Funktion för att ignorera forumanvändare

Diskussion gällande forumet
Harlekin33
Inlägg: 4164
Blev medlem: 19 jan 2008, 13:52
OS: Debian

Re: Funktion för att ignorera forumanvändare

Inlägg av Harlekin33 »

Ignorera-funktionen är mkt bra som fler borde börja använda, men man kan ju om man vill välja att visa inlägget och den funktionen skulle jag vilja togs bort annars kan man bli frestad att läsa inlägget i alla fall.
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Inlägg: 3330
Blev medlem: 27 mar 2006, 22:32
OS: Linux Mint
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Ort: Stockholm / Tumba

Re: Funktion för att ignorera forumanvändare

Inlägg av Broder Tuck »

Xcore skrev:Jag ser ingen här som någon ovän och skiljer på "person" och "handling". Visst kan man göra en handling som är mindre bra men inte hatar jag någon person för det. ;)

Därför kommer jag aldrig att blocka någon heller, jag förlorar mest på det själv faktiskt.
Gäller även för mig. ;) I synnerhet kanske, det på sista radens andra hälft.
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Harlekin33
Inlägg: 4164
Blev medlem: 19 jan 2008, 13:52
OS: Debian

Re: Funktion för att ignorera forumanvändare

Inlägg av Harlekin33 »

Man behöver inte hata nån eller vara ovän med personen men man kan för sig egen del undvika att reta upp sig på den andre genom att ignorera användaren, För det är ju trots allt så att det finns dom som djävlas med flit för att dom vill att den andre ska svara eller bli sur. (lärde man sig på dagis redan) men om man inte kan läsa inlägget och kan reta upp sig på inlägget så tröttnar dom efter ett tag!
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Inlägg: 3330
Blev medlem: 27 mar 2006, 22:32
OS: Linux Mint
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Ort: Stockholm / Tumba

Re: Funktion för att ignorera forumanvändare

Inlägg av Broder Tuck »

Somliga kan visst trötta ut en, därom säger jag inget.
Masspostare, t.ex., kan bli väldigt tröttsamma. Framförallt sådana som kastar sig in i tråd efter tråd, skapar egna,
etc., med egentligen inget nytt, utan mest något som förmodligen enbart är ägnat åt att framhäva dem själva.

Väldigt ofta kombinerat med att man "skriker", dvs., använder väldigt mycket versaler och manar till upprop mot
något, någon, eller liknande.

Men att reta upp sig på småsaker. . . ? Gör man det, så är man förmodligen inte själv, större än så. En liten sak.
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Rune.K
Inlägg: 6437
Blev medlem: 09 jul 2008, 17:19
OS: Kubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Funktion för att ignorera forumanvändare

Inlägg av Rune.K »

Det handlar inte så mycket om att blocka någon.
Funktionen är till för att kunna ignorera vissa användares inlägg, det behöver inte betyda att man är ovän med medlemmen ifråga.
Det är mer fråga om att man efter ett tag, så inser att det finns några medlemmar som i stort sett aldrig skriver något som är läsvärt för ens egen del.
Det är ungefär som när man stöter på kvarterets skvallerkärring, man låter hennes prat gå in genom ena örat och ut genom det andra, under tiden tänker man på t.ex på vad man ska äta till middag på kvällen...

Broder Tuck's inlägg försöker jag alltid läsa fastän de ibland är rysligt långa. ;)
Utanför ämnet: @ Broder Tuck
Hälsa GG att jag inte längre är moderator, så jag kan inte moderera bort hennes inlägg fler gånger. :)
Hoppas att hon förlåter mej för att jag modererade bort henne. ;)
Harlekin33
Inlägg: 4164
Blev medlem: 19 jan 2008, 13:52
OS: Debian

Re: Funktion för att ignorera forumanvändare

Inlägg av Harlekin33 »

Nu har jag testat att ignorera några men jag kan ändå läsa deras inlägg när jag är utloggad och det vill jag inte kunna göra.

Hur gör man då?
Användarvisningsbild
Hund
Inlägg: 16492
Blev medlem: 25 jan 2007, 04:15
OS: Gentoo
Ort: Norrland
Kontakt:

Re: Funktion för att ignorera forumanvändare

Inlägg av Hund »

Harlekin33 skrev:Nu har jag testat att ignorera några men jag kan ändå läsa deras inlägg när jag är utloggad och det vill jag inte kunna göra.

Hur gör man då?
Hur ska forumet veta vem du är och vem du vill ignorera om du inte är inloggad?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Rune.K
Inlägg: 6437
Blev medlem: 09 jul 2008, 17:19
OS: Kubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Funktion för att ignorera forumanvändare

Inlägg av Rune.K »

Det är en riktigt bra funktion, nu slipper jag läsa inlägg från medlemmar som jag av erfarenhet vet att de inte skriver något "matnyttigt"... ;D
Harlekin33
Inlägg: 4164
Blev medlem: 19 jan 2008, 13:52
OS: Debian

Re: Funktion för att ignorera forumanvändare

Inlägg av Harlekin33 »

@Rune.K:

Jag har ignorerat dig men kan ändå läsa vad du skriver när jag är utloggad!

:P

EDIT: Jag tog bort ignoreringarna då dom inte uppfyller mitt behov.
Senast redigerad av 1 Harlekin33, redigerad totalt 27 gånger.
Rune.K
Inlägg: 6437
Blev medlem: 09 jul 2008, 17:19
OS: Kubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Funktion för att ignorera forumanvändare

Inlägg av Rune.K »

Harlekin33 skrev:@Rune.K:

Jag har ignorerat dig men kan ändå läsa vad du skriver när jag är utloggad!

:P
Det är kanske en bug någonstans... ;)
Användarvisningsbild
Hylas
Inlägg: 1511
Blev medlem: 06 aug 2007, 18:05
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Funktion för att ignorera forumanvändare

Inlägg av Hylas »

En del som bullrar tillför också väldigt mycket... Bra att funktionen finns dock. Då kan man välja.
Rune.K
Inlägg: 6437
Blev medlem: 09 jul 2008, 17:19
OS: Kubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Funktion för att ignorera forumanvändare

Inlägg av Rune.K »

Hylas skrev:En del som bullrar tillför också väldigt mycket... Bra att funktionen finns dock. Då kan man välja.
Tänker du på någon speciell medlem?
Harlekin33
Inlägg: 4164
Blev medlem: 19 jan 2008, 13:52
OS: Debian

Re: Funktion för att ignorera forumanvändare

Inlägg av Harlekin33 »

Jag tror att om man vill "blocka" nån helt så måste det till en funktion som går via IP-numret. Ex. xxx.xx.xxx.xx blockar A, B, C. etc.

???
Användarvisningsbild
Hylas
Inlägg: 1511
Blev medlem: 06 aug 2007, 18:05
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Funktion för att ignorera forumanvändare

Inlägg av Hylas »

Rune.K skrev:
Hylas skrev:En del som bullrar tillför också väldigt mycket... Bra att funktionen finns dock. Då kan man välja.
Tänker du på någon speciell medlem?
Ja. Men det är min personliga åsikt så den behåller jag för mig själv i detta fall.
Harlekin33
Inlägg: 4164
Blev medlem: 19 jan 2008, 13:52
OS: Debian

Re: Funktion för att ignorera forumanvändare

Inlägg av Harlekin33 »

Men det är ju en sanning att alla kan inte komma överens med alla, eftersom inte personkemin stämmer överens.

Om man då vill slippa läsa vad den personen skrivit både när man är inloggad och utloggad, hur gör man då då?

Ska man vara tvingad att lämna hela LoCot och forumet bara för den skull? Näää. :(

Det är ett problem som måste lösas faktiskt förr eller senare.
Användarvisningsbild
Ulsak
Inlägg: 4808
Blev medlem: 06 aug 2007, 19:04
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Göteborg

Re: Funktion för att ignorera forumanvändare

Inlägg av Ulsak »

Rune.K skrev:
Ulsak skrev:Låt oss fokusera på att göra den funktion till denna till den mest överflödiga på det här forumet.
Hur?
Det finns ett talesätt: "det bästa sättet att få vänner är att vara en" - applicera detta på begreppet "ovän"
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Funktion för att ignorera forumanvändare

Inlägg av farmfield »

Harlekin33 skrev:Men det är ju en sanning att alla kan inte komma överens med alla, eftersom inte personkemin stämmer överens.

Om man då vill slippa läsa vad den personen skrivit både när man är inloggad och utloggad, hur gör man då då?

Ska man vara tvingad att lämna hela LoCot och forumet bara för den skull? Näää. :(

Det är ett problem som måste lösas faktiskt förr eller senare.
Det är inte ett problem, det är hur internet och webläsare fungerar bara... Den typen av förändringar kanske du kan lösa med interna scipt i din webrowser men det är ingenting som har någonting att göra med PHPBB. Loggar du in sorterar systemet bort de i din spärrlista, loggar du inte in finns det ingen lista att sortera bort folk ifrån - det är ju ren logik H33... ::)
Harlekin33
Inlägg: 4164
Blev medlem: 19 jan 2008, 13:52
OS: Debian

Re: Funktion för att ignorera forumanvändare

Inlägg av Harlekin33 »

loggar du inte in finns det ingen lista att sortera bort folk ifrån
Det är ju just det som är syftet från en del att det ska vara så och som jag är emot.

Ingen ska behöva bli utmobbad bara för att några inte har samma personkemi eller för att en del leker Bror duktig och försöker sätta sig på andra!
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Funktion för att ignorera forumanvändare

Inlägg av farmfield »

Harlekin33 skrev:
loggar du inte in finns det ingen lista att sortera bort folk ifrån
Det är ju just det som är syftet från en del att det ska vara så och som jag är emot.

Ingen ska behöva bli utmobbad bara för att några inte har samma personkemi eller för att en del leker Bror duktig och försöker sätta sig på andra!
Refererar du mellan raderna till hur det fungerar under en avstängning eller vadå? Jag får be dig förtydliga eftersom jag inte förstår hur du menar. Oavsett vilket känns det dumt att klaga på hur internet och webläsare interagerar mot dynamiska hemsidor eftersom det ju är en teknisk fråga som ligger långt utanför våra möjligheter att förändra.
Harlekin33
Inlägg: 4164
Blev medlem: 19 jan 2008, 13:52
OS: Debian

Re: Funktion för att ignorera forumanvändare

Inlägg av Harlekin33 »

eftersom det ju är en teknisk fråga som ligger långt utanför våra möjligheter att förändra.
Och där fick jag svaret på min fråga.

Tack!

:D
Låst

Återgå till "Forum"