Utloggat forumflöde

Diskussion gällande forumet
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Inlägg: 2817
Blev medlem: 29 aug 2007, 22:32
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Östersund

Re: Utloggat forumflöde

Inlägg av CryingFreeman »

pun skrev: Jo börja från början så är det nog förståeligt......
Jag förstår att det handlar om tavlan "Varningar och Bannlysningar". Men var du menar att den inte ska visas är fortfarande en gåta och ännu mer varför du inte kan kalla den "Varningar och Bannlysningar"-tavlan istället för att som vanligt bygga egna termer som ingen förutom du själv begriper. :)

Är det på Forumindex i kolumnen "Senaste inlägget" du menar?
pun skrev: Men ev stämmer det med dina värderingar att sådant här ska synas ???
Jag kunde inte bry mig mindre huruvida det visas eller inte.
Registrera dig på våra lokala epostlistor
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Inlägg: 12893
Blev medlem: 01 okt 2006, 22:31
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Bohuslän

Re: Utloggat forumflöde

Inlägg av vulfgar »

Det är lite svårt att moderera den här tråden pga av att inlägg som borde bort samtidigt är en del av diskussionen. Det uppskattas dock om alla försöker hålla en sansad nivå på diskussionen och undviker ovidkommande inlägg.

När vi väl fått kläm på vad trådskaparen menar som kommer hela tråden att modereras bort pga av dess otrevliga ton och ev diskussion får tas i en ny tråd som då ska hålla en hyfsad diskussionsnivå.

I fortsättningen kommer samtliga inlägg som innehåller ord som dypöl, flumm, junk och liknande att modereras bort oavsett hur elevanta dom är! >:(
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
pun
Inlägg: 5317
Blev medlem: 20 okt 2007, 22:11
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Utloggat forumflöde

Inlägg av pun »

1.

http://www.ubuntu-se.org/phpBB3/viewforum.php?f=198

ska inte synas i forumflödet för

2.

http://www.ubuntu-se.org/phpBB3/viewforum.php?f=22

Det ser uselt och vulgärt ut under långa stunder, timmar/dygn


Comprende ???
Användarvisningsbild
Konservburk
Inlägg: 5919
Blev medlem: 07 apr 2007, 22:28

Re: Utloggat forumflöde

Inlägg av Konservburk »

Förstår jag dig rätt i att det är det rödmarkerde området du syftar på?

Bild
Användarvisningsbild
pun
Inlägg: 5317
Blev medlem: 20 okt 2007, 22:11
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Utloggat forumflöde

Inlägg av pun »

Konservburk skrev: Förstår jag dig rätt i att det är det rödmarkerde området du syftar på?
Japp men det syns då ett led till dvs i forumets framsida under senaste tråd i Ubuntu Sverige deltavlan och det är det som är utmaningen om det är särskilt snyggt..... ???

Jag tycker det ser bedrövligt ut och jag är ganska säker på att en ny besökare tycker liknande att Ubuntu Sverige sysselsätter sig med att banna diverse individer...... :P
Användarvisningsbild
Konservburk
Inlägg: 5919
Blev medlem: 07 apr 2007, 22:28

Re: Utloggat forumflöde

Inlägg av Konservburk »

pun skrev:Japp men det syns då ett led till dvs i forumets framsida under senaste tråd i Ubuntu Sverige deltavlan
Det ska var åtgärdat nu.
gusnan
Inlägg: 343
Blev medlem: 17 jan 2007, 08:20
OS: Debian
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Utloggat forumflöde

Inlägg av gusnan »

Nu ser man varken trådar, eller vem som har skapat dom på förstasidan av forumet... Det syns dock som det skall om man är inloggad...

bild:
http://img831.imageshack.us/i/ubuntuseexempel.jpg/
Användarvisningsbild
pun
Inlägg: 5317
Blev medlem: 20 okt 2007, 22:11
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Utloggat forumflöde

Inlägg av pun »

cowboy skrev:Nu ser man varken trådar, eller vem som har skapat dom på förstasidan av forumet... Det syns dock som det skall om man är inloggad...
Yup, alldels tomt i "senaste trådarna" mer än senaste tid om man är utloggad.....
Användarvisningsbild
Peetra
Inlägg: 1526
Blev medlem: 20 apr 2009, 17:07
OS: Kubuntu
Ort: Karleby, Finland
Kontakt:

Re: Utloggat forumflöde

Inlägg av Peetra »

Nu får pun vara nöjd över att ha lyckats manipulera/pressa fram en förändring iallafall. >:D

Jag får kika vad som skett. [edit] Jag har kikat nu, var det däör inte vad pun ville ha då? ;D :angel:
Användarvisningsbild
pun
Inlägg: 5317
Blev medlem: 20 okt 2007, 22:11
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Utloggat forumflöde

Inlägg av pun »

Peetra skrev:Nu får pun vara nöjd över att ha lyckats manipulera/pressa fram en förändring iallafall. >:D

Jag får kika vad som skett. [edit] Jag har kikat nu, var det däör inte vad pun ville ha då? ;D :angel:
Jo, uppriktigt så är det bättre för en ny besökare att inte se "junket" alls... >:D

Men rent funktionellt så borde det inte vara några problem att blockera trådar från undertavlor att synas i "senaste trådflödet" uppåt..... borde vara enkelt att fixa... ;)

EDIT sedan "manipulerar" jag INTE.... Ubuntu-se ska vara som andra "rumsrena" forum !!
Användarvisningsbild
Peetra
Inlägg: 1526
Blev medlem: 20 apr 2009, 17:07
OS: Kubuntu
Ort: Karleby, Finland
Kontakt:

Re: Utloggat forumflöde

Inlägg av Peetra »

Det går å fixa nåt ditåt iallafall, men med en tre sidor lång tråd med tjafs, så är det lite undanskymt vad som borde fixas, nu har det iallafall gjorts något.

Det forumtekniska är problem som jag tycker om att fundera över och det pågår en diskussion om eventuell lösning. Exakt så att man bara plockar bort det ur direkt syne för oinloggade, men ej för den bannade, går iallafall inte.

Ja å just det jo, jag hävdar alltså fortfarande att det ska få synas att här finns disciplin.
Användarvisningsbild
pun
Inlägg: 5317
Blev medlem: 20 okt 2007, 22:11
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Utloggat forumflöde

Inlägg av pun »

Peetra skrev:
Ja å just det jo, jag hävdar alltså fortfarande att det ska få synas att här finns disciplin.
Nej jag hävdar bestämt att det inte ska synas... !!!

Som jag skrivit 2 gånger tidigare kan jag INTE erinra mig att man kan se något liknande på samtliga civiliserade forum jag besöker.
Användarvisningsbild
Peetra
Inlägg: 1526
Blev medlem: 20 apr 2009, 17:07
OS: Kubuntu
Ort: Karleby, Finland
Kontakt:

Re: Utloggat forumflöde

Inlägg av Peetra »

Det här är iofs det enda stället där jag jobbat, som det behövts så mycket moderering och bannande, på andra ställen så tas det nästan enbart privat med den bannade, men vi skulle behöva ett par till som modererar/svarar på elaka mail om allt sku tas helt privat. :(
Användarvisningsbild
pun
Inlägg: 5317
Blev medlem: 20 okt 2007, 22:11
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Utloggat forumflöde

Inlägg av pun »

Peetra skrev:Det här är iofs det enda stället där jag jobbat, som det behövts så mycket moderering och bannande, på andra ställen så tas det nästan enbart privat med den bannade, men vi skulle behöva ett par till som modererar/svarar på elaka mail om allt sku tas helt privat. :(
Nej.... att "spammare" blivit bannlysta kan jag INTE erinra mig att man ser någonstans i ett forums huvudflöde någon annanstans.

Det måste vara något generalfel när du/ni inte inser det enkla med det här.....mycket förbryllande ???
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Inlägg: 2817
Blev medlem: 29 aug 2007, 22:32
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Östersund

Re: Utloggat forumflöde

Inlägg av CryingFreeman »

Registrera dig på våra lokala epostlistor
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Utloggat forumflöde

Inlägg av farmfield »

Fast det är inte disciplin att banna en spammare, det är onödig information för nån som inte får igång sitt nätverkskort...

Men det här är ju kopplat till listningslänkarna... Kanske är det dags att göra en 'inventering' där istället - och då tänker jag både på funktion och placering.

@Plun

I vilka flöden/listningar är det du anser den här typen av info (som att NN är bannad) är onödig? Och svara inte 'alla' för det är ju inte rimligt, hehe...
Användarvisningsbild
pun
Inlägg: 5317
Blev medlem: 20 okt 2007, 22:11
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Utloggat forumflöde

Inlägg av pun »

farmfield skrev: I vilka flöden/listningar är det du anser den här typen av info (som att NN är bannad) är onödig? Och svara inte 'alla' för det är ju inte rimligt, hehe...
Den redan diskuterade underforumtavlan har inget med huvudflödet och "sista tråd" att göra, det är bara så !!

Om inte den tråden kommit upp så hade FSCONS tråden legat som sista tråd vilket jag finner som mer angeläget för vissa användare (förutom mig själv ;) )

Varför skylta med rena meningslösa junktrådar som enbart får användare att fundera på vad det här är för konstigt ställe... ??? ??? ???
ycc
Inlägg: 1818
Blev medlem: 10 feb 2007, 04:08
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Kontakt:

Re: Utloggat forumflöde

Inlägg av ycc »

Jag har inte hängt med i hela diskussionen men jag vill bara säga att jag tycker det är synd att man inte längre kan se de aktuella ämnena/författarna på index-sidan, om man inte är inloggad.

Jag tycker bestämt man skall se den informationen. Det visar vad vi håller på med, lockar väl också besökare men framförallt kan de aktuella trådarna dra till sig uppmärksamheten hos de som kan svara.

Förtydligande: Tid kan jag se nu, men inte längre ämne/författare. Jag tycker absolut man skall se alla tre.
Senast redigerad av 1 ycc, redigerad totalt 31 gånger.
Ubuntu/Linux - Grunder: En introduktion till Ubuntu och Linux
Ubuntu/Linux - Basics: An introduction to Ubuntu and Linux (experimental, automated translation)
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Inlägg: 12893
Blev medlem: 01 okt 2006, 22:31
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Bohuslän

Re: Utloggat forumflöde

Inlägg av vulfgar »

jag har för mej att standard i phpBB3 är att man ser tid och nick på den som gjort senaste inlägget, men däremot inte ämnet. Om jag minns rätt så är det där med ämnet en mod.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
Peetra
Inlägg: 1526
Blev medlem: 20 apr 2009, 17:07
OS: Kubuntu
Ort: Karleby, Finland
Kontakt:

Re: Utloggat forumflöde

Inlägg av Peetra »

vulfgar skrev:Om jag minns rätt så är det där med ämnet en mod.
Just det ja, det syns inte i prosilverstilar. Men nog i nya inlägg flödet förstås.
Skriv svar

Återgå till "Forum"