Vad har Håkan och Pontus gjort för Ubuntu Sverige som TL/TC?

Diskussion gällande forumet
ubot
Inlägg: 4613
Blev medlem: 04 jan 2008, 14:03
OS: Ubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Vad har Håkan och Pontus gjort för Ubuntu Sverige som TL/TC?

Inlägg av ubot »

Jag är nyfiken på vad TL/TC-kandidaterna Pontus och Håkan har gjort för Ubuntu Sverige som just TL/TC? Detta eftersom Pontus och Håkan har varit TL och/eller TC förut och därför borde ha lite meriter som just TL/TC?

Vad uträttade ni (Håkan och Pontus) förra gången ni var TL resp. TC? Jag vill ha konkreta exempel och inte några diffusa (bort)förklaringar. Tack!
HakanS
Global Moderator
Inlägg: 4289
Blev medlem: 30 mar 2006, 10:34
OS: Kubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Trollhättan

Re: Vad har Håkan och Pontus gjort för Ubuntu Sverige som TL

Inlägg av HakanS »

Jag har varit LoCo-Teamledare i 1½ år.
Under denna tid har det mest handlat om administrativt jobb inom LoCot.
Det första jag gjorde som TL var att starta månadsmöten på IRC.
Under våren 2011 diskuterade jag och några frivilliga fram ett förslag till organisation som skulle ligga som grund för gemenskapens arbete.
Denna organisation beslutades sedan av medlemmarna.
Under samma period hade jag även hand om locots rapportering till den centrala ubuntu-gemenskapen.
Under hösten 2011 och våren 2012 har jag (som TL) mest agerat som sammankallande till medlemsmöten samt (ihop med nuvarande TC, Christoffer) haft en del press-kontakter.
Utöver rollen som LoCo-lagledare har jag varit ansvarig för vår hemsida (Drupal). Jag har bl.a ändrat en del i layouten under året.
Användarvisningsbild
Kirill
Inlägg: 1824
Blev medlem: 18 okt 2009, 11:50
OS: Ubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Ort: Gränsfors
Kontakt:

Re: Vad har Håkan och Pontus gjort för Ubuntu Sverige som TL

Inlägg av Kirill »

Under första perioden så jobbade jag väldigt mycket för att LoCo´t skulle bli erkänt igen. Vi satte upp nya riktlinjer för hur arbetet skulle skötas, samt vilka som skulle utföra vad.
Eftersom vi tappat flertalet nyttiga stöttepelare för LoCo´t så vart vi tvungna att bygga upp något nytt, och det var just detta vi arbetade på väldig mycket.

Arbetade även fram ett förslag för hur kunde förbättra våra roller, men hur det beslutet kom vet jag inte då jag hoppade av efter att ha blivit motarbetad allt för hårt internt.
Webmaster för
Cracker.se Linux, IT-säkerhet, Mac & Boxee Box!

Mina guider
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=56551
Skriv svar

Återgå till "Forum"