. För det mesta är det du, nafallo och gnusan som verkar vända på allt. Folk som jag skriver med på IRC inklusive dig vet att jag skriver all dessa i Skoj-sammanhang.

Jag skulle gärna vilja se de allvarliga hoten som tolkas just allvarligt, och du skriver att jag gjort, visas här.

Jag har god relation med många i kanalen. OT förekommer och det är vad kanalen har blivit till senaste 4 åren. Jag håller ej med om att Nafallo är klok, rättvis. Nafallo satte ban på mig för han hade helt enkelt tråkigt. Och det förvånar mig inte att just DU skriver detta inlägg. Jag har bidragit med mycket för nya användare när ni ignonerar dem. Jag kan lätt se mig själv som en bridge mellan nya användare och de andra som kallar sig experter. men får jag någon tack för det? NEJ. Det är inte IRC grundlag att hjälpa användare så jag förtjänar faktiskt en tack. För övrigt. jag vill veta vad i världen orsakade en ban på mig? Hur kan en trogen ubuntu-se användare bli behandlad så här. Det är klart maktmissbruk.

Titta här:
Peyam jag är här nu. ställ era avancerade linux frågor 15:46
gusnan Peyam: Så du menar att du är den enda som kan svara på "avancerade linuxfrågor" här? 16:10
Peyam ja typ 16:19
Nafallo ...och karl kallar mig respektlös. 16:21
Peyam Nafallo, du är väldigt stokastisk 16:25
Nafallo random gav mig en bra ursäkt.
Detta är NAfallos anledning att banna en ubuntu-användare. Offtopic på en kanal som är fullt med OT.
| Jag kör bara xfce. Hatar gnome och allt anant och speciellt KDE. Xubuntu är min favorit just för att jag inte lyckades installaera Arch och tänker inte försöka igen, Debian installatör fu**ar sönder all grub och boot. jag vet inte varför. Jag ska köpa SSD och installera xubuntu igen. |
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"