Uppdateringen av forumet till ver 3.07

Diskussion gällande forumet
Användarvisningsbild
Peetra
Inlägg: 1526
Blev medlem: 20 apr 2009, 17:07
OS: Kubuntu
Ort: Karleby, Finland
Kontakt:

Re: Uppdateringen av forumet till ver 3.07

Inlägg av Peetra »

AutoMOD är det som gäller, om man vill vara tidseffektiv. Med http://www.phpbb.com/mods/utilities/generator/ kan man skapa alla ändringarna och få en xlm-fil som installerar i nästa version av phpBB med. Om den inte installerar med AutoMOD, så har man ändå alla ändringarna väldigt tjusigt i en MODX-fil, som det är bara å sätta sekreteraren å kopiera ur/klistra in i rätt fil. :P Den här grejsen sparar mycket tid. Videon på länken tar mest pp hur du installerar php på windows, så man får dra fram lite i tuten för att komma till det relevanta.

Jag brukar ibland installera MODdar med AutoMOD lokalt å sno de ändrade filerna till live-forum. Men AutoMOD är ännu bara RC-stadie och jag tycker om att sitta och kopiera/klistra in också. Det ger en känslan av att vara herre på täppan, speciellt om man förstår lite av koden, är det ju riktigt roligt!

Peetra.
KiviE
Inlägg: 2157
Blev medlem: 25 okt 2007, 14:00
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Luleå

Re: Uppdateringen av forumet till ver 3.07

Inlägg av KiviE »

Peetra skrev:AutoMOD är det som gäller, om man vill vara tidseffektiv. Med http://www.phpbb.com/mods/utilities/generator/ kan man skapa alla ändringarna och få en xlm-fil som installerar i nästa version av phpBB med. Om den inte installerar med AutoMOD, så har man ändå alla ändringarna väldigt tjusigt i en MODX-fil, som det är bara å sätta sekreteraren å kopiera ur/klistra in i rätt fil. :P Den här grejsen sparar mycket tid. Videon på länken tar mest pp hur du installerar php på windows, så man får dra fram lite i tuten för att komma till det relevanta.

Jag brukar ibland installera MODdar med AutoMOD lokalt å sno de ändrade filerna till live-forum. Men AutoMOD är ännu bara RC-stadie och jag tycker om att sitta och kopiera/klistra in också. Det ger en känslan av att vara herre på täppan, speciellt om man förstår lite av koden, är det ju riktigt roligt!

Peetra.
Kan man på något vettigt sett ta bort moddar med? Tycker hela phpBBs system med moddar just nu är rätt kasst rent ut sagt.
Användarvisningsbild
Peetra
Inlägg: 1526
Blev medlem: 20 apr 2009, 17:07
OS: Kubuntu
Ort: Karleby, Finland
Kontakt:

Re: Uppdateringen av forumet till ver 3.07

Inlägg av Peetra »

Man avinstallerar också MODdar med AutoMOD. Med en support tool kit kan man enkelt bli av med extra grejs ur databasen, om det blivit kvar nå't från någon MOD. (Den har tyvärr ingen bra svensk översättning, så jag rekommenderar att använda den engelska versionen av stk.)
Skriv svar

Återgå till "Forum"