PK i forumet?

Diskussion gällande forumet
Papillon
Inlägg: 21
Blev medlem: 02 okt 2009, 04:22
OS: Annat GNU/Linux

Re: PK i forumet?

Inlägg av Papillon »

upnorth skrev:
Papillon skrev:Asså...

Min bror är jätteledsen för att han skrev som han gjorde och vill inte längre ha med detta forumet att göra!
Men han tycker trots allt att att låta en person som Little John styra över vad folk ska skriva, tycka och tänka o frumet är FEL!
Little John har ett EGET forum att styra över, så var gör han här omi inte bara för att sabbotera?
MIn bror tycker även att det skulle vara BÄST att Ubuntu-se.org hade en egen förening så skulle det bli lugn i stugan!
Ok, så det är inte banningen och inte polisanmälan det gäller utan att LJ gjort kritiska uttalanden mot ubuntu-se.org och dess medlemmar här i forumet angående hur LoCot officiellt styrs?

Har ni något konkret exempel på inlägg som borde renderat varningar eller avstängning och vilka av forumrelgerna bryter i så fall dessa uttalanden emot?
Jag kär säkert hosta fram minst 10-20 inlägg mott Little John som borde anmälas.
Kolla själva!
Senast redigerad av 1 Papillon, redigerad totalt 8 gånger.
Användarvisningsbild
upnorth
Inlägg: 7100
Blev medlem: 14 jun 2007, 19:43
OS: Linux Mint
Ort: Oslo

Re: PK i forumet?

Inlägg av upnorth »

Papillon skrev:Poliamnälningar är väldigt alvariga! så det så!
Sånt MÅSTE diskuteras!
Har ingenting med forumet att göra utan är en privat sak mellan din bror och LJ, tråkigt givetvis men fortfarande ingenting man kunde påverkat från administrationen. Att det är allvarligt håller jag med om men det är fortfarande meningslöst att diskutera det här.
Papillon
Inlägg: 21
Blev medlem: 02 okt 2009, 04:22
OS: Annat GNU/Linux

Re: PK i forumet?

Inlägg av Papillon »

upnorth skrev:
Papillon skrev:Poliamnälningar är väldigt alvariga! så det så!
Sånt MÅSTE diskuteras!
Har ingenting med forumet att göra utan är en privat sak mellan din bror och LJ, tråkigt givetvis men fortfarande ingenting man kunde påverkat från administrationen. Att det är allvarligt håller jag med om men det är fortfarande meningslöst att diskutera det här.
Det är inte alls meniongslöst att diskutera det här då vi pratar om att forumet ska vara PK. och allt annat skall bannas!
Användarvisningsbild
dmz
Inlägg: 3292
Blev medlem: 29 jul 2008, 19:42
OS: Arch Linux

Re: PK i forumet?

Inlägg av dmz »

Papillon skrev:Poliamnälningar är väldigt alvariga! så det så!
Sånt MÅSTE diskuteras!
Du får säkert diskutera det med polisen ska du se.
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
Papillon
Inlägg: 21
Blev medlem: 02 okt 2009, 04:22
OS: Annat GNU/Linux

Re: PK i forumet?

Inlägg av Papillon »

dmz skrev:
Papillon skrev:Poliamnälningar är väldigt alvariga! så det så!
Sånt MÅSTE diskuteras!
Du får säkert diskutera det med polisen ska du se.
Det tror jag säkert och då kommer min bror hävda att Little John har försökt förbjudit alla diskussioner förutom support.
Att diskutera i cafe och debbat-tavlan anser han vara förbjudet!
Hmmm?
Senast redigerad av 1 Papillon, redigerad totalt 8 gånger.
Användarvisningsbild
Pink Panther
Inlägg: 3050
Blev medlem: 08 feb 2009, 02:13
OS: Linux Mint
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Luna

Re: PK i forumet?

Inlägg av Pink Panther »

Jag fick PM i förgår av LJ som innehåll något som jag inte tänker skriva här. Men om det varit någon annan som skrivet så lär vederbörande blivet varnad och avstängda utan tvekan. Det har inte någon betydelse om det är skrivet vi PM eller i forumet.

Det var naturligtvis inte bra de din bror skrev. Men det hör till saken att din bror var kraftigt attackerad och näst intill provocerades till ett sådant inlägg. Om nu målet drivs vidare, lär detta påverka utgången. Detta kommer att påverka bedömningen av fallet.Därför kräver jag att allt skall sparas så åklagaren får tillgång till att din bror, jag och en annan medlem blev personligt attackerade några dagar innan den här händelsen. Om ni inte själva har sparat trådarna på er dator.

Pink Panther
Senast redigerad av 2 Pink Panther, redigerad totalt 8 gång.
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Kattskrället
AVREGISTRERAD
Inlägg: 1824
Blev medlem: 10 aug 2007, 00:25
OS: Ubuntu
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Re: PK i forumet?

Inlägg av Kattskrället »

För det första Papillon.
ÄR din bror polisanmäld av LJ eller ej?

För det andra.
OM han nu är polisanmäld, så har det ingenting att göra med forumet och ubuntu-se.org. Det är i så fall en sak mellan din bror och LJ, ingen annan.

Så, ÄR Harlekin33 polisanmäld eller ej? Ja eller nej?
Papillon
Inlägg: 21
Blev medlem: 02 okt 2009, 04:22
OS: Annat GNU/Linux

Re: PK i forumet?

Inlägg av Papillon »

Pink Panther skrev:Jag fick PM i förgår av LJ som innehåll något som inte tänker skriva här. Men om det varit någon annan som skrivet så lär vederbörande vi blivet varnad och avstängda utan tvekan. Det har inte någon betydelse om det är skrivet vi PM eller i forumet.

Det var naturligtvis inte bra de din bror skrev. Men det hör till saken att din bror var kraftigt attackerad och näst intill provocerades till ett sådant inlägg. Om nu målet drivs vidare, lär detta påverka utgången. Detta kommer att påverka bedömningen av fallet.Därför kräver jag att allt skall sparas så åklagaren får tillgång till att din bror, jag och en annan medlem blev personligt attackerade några dagar innan den här händelsen. Om ni inte själva har sparat trådarna på er dator.

Pink Panther
TACK! Min bror blev provocerad till sitt uttalande!
Bästa jag hört idag!
Användarvisningsbild
upnorth
Inlägg: 7100
Blev medlem: 14 jun 2007, 19:43
OS: Linux Mint
Ort: Oslo

Re: PK i forumet?

Inlägg av upnorth »

Papillon skrev:
dmz skrev:
Papillon skrev:Poliamnälningar är väldigt alvariga! så det så!
Sånt MÅSTE diskuteras!
Du får säkert diskutera det med polisen ska du se.
Det tror jag säkert och då kommer min bror hävda att Little John har försökt förbjudit alla diskussioner förutom support.
Att diskutera i cafe och debbat-tavlan anser han vara förbjudet!
Hmmm?
Så, allt det här mynnar ut i att Harkelin33 tagit åt sig av LJs kommentarer kring "mycket snack och lite verkstad" osv?

LJ har sin fulla rätt att tycka och säga det (jag är om möjligt en större pratbubbla än din bror och har fått flera sura kommentarer av LJ själv) så länge han håller sig inom reglerna för forumet.

Med andra ord: helt OK att LJ anser att café- och debattalvorna borde förbjudas (om så är fallet). Inte alls OK att du eller Harkelin33 försöker få upprättelse för en polisanmälan genom att ifrågasätta LJs rätt till åsikter om det här forumet.

Ta diskussionen dit den hör hemma och acceptera åsiktsfrihet.
Papillon
Inlägg: 21
Blev medlem: 02 okt 2009, 04:22
OS: Annat GNU/Linux

Re: PK i forumet?

Inlägg av Papillon »

Kattskrället skrev:För det första Papillon.
ÄR din bror polisanmäld av LJ eller ej?

För det andra.
OM han nu är polisanmäld, så har det ingenting att göra med forumet och ubuntu-se.org. Det är i så fall en sak mellan din bror och LJ, ingen annan.

Så, ÄR Harlekin33 polisanmäld eller ej? Ja eller nej?
Jag hoppas inte då det bara kommer rendera i ännu mera tjafs!!

Att min bror flippa ur har som sagt ingen med Little John´s tyska urskrung att göra eller hets mot folkgrupp eller liknade allt göra!

Det min bror var emot är Little John styrande av Ubuntu-se.org som han inte har ett dugg med att göra!
Papillon
Inlägg: 21
Blev medlem: 02 okt 2009, 04:22
OS: Annat GNU/Linux

Re: PK i forumet?

Inlägg av Papillon »

upnorth skrev:
Papillon skrev:
dmz skrev:
Papillon skrev:Poliamnälningar är väldigt alvariga! så det så!
Sånt MÅSTE diskuteras!
Du får säkert diskutera det med polisen ska du se.
Det tror jag säkert och då kommer min bror hävda att Little John har försökt förbjudit alla diskussioner förutom support.
Att diskutera i cafe och debbat-tavlan anser han vara förbjudet!
Hmmm?
Så, allt det här mynnar ut i att Harkelin33 tagit åt sig av LJs kommentarer kring "mycket snack och lite verkstad" osv?

LJ har sin fulla rätt att tycka och säga det (jag är om möjligt en större pratbubbla än din bror och har fått flera sura kommentarer av LJ själv) så länge han håller sig inom reglerna för forumet.

Med andra ord: helt OK att LJ anser att café- och debattalvorna borde förbjudas (om så är fallet). Inte alls OK att du eller Harkelin33 försöker få upprättelse för en polisanmälan genom att ifrågasätta LJs rätt till åsikter om det här forumet.
Ta diskussionen dit den hör hemma och acceptera åsiktsfrihet.
Little John har sitt EGET forum och där bör han hålla sig!
Han och No:1 Viking ha gjort ett val att dom inte accepetar Canonicals regler och dom Amerikanksa patentreglerna och då är det så!
Dom han INGET här att göra!
Senast redigerad av 1 Papillon, redigerad totalt 8 gånger.
Kattskrället
AVREGISTRERAD
Inlägg: 1824
Blev medlem: 10 aug 2007, 00:25
OS: Ubuntu
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Re: PK i forumet?

Inlägg av Kattskrället »

Papillon skrev:
Kattskrället skrev:För det första Papillon.
ÄR din bror polisanmäld av LJ eller ej?

För det andra.
OM han nu är polisanmäld, så har det ingenting att göra med forumet och ubuntu-se.org. Det är i så fall en sak mellan din bror och LJ, ingen annan.

Så, ÄR Harlekin33 polisanmäld eller ej? Ja eller nej?
Jag hoppas inte då det bara kommer rendera i ännu mera tjafs!!
Eftersom du inte vet om Harlekin33 verkligen är anmäld eller ej, så är han med största sannolikhet inte anmäld om H33 nu inte hört någonting ifrån polisen efter så här lång tid.
Papillon
Inlägg: 21
Blev medlem: 02 okt 2009, 04:22
OS: Annat GNU/Linux

Re: PK i forumet?

Inlägg av Papillon »

Kattskrället skrev:
Papillon skrev:
Kattskrället skrev:För det första Papillon.
ÄR din bror polisanmäld av LJ eller ej?

För det andra.
OM han nu är polisanmäld, så har det ingenting att göra med forumet och ubuntu-se.org. Det är i så fall en sak mellan din bror och LJ, ingen annan.

Så, ÄR Harlekin33 polisanmäld eller ej? Ja eller nej?
Jag hoppas inte då det bara kommer rendera i ännu mera tjafs!!
Eftersom du inte vet om Harlekin33 verkligen är anmäld eller ej, så är han med största sannolikhet inte anmäld om H33 nu inte hört någonting ifrån polisen efter så här lång tid.
Min bror har inte hört nåt men det brukar ta minst 2-3 veckor!
Kattskrället
AVREGISTRERAD
Inlägg: 1824
Blev medlem: 10 aug 2007, 00:25
OS: Ubuntu
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Re: PK i forumet?

Inlägg av Kattskrället »

Papillon skrev:Little John har sitt EGET forum och där bör han hålla sig!
Han och No:1 Viking ha gjort ett val att dom inte accepetar Canonicals regler och dom Amerikanksa patentreglerna och då är det så!
Dom han INGET här att göra!
Nu låter du precis som din bror...
Användarvisningsbild
upnorth
Inlägg: 7100
Blev medlem: 14 jun 2007, 19:43
OS: Linux Mint
Ort: Oslo

Re: PK i forumet?

Inlägg av upnorth »

Papillon skrev: Little John har sitt EGET forum och där bör han hålla sig!
Han och viking ha gjort ett val att inte accepetar Canonicals regler och dom Amerikanksa patentreglergerla och då är det så!
Dom han INGET här att göra!
Ni får självklart tycka som ni vill men både LJ och Vikingen kommer i fortsättningen tillåtas kritisera hur LoCot sköts så länge de håller en acceptabel ton. Det här är Ubuntu Sveriges officiella webbplats och här är även kritiker och entusiaster med alternativa inriktningar välkomna.

Vägrar ni acceptera det är det ert problem och ingen annans, och eftersom att vi kommit fram till diskussionens kärna utan att kunna komma vidare låser jag nu tråden igen.
Låst

Återgå till "Forum"