Behörigheter och forumets databas

Diskussion gällande forumet
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Behörigheter och forumets databas

Inlägg av farmfield »

ycc skrev:Jag tror det stod att mitt förfarande var osympatsikt och att jag försöker hänga ut enskila personer. Det handlar inte om det. Våra serveradmins har jobbat bra och i det här fallet är ju t.ex. Kivi dessutom trevlig. Det handlar om att ha professionella rutiner för att skydda våra personliga datas integritet.
Visst har du som medlem rätt att få svar på hur våra tekniska rutiner sköts, dock så hade jag föredragit om frågorna hade ställts mer generellt än just mot Kivie sett till hur det kunde misstolkas som att du specifikt trodde Kivie hade begått felaktigheter.

Jag har pratat med Vulfgar - som känner dig bättre än mig - om det här och förstår att jag missförstått lite vart du vill komma. För mig så kändes det, som sagt, som en attack på Kivie. Men visst skall du få svar på dina frågor.
Användarvisningsbild
Peetra
Inlägg: 1526
Blev medlem: 20 apr 2009, 17:07
OS: Kubuntu
Ort: Karleby, Finland
Kontakt:

Re: Behörigheter och forumets databas

Inlägg av Peetra »

ycc skrev: Jag förstår dock fortfarande inte hur man kan ta bort sig själv ur en grupp utan att vara gruppledare för den gruppen eller admin?
Forumet är byggt så att man inte ska behöva vara medlem i grupper mot sin vilja.
Peetra skrev:
Jag har grundarstatus på forumet
...
Vad jag INTE har är direkt tillgång till databasen.

Genom att vara founder tror jag du har tillgång till databasen via backup.
Jo, den går att ta hem och öppna i texteditor eller lägga in i forumfiler, men man kan inte göra ändringar uppåt, live liksom. För att inte tala om hur jobbigt det är med phpBB3:s eget backup verktyg

Men just i det här fallet så skulle det ju vara lite ledsamt om nån admins fick för sig att börja rota. För tillfället så finns det inget i loggen om att någon skulle ha säkerhetskopierat just via ACP, så där kan ni/vi vara lugna. :)
Skriv svar

Återgå till "Forum"