Vilset får är tillbaka

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
suliman
Inlägg: 168
Blev medlem: 20 mar 2009, 15:36
OS: Kubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Vilset får är tillbaka

Inlägg av suliman »

Jag förvillades av Windows 10s bling bling när den släpptes och övergav Linux. I våras blev jag uttråkad och började titta på Linux igen. Installerade KDE Neon, men den var lite för "barebone" för mig så här i början, så jag körde in Kubuntu istället. Jisses vad utvecklingen gått framåt på några år. Hade glömt det mesta om hur man jobbade i Linux, men det är som att cyckla, tog en vecka så kom det tillbaka, även om allt bara funkade så det behövdes ingen handpåläggning. Jag kan nu inte förstå varför jag övergav Linux.
Såg sen i min lösenordshanterare att jag hade kvar inloggningen hit. Så hej allihopa. :kram:
Användarvisningsbild
JoWa
Global Moderator
Inlägg: 7778
Blev medlem: 09 jun 2012, 06:16
OS: Ubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Ort: Boo
Kontakt:

Re: Vilset får är tillbaka

Inlägg av JoWa »

Välkommen. :)
Noble Numbat | Firefox 125β (snap) | Privacy Badger
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Inlägg: 3330
Blev medlem: 27 mar 2006, 22:32
OS: Linux Mint
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Ort: Stockholm / Tumba

Re: Vilset får är tillbaka

Inlägg av Broder Tuck »

;D
Samma säger jag, välkommen, åter. :kram:
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
LennartL
Inlägg: 254
Blev medlem: 20 mar 2012, 10:39
OS: Linux Mint
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Granrisvägen 25A Örebro

Re: Vilset får är tillbaka

Inlägg av LennartL »

Välkommen tillbaka suliman.
Hoppas du stannar kvar nu.
:)
suliman
Inlägg: 168
Blev medlem: 20 mar 2009, 15:36
OS: Kubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Vilset får är tillbaka

Inlägg av suliman »

Tack tack, jag blev lockad av sirener, men nu är det Linux som gäller. Hade glömt hur givande det är att utforska och lära sig allt som man kan göra i Linux.
Användarvisningsbild
webaake
Inlägg: 3962
Blev medlem: 09 maj 2007, 09:46
OS: Xubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Vilset får är tillbaka

Inlägg av webaake »

:)
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Användarvisningsbild
Lao Tzu
Inlägg: 1849
Blev medlem: 15 aug 2008, 17:47
OS: Ubuntu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Ort: Sydost

Re: Vilset får är tillbaka

Inlägg av Lao Tzu »

suliman skrev:Jag förvillades av Windows 10s bling bling när den släpptes och övergav Linux. I våras blev jag uttråkad och började titta på Linux igen. Installerade KDE Neon, men den var lite för "barebone" för mig så här i början, så jag körde in Kubuntu istället. Jisses vad utvecklingen gått framåt på några år. Hade glömt det mesta om hur man jobbade i Linux, men det är som att cyckla, tog en vecka så kom det tillbaka, även om allt bara funkade så det behövdes ingen handpåläggning. Jag kan nu inte förstå varför jag övergav Linux.
Såg sen i min lösenordshanterare att jag hade kvar inloggningen hit. Så hej allihopa. :kram:
Heh. Det tycks nästan som att Linuxdistarna har utvecklats så väl att svenska supportforum är en för liten nisch för att vara livliga men det är kul att se att det är lite liv här ändå. Tyvärr har jag tappat kontakten forumet även om jag fortfarande använder Linux. :)
"Hennes skithus är som min toalett." - Anna Anka

(&?)
Användarvisningsbild
webaake
Inlägg: 3962
Blev medlem: 09 maj 2007, 09:46
OS: Xubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Vilset får är tillbaka

Inlägg av webaake »

Heh. Det tycks nästan som att Linuxdistarna har utvecklats så väl att svenska supportforum är en för liten nisch för att vara livliga men det är kul att se att det är lite liv här ändå
Precis! Men jag kan berätta att min gamle kompis, 82 år, nu börjat med Linux Mint! Han kroknade TOTALT på Windows 10, så jag fick köra igång Linux äntligen.

Det är lite tråkigt att folk inte fattar grejen med Linux. Man kan redigera video. Man kan köra inspelningsstudio i DAW. Man kan.........

Å inga virus! Å inga påtvingade uppdateringar. ;D
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"