Censur som i Nordkorea

Diskussion gällande forumet
Användarvisningsbild
johanre
Serveradmin
Inlägg: 3888
Blev medlem: 22 okt 2006, 09:13
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Malmö

Re: Censur som i Nordkorea

Inlägg av johanre »

@fd.svensson: du skulle inte kunna konkretisera med hjälp av exempel på vad du anser cesureras bort som inte borde det? Jag tror att det blir lättare att diskutera fram en lösning då.
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Inlägg: 2817
Blev medlem: 29 aug 2007, 22:32
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Östersund

Re: Censur som i Nordkorea

Inlägg av CryingFreeman »

Jag vill inte elda på debatten eller så, men om något upplevs som mer tillstängt så kan det vara väldigt svårt att konkretisera då det handlar om en upplevd känsla och inte nödvändigtvis enskilda inlägg.

Att exemplifiera med enskilda inlägg gör inte sällan att det diskuteras om just dessa, istället för det överliggande (upplevda) problemet.

Jag tycker själv att det är lite omständligt att behöva logga in för att ta del av hela forumets innehåll, men jag upplever det inte som ett stort problem.
Registrera dig på våra lokala epostlistor
Användarvisningsbild
johanre
Serveradmin
Inlägg: 3888
Blev medlem: 22 okt 2006, 09:13
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Malmö

Re: Censur som i Nordkorea

Inlägg av johanre »

OK, sitter och översiktligt jämför vad som syns som inloggad och icke-inloggad. Rent spontant så är det bara det som avhandlas mellan forum-admins, serveradmins, etc som jag inte ser. Jag har säkerligen inte 100% rätt eftersom det är en snabbkoll, men i stora drag så...
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Inlägg: 2573
Blev medlem: 17 jan 2008, 18:38
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Kvarnsjön
Kontakt:

Re: Censur som i Nordkorea

Inlägg av P.Forsberg »

OT: Kan vi inte lägga detta åt sidan ett tag och ta hand om det största problemet Loco:t har just nu ?

http://www.ubuntu-se.org/phpBB3/viewtop ... 6&start=60

Allt annat är ganska onödigt att diskutera tycker jag.

LJ
Användarvisningsbild
johanre
Serveradmin
Inlägg: 3888
Blev medlem: 22 okt 2006, 09:13
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Malmö

Re: Censur som i Nordkorea

Inlägg av johanre »

Jag har inga problem med att låta frågan bero, däremot var det fd.svensson som ställde frågan. Om fd.svensson är nöjd så är jag det.
Användarvisningsbild
Peetra
Inlägg: 1526
Blev medlem: 20 apr 2009, 17:07
OS: Kubuntu
Ort: Karleby, Finland
Kontakt:

Re: Censur som i Nordkorea

Inlägg av Peetra »

fd.svensson skrev: Både vulfgar och Peetra bor ju vid sina datorer och skickar sina killar att hämta mat. Du har väl sett Peetras armmuskel.
Hördu, hade vi inte kommit överens om det sku vara en hemlighet? Våra killar tar lite illa vid sig av att bli avslöjade jhue! 8)

Faktum är att över 10 000 av våra medlemmar har loggat in det senaste året, desto fler som loggar in == desto bättre IMHO. Skulle siffran vara llika hög, om man inte måsta logga in för att se tjafset och OT:n? :angel: Det är ju intressant, ja, men behöver inte stråla. Om vi vill att det ska stråla, så är det finemang. Jag har int längre någon stark personlig åsikt om dolda kat. eller ej dolda kat. Bäst sku kanske vara en stor röd knapp för oinloggade besökare; "Visa icke ubuntu-relaterade inlkägg från detta forum". O0 O0
Användarvisningsbild
fd.svensson
Inlägg: 645
Blev medlem: 17 mar 2010, 23:52
OS: Annat GNU/Linux
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Lammhult

Re: Censur som i Nordkorea

Inlägg av fd.svensson »

Detta säger jag för sista gången.
När man inte är inloggad så kan man inte alltid följa en tråd i Forum för då måste man logga in. Jag pratar inte om Cafe eller de grupper man måste gå med i för att få se. Går man in på Ubuntu Sverige så är nästan allt borttaget.
Ni trivs med det, jag tänker inte bråka om det.
Denna tråd har blivit dubbel så lång mot när jag sa okej.
Sista inlägget blev väldigt rörigt då jag trodde det var slut, jag höll på att logga ut för att sova men det bara fortsatte :-\
:) Om någon gör dig illa. Skriv ner det i sanden. Om någon gör dig gott. Knacka in det i sten. :) Afrikanskt ordspråk
Skriv svar

Återgå till "Forum"