Broder Tuck har checkat ut

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön
Inlägg: 3599
Blev medlem: 21 apr 2007, 19:20
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: 08

Broder Tuck har checkat ut

Inlägg av Grön Göling »

I fredags, d 20/3 2020 kl 16,25 tog Broder Tuck adjö av den här världen.

Han hade varit sjuk i cancer, myelom, sedan över 5 år tillbaks och påfrestningarna gjorde att varken hans kropp eller psyke längre orkade med. Han somnade in stilla i fredags och lämnar efter sig ett tomrum här hemma som jag inte trodde var möjligt. Jag hade ju i viss mån varit förberedd, men ändå inte. Det blir man nog aldrig.

Jag vet att Ubuntu låg honom varmt om hjärtat ända sedan han först hittade hit och sedermera lurade hit mig. Det var på Ozamozis tid (det är så länge sedan att jag glömt hur han stavade), mannen som startade forumet i Sverige.

Jag vet också att han, så länge han klarade av det, försökte att hjälpa till med de frågor han klarade. Det kändes viktigt för honom att försöka styra in nykomlingar på "den rätta vägen". Såtillvida var han ju till både nytta och nöje för forumet, för han besatt ju även en viss humor som gav sig till känna, inte minst under DSK, både i skratt, ilska och en och annan pekpinne. För min egen del kan jag väl inte riktigt säga att jag var till nytta. Mest att jag var en skränfågel som var ute och rörde om i kretsarna när jag tyckte att nu agerade medlemmarna tokigt och inte behandlade varandra som de borde.

Inte så många av oss "gamla godingar" finns kvar på forumet längre. Av olika orsaker. "Nallen", Lille John, gick ju hädan för en del år sedan, även han i cancer om än en annan form. Även det en man jag saknar kolossalt och som Leffe/Broder Tuck och jag uppskattade enormt och även träffade rent socialt ibland. Andra har fallit ifrån då andra intressen i livet tagit över och tiden inte räckt till.

Nu gör jag något opåkallat och lämnar ut min email-adress till den som ev. vill höra av sig, då jag inte räknar med att komma hit fler gånger.

Lev väl, ta hand om er och era närmaste och visa hänsyn och respekt för era medmänniskor (0m de inte är alldeles rabiata, då kan ni bara strunta i dem).
lanyri@gmail.com

Hälsningar

Pippin
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 6310
Blev medlem: 06 apr 2008, 00:09
OS: Ubuntu
Ort: Göteborg/Mölndal/Falkenberg
Kontakt:

Re: Broder Tuck har checkat ut

Inlägg av Osprey »

Jag beklagar och saknar honom.

Han var en av de jag verkligen tyckte om och som jag pratade med många gånger, både här och på ubuntu.se. Liksom han så brydde jag inte heller mig så mycket om de motsättningar som gjorde att det bildades två olika Ubuntu-forum.

Jag var också vän med Little John och pratade med honom in i det sista, tills han drog sig undan.

Jag skänker en tanke till Leif och kommer att minnas och sakna honom här länge.

Mina hälsningar och mitt deltagande. :-[
/Magnus
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
LennartL
Inlägg: 254
Blev medlem: 20 mar 2012, 10:39
OS: Linux Mint
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Granrisvägen 25A Örebro

Re: Broder Tuck har checkat ut

Inlägg av LennartL »

Broder Tuck och Little John två män som är borta. R.I.P
Jag saknar dom väldigt mycket.
Användarvisningsbild
Nemo
Inlägg: 732
Blev medlem: 16 aug 2010, 19:39
OS: Kubuntu
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Re: Broder Tuck har checkat ut

Inlägg av Nemo »

Det var sorgligt att höra. Det går nog inte att förbereda sig även om man vet om att någon nära anhörig kommer att dö.

Jag kände inte Leif personligen, utan det var via detta forum och på ubuntu.se som vi hade vår kommunikation.

Vila i frid Leif
Hälsningar Mikael
Användarvisningsbild
JoWa
Global Moderator
Inlägg: 7780
Blev medlem: 09 jun 2012, 06:16
OS: Ubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Ort: Boo
Kontakt:

Re: Broder Tuck har checkat ut

Inlägg av JoWa »

Det är sorgligt att ha mist en god forumvän. :'(

Här blir litet tommare och tråkigare utan hans närvaro och inlägg.
Noble Numbat | Firefox 125β (snap) | Privacy Badger
Användarvisningsbild
Gunnar Hjalmarsson
Inlägg: 3030
Blev medlem: 08 aug 2010, 13:49
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Göteborg

Re: Broder Tuck har checkat ut

Inlägg av Gunnar Hjalmarsson »

Sorgligt besked. Tukken hade, som jag uppfattade det, en genuin vilja att hjälpa andra användare på traven, och alltid med glimten i ögat. Han brydde sig också om den svenska gemenskapen mer än de flesta.

Du kommer att vara saknad här, Tukken. Länge. Vila i frid.
Användarvisningsbild
johanre
Serveradmin
Inlägg: 3888
Blev medlem: 22 okt 2006, 09:13
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Malmö

Re: Broder Tuck har checkat ut

Inlägg av johanre »

Vila i frid, Leif! Jag kommer sakna dina alltid välformulerade, insiktsfulla, varma inlägg. Oftast var de näst intill poetiska och lyfte språket till oanade höjder bland en massa tekniska inlägg som behövde förgyllas, vändas och nyanseras så att de gav insikter om sakernas tillstånd - både i rena lösningar, men även gällande umgänget i forumet och i stort. En stor själ har lämnat oss.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"