fel när man skickar inlägg

Diskussion gällande forumet
ycc
Inlägg: 1818
Blev medlem: 10 feb 2007, 04:08
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Kontakt:

fel när man skickar inlägg

Inlägg av ycc »

Jag har fått det här felet ett par gånger när jag skickar inlägg och jag får skicka igen.

Kod: Markera allt

[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_jabber.php on line 567: stream_socket_enable_crypto() [function.stream-socket-enable-crypto]: SSL: connection timeout
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 2560: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
Ubuntu/Linux - Grunder: En introduktion till Ubuntu och Linux
Ubuntu/Linux - Basics: An introduction to Ubuntu and Linux (experimental, automated translation)
Användarvisningsbild
johanre
Serveradmin
Inlägg: 3888
Blev medlem: 22 okt 2006, 09:13
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Malmö

Re: fel när man skickar inlägg

Inlägg av johanre »

Får du det vid något särskilt tillfälle? Jag upplever aldrig något liknande men jag är framförallt inne i forumet på kvällen.
ycc
Inlägg: 1818
Blev medlem: 10 feb 2007, 04:08
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Kontakt:

Re: fel när man skickar inlägg

Inlägg av ycc »

Det har nog kommit nästan varje gång. Både med telefonen och datorn. Trycker jag "tillbaka" i browsern kommer jag till sidan där man skriver inlägg igen. Om jag då postar en andra gång så postas inlägget. Gör jag "tillbaka" då så hamnar jag på sidan där man skriver inlägg igen men jag kan se att inlägget postats. Nu skall jag prova tapatalk.
Edit
Med tapatalk uppstår inte problemet.
Edit 2
Det gemensamma är att jag kör Google Chrome i både datorn och telefonen. Jag skall prova lite mer.
Ubuntu/Linux - Grunder: En introduktion till Ubuntu och Linux
Ubuntu/Linux - Basics: An introduction to Ubuntu and Linux (experimental, automated translation)
Användarvisningsbild
johanre
Serveradmin
Inlägg: 3888
Blev medlem: 22 okt 2006, 09:13
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Malmö

Re: fel när man skickar inlägg

Inlägg av johanre »

OK, PM:a mig nästa gång du råkar ut för det och berätta vilken IP adress du kommer från så skall jag se om jag kan hitta något i serverloggen.
ycc
Inlägg: 1818
Blev medlem: 10 feb 2007, 04:08
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Kontakt:

Re: fel när man skickar inlägg

Inlägg av ycc »

OK, det senaste inlägget skrivet via datorn funkade bra
Ubuntu/Linux - Grunder: En introduktion till Ubuntu och Linux
Ubuntu/Linux - Basics: An introduction to Ubuntu and Linux (experimental, automated translation)
Användarvisningsbild
Pink Panther
Inlägg: 3050
Blev medlem: 08 feb 2009, 02:13
OS: Linux Mint
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Luna

Re: fel när man skickar inlägg

Inlägg av Pink Panther »

johanre skrev:OK, PM:a mig nästa gång du råkar ut för det och berätta vilken IP adress du kommer från så skall jag se om jag kan hitta något i serverloggen.
Det är noterat utan åtgärd eller anmälan från min sida. Jag har haft samma problem som "ycc". Jag tror inte "ycc" är målet. Det är troligen ett olycksfall i arbetet med ett oklart syfte. Men som sagt jag är ( tyvärr & beklagligt ) numera van/rustad för diverse fel/konstigheter/dumheter. Men naturligtvis kan det också vara ett helt normalt fel som tillfälligt uppkommit.

Så en undersökning av serverloggen/IP adress är inte helt fel.
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
johanre
Serveradmin
Inlägg: 3888
Blev medlem: 22 okt 2006, 09:13
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Malmö

Re: fel när man skickar inlägg

Inlägg av johanre »

OK. Som sagt; PM:a mig med IP adress (och gärna även ca. klockslag) så kan jag förhoppningsvis hitta er och se vart problemt är.
Skriv svar

Återgå till "Forum"