Ändra funktion/för infälld text - "Rant-läge" (Att. Peetra)

Diskussion gällande forumet
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Ändra funktion/för infälld text - "Rant-läge" (Att. Peetra)

Inlägg av farmfield »

"Rant" är engelska för, typ: http://www.youtube.com/watch?v=HvBvmUk7noQ

Jag är ju duktig på det där som ni vet - både 'live' och här i forumet, hehe...

Problemet är att den typen av inlägg bryter av som f*n i en tråd och helt plötsligt kom jag på att vi kanske skulle justera [h!de]-funktionen - för som den är idag så får man ju klargöra vad det är i den...

1. Antingen så ändrar man till en bättre titel för 'gömd' text. "Läs mer:" kanske? (sisådär lösning)

2. Eller så skapar vi en identisk funktion för gömd text med annan titel. (ööh, dumt)

3. Eller så löser vi så att användaren kan sätta titel 'a la [h!de-"Spridda tankar"] (we have a winner)
Gömt innehåll: Visa!
Så skulle det gå att lösa tro?
Alternativt:
Gömt innehåll: Visa!
Eller är ni inte kompetenta nog era slackers? ;D
Användarvisningsbild
Lao Tzu
Inlägg: 1849
Blev medlem: 15 aug 2008, 17:47
OS: Ubuntu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Ort: Sydost

Re: Ändra funktion/för infälld text - "Rant-läge" (Att. Peet

Inlägg av Lao Tzu »

Eller håller man sig till ämnet utan att ordbajsa i gapig ton... ::)
"Hennes skithus är som min toalett." - Anna Anka

(&?)
Användarvisningsbild
pun
Inlägg: 5317
Blev medlem: 20 okt 2007, 22:11
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Ändra funktion/för infälld text - "Rant-läge" (Att. Peet

Inlägg av pun »

Lao Tzu skrev:Eller håller man sig till ämnet utan att ordbajsa i gapig ton... ::)
Eller ger man fullständigt "phaun" i att lägga sig i med nåt "magistertips" som aldrig getts förut... :P

Rensa bland soptrådarna som är klistrade och skriv nåt vettigt !!
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Ändra funktion/för infälld text - "Rant-läge"

Inlägg av farmfield »

Lao Tzu skrev:Eller håller man sig till ämnet utan att ordbajsa i gapig ton... ::)
Jo, det är också en definition av 'rant' om man så vill, och jag hade då en idé på en sak som gör att jag kan göra detta men utan att störa andra än de som är intresserade av dissektionen av obefintliga argument för rena rama åsikter.

Ditt förslag är att jag slutar med det?

Då undrar jag om du inte har sett att en stor del av all problematik i detta forum ligger just i argumentation för åsikter utan bakomliggande fakta?

Jag försöker vara väldigt tydlig när jag uttrycker en ren åsikt, använder 'imo' eller skriver det rakt ut. Om inte så utgår jag från vad jag är säker på och med det kan ta fram källor till, källor som i sig själva inte är 'åsikter' eller vinklade - som Greenpeace 'index' t.ex... Annat kan vara åsikter jag kan backa upp utifrån egna erfarenheter, vilka sett till min personlighet och brist på långtida fokus har en rätt osannolik bredd.

Men ser du hellre 3-radiga inlägg med rena felaktigheter, missförstånd av människor som inte kollar upp fakta bakom vad dom skriver, ja då är det ju så. Jag vill gärna såga sånt, dock utan att störa de som inte vill se det. Tydligen var det enl. dig fel tänkt då. ::)

@Plun

Du är så luddig ibland att jag inte kopplade om du är på min eller Lao's sida i detta, hehe, men jag ler stort när jag läser det ändå. ;D
Användarvisningsbild
Peetra
Inlägg: 1526
Blev medlem: 20 apr 2009, 17:07
OS: Kubuntu
Ort: Karleby, Finland
Kontakt:

Re: Ändra funktion/för infälld text - "Rant-läge" (Att. Peet

Inlägg av Peetra »

Göm-knappen är till för att kunna kopiera in långa koder och protokoll och dylikt, utan att skapa utseendemässigt milslånga inlägg för det.
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Ändra funktion/för infälld text - "Rant-läge" (Att. Peet

Inlägg av farmfield »

Peetra skrev:Göm-knappen är till för att kunna kopiera in långa koder och protokoll och dylikt, utan att skapa utseendemässigt milslånga inlägg för det.
Milslånga protokoll är väl en bra definition av mina inlägg, hehe... Det är dock rubriken jag inte gillar.

Går det inte att göra som med 'quote'-funktionen, att man med ett ="<titel>"kan lägga till vad det skall stå innan ': visa'..?

Så då blir [h!de="<Mer info>"][/h!de] som nedan...
  • Mer info: Visa

    En massa text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text
Skriv svar

Återgå till "Forum"