Omstrukturering av kategorier.

Diskussion gällande forumet
Användarvisningsbild
Peetra
Inlägg: 1526
Blev medlem: 20 apr 2009, 17:07
OS: Kubuntu
Ort: Karleby, Finland
Kontakt:

Omstrukturering av kategorier.

Inlägg av Peetra »

Enl. mötet på IRC, (protokoll) ska detta forum i en två månaders period INTE FÅ ANVÄNDAS FÖR LOCO-DISKUSSIONER. Dvs inget trams om vem som är dittan dattan hitådit här. Dessa diskussioner ska ske via sändlistan och på IRC-möten. Nästa IRC-möte är inplanerat 22/12 kl. 20.30 svensk tid.

Jag vill ha noga reda på vad vi stänger och hur, så att vi kan backa bakåt, för jag är inte alls säker på att detta går så bra, som vi vill. Jag vill påminna er om att tanken bakom är att få ro för support i forumet och hoppas att ni även framöver ska trivas här på ubuntu-se.org. Detta är en låst tråd för loggande av kategoriomstrukturering, så kan vi backa bakåt. Diskussion om forumstrukturens förändring kan ske i en egen tråd. Se till att ni inte får in nåt som inte gäller forumet i den då, va?
Användarvisningsbild
Peetra
Inlägg: 1526
Blev medlem: 20 apr 2009, 17:07
OS: Kubuntu
Ort: Karleby, Finland
Kontakt:

Re: Omstrukturering av kategorier.

Inlägg av Peetra »

Nu har jag skapat en LoCo-kategori, där enbart de som är medlem på launchpad har skrivbehörighet. Jag skapade en grupp för detta, HakanS kontrollerar upp alla ansökningar till gruppen, så att man är medlem på båda ställena.
Användarvisningsbild
Peetra
Inlägg: 1526
Blev medlem: 20 apr 2009, 17:07
OS: Kubuntu
Ort: Karleby, Finland
Kontakt:

Re: Omstrukturering av kategorier.

Inlägg av Peetra »

Låst kategorin Ubuntu Sverige för vidare inlägg. Alla underkategorier är ännu öppna och utan omstrukturering.
[edit] Jag har tagit bort låset, då det gav en ful forumikon för kategorin och tagit bort skrivbehörigheterna istället.
Senast redigerad av 1 Peetra, redigerad totalt 10 gånger.
Anledning: //
Användarvisningsbild
Peetra
Inlägg: 1526
Blev medlem: 20 apr 2009, 17:07
OS: Kubuntu
Ort: Karleby, Finland
Kontakt:

Re: Omstrukturering av kategorier.

Inlägg av Peetra »

Felrapportering har Arkiverats. Verkar bara vara vanliga supportärenden, dessa flyttas förhoppningsvis ut i rätta kategorier av moddisar eller admins.)
Användarvisningsbild
Konservburk
Inlägg: 5919
Blev medlem: 07 apr 2007, 22:28

Re: Omstrukturering av kategorier.

Inlägg av Konservburk »

Projektgrupperna har arkiverats. Framtida projekt ska hanteras via launchpad.
Låst

Återgå till "Forum"