Nybliven LoCo-medlem

Diskussion gällande forumet
morpa
Översättare
Inlägg: 604
Blev medlem: 21 feb 2010, 11:18
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Uppsala

Re: Nybliven LoCo-medlem

Inlägg av morpa »

Rune.K skrev:

..Jo förresten, det är nog ganska precis 7 år. Det var nämligen då "sekten" tog över ledningen av LoCot.

Vilka som är med i sekten, det vet jag förstås inte med säkerhet. Men det finns några säkra kort. Vad som är märkligt är att det finns de som absolut inte vill att DSK diskuteras, man kan bara spekulera i vad det är för pinsamheter de har att dölja. ;)
.
Rune.K, att baserat på ett 7 år gammalt löst IRC-meddelande påstå att det finns en Ubuntu-sekt... Det finns inga belägg för det alls på något sätt. Påståenden tagna ur luften gör att man får svårt att ta dina andra argument på allvar (Sektpåståendet framstår som rent trollande). Vilket är synd, eftersom du säkerligen sitter på mycken bra kunskap om Linux och Ubuntu.

Vidare skriver du
"
Finns det inte bättre saker att syssla med? T.ex att få till ett enhetligt utseende på hela den här webbplatsen! Det beslutades för 5 år sedan, tror jag. Det ger absolut inget seriöst intryck, så spretigt som det är nu och har varit hur länge som helst."

Kritiserar man bör man också komma med förslag på en lösning - o vara beredd att hugga i själv. Att inget har blivit gjort beror på resursbrist - allt är ideellt vad rör Ubuntu.Att lägga fram ett förslag för hur webbplatsen ska se ut vore en bra konkret sak du kan göra om du vill driva Ubuntu och framåt i positiv anda. Ta upp att du vill göra det på IRC-möte?
Rune.K
Inlägg: 6437
Blev medlem: 09 jul 2008, 17:19
OS: Kubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Nybliven LoCo-medlem

Inlägg av Rune.K »

Mer jobb för fr33r1d3 eller frippe!
Hello Rune.K,

On 2014-02-03, 7 days from now, your membership
in the Ubuntu Sweden LoCo Team (ubuntu-se) Launchpad team
is due to expire.
<https://launchpad.net/~ubuntu-se>

To prevent this membership from expiring, you should get in touch
with one of the team's administrators:
Jan Friberg (jan-janfriberg) <https://launchpad.net/~jan-janfriberg>
Peter Ahlgren (peter.ahlgren) <https://launchpad.net/~peter.ahlgren>

If your membership does expire, we'll send you one more message to let
you know it's happened.

Thanks for using Launchpad!
Rune.K
Inlägg: 6437
Blev medlem: 09 jul 2008, 17:19
OS: Kubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Nybliven LoCo-medlem

Inlägg av Rune.K »

morpa skrev:
Rune.K skrev:

..Jo förresten, det är nog ganska precis 7 år. Det var nämligen då "sekten" tog över ledningen av LoCot.

Vilka som är med i sekten, det vet jag förstås inte med säkerhet. Men det finns några säkra kort. Vad som är märkligt är att det finns de som absolut inte vill att DSK diskuteras, man kan bara spekulera i vad det är för pinsamheter de har att dölja. ;)
.
Rune.K, att baserat på ett 7 år gammalt löst IRC-meddelande påstå att det finns en Ubuntu-sekt... Det finns inga belägg för det alls på något sätt. Påståenden tagna ur luften gör att man får svårt att ta dina andra argument på allvar (Sektpåståendet framstår som rent trollande). Vilket är synd, eftersom du säkerligen sitter på mycken bra kunskap om Linux och Ubuntu.

Vidare skriver du
"
Finns det inte bättre saker att syssla med? T.ex att få till ett enhetligt utseende på hela den här webbplatsen! Det beslutades för 5 år sedan, tror jag. Det ger absolut inget seriöst intryck, så spretigt som det är nu och har varit hur länge som helst."

Kritiserar man bör man också komma med förslag på en lösning - o vara beredd att hugga i själv. Att inget har blivit gjort beror på resursbrist - allt är ideellt vad rör Ubuntu.Att lägga fram ett förslag för hur webbplatsen ska se ut vore en bra konkret sak du kan göra om du vill driva Ubuntu och framåt i positiv anda. Ta upp att du vill göra det på IRC-möte?
Tack för ditt positiva omdöme om mina kunskaper!

Angående sekten så är det bara ett annat namn på bastuklubben, svågerpolitikerna och innegänget. De finns där likväl och vaktar sina positioner och uppträder väldigt misstänksamt mot flertalet nykomlingar. Visst, om man är petig så är förstås sekt helt fel ord för innegänget här, de har t.ex ingen ledare vilket brukar vara fallet i en sekt.

Du skriver "Kritiserar man bör man också komma med förslag på en lösning - o vara beredd att hugga i själv." det är förstås standardsvaret när någon klagar och det är säkert helt korrekt på andra forum. Men jag gjorde några försök med att ge förslag till förbättringar för mer än ett halvt decennium sedan och jag fick förstås samma standardsvar. Jag upptäckte då att det var omöjligt att komma med och administrera portalen. Den har alltid varit stängd tills frippe lyckades få tillträde för cirka 8 månader sedan, kryss i taket för det! Wikin är det nog ingen som vet var lösenordet finns. Och phpBB3-sidan har jag inga synpunkter på, den ser bra ut. Jag tror att det är den världsberömde (här på forumet) webdesignern Hund som har fixat till utseendet i forumdelen.

Men mitt stora intresse är att ge support och det är där jag har synts mest i det här forumet. Numera ser jag att supporten här till stor del utförs genom att ge en länk till askubuntu.com...

Att vara moderator det är bara en lämplig bisyssla, när man tittar in i forumet för att se om det finns några frågor man kan svara på i supporten. Men det gäller förstås endast på Ubuntu.se.
Användarvisningsbild
Pink Panther
Inlägg: 3050
Blev medlem: 08 feb 2009, 02:13
OS: Linux Mint
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Luna

Re: Nybliven LoCo-medlem

Inlägg av Pink Panther »

@Rune.K

"Numera ser jag att supporten här till stor del utförs genom att ge en länk till askubuntu.com..."

Jag vill både dementera och försvara nyttan med askubuntu.com. Jag gissar, ( om jag nu gissar att du är cirka 50 år ). Även om man nu råkar vara mellan 45-65 är flertalet ganska duktiga på både läsa och förstå engelska. De stora flertalet här är akademiker även om jag personligen önskar ett ökat antal av alla samhällsgrupper. Många arbetar och har inte tid att skriva långa förklaringar. Finns det svar via askubuntu.com. Så anser jag personligen inte de svaret vara sämre. I något fall är det bättre än en lång förklaring på svenska.

Du skriver tyvärr många av dina inlägg i en form så många läsare upplever det som att du är så överlägsen alla andra deltagare i forumet. Det möjligt att du är överlägsen alla andra då är du lyckligt lottad och har en unik förmåga.
Rune.K
Inlägg: 6437
Blev medlem: 09 jul 2008, 17:19
OS: Kubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Nybliven LoCo-medlem

Inlägg av Rune.K »

Pink Panther skrev:@Rune.K

"Numera ser jag att supporten här till stor del utförs genom att ge en länk till askubuntu.com..."

Jag vill både dementera och försvara nyttan med askubuntu.com. Jag gissar, ( om jag nu gissar att du är cirka 50 år ). Även om man nu råkar vara mellan 45-65 är flertalet ganska duktiga på både läsa och förstå engelska. De stora flertalet här är akademiker även om jag personligen önskar ett ökat antal av alla samhällsgrupper. Många arbetar och har inte tid att skriva långa förklaringar. Finns det svar via askubuntu.com. Så anser jag personligen inte de svaret vara sämre. I något fall är det bättre än en lång förklaring på svenska.

Du skriver tyvärr många av dina inlägg i en form så många läsare upplever det som att du är så överlägsen alla andra deltagare i forumet. Det möjligt att du är överlägsen alla andra då är du lyckligt lottad och har en unik förmåga.
Du är som vanligt rolig med dina uttalande "Jag vill både dementera och försvara nyttan med askubuntu.com".

Och hur gammal är du, då? :)
Och vad har min ålder med supporten att göra???

Vill man läsa hur en med överlägsen attityd skriver, så kan jag rekommendera den här tråden > http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=55&t=58518 Du vill inte ens dela med dej hur du har gjort, utan det måste man dra ur dej.
HakanS
Global Moderator
Inlägg: 4289
Blev medlem: 30 mar 2006, 10:34
OS: Kubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Trollhättan

Re: Nybliven LoCo-medlem

Inlägg av HakanS »

Rune.K skrev:Jag upptäckte då att det var omöjligt att komma med och administrera portalen.
Menar du när skrev detta inlägg? http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 93#p400293 Eller var det vid något annat tillfälle som du fick dålig respons?
Rune.K
Inlägg: 6437
Blev medlem: 09 jul 2008, 17:19
OS: Kubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Nybliven LoCo-medlem

Inlägg av Rune.K »

HakanS skrev:
Rune.K skrev:Jag upptäckte då att det var omöjligt att komma med och administrera portalen.
Menar du när skrev detta inlägg? http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 93#p400293 Eller var det vid något annat tillfälle som du fick dålig respons?
Schysst att du letade upp det!

Men jag var kanske otydlig när jag skrev det här, för 8 år sedan:
Rune.K skrev:Jag har installerat drupal och kollat lite och läst en del om det.
Vad jag kan se, så verkar det inte vara speciellt svårt ;)
Det beror naturligtvis på vilken nivå det handlar om.

Som CMS verkar Drupal vara helt överlägset Wordpress.
Kanhända att Wordpress är enklare om man enbart vill blogga...
Jag väntade ett bra tag på att bli antagen, men vad jag vet så blev det aldrig någon kompanjon till dej i portalen förrän 7 år senare i form av frippe.... ;)
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Inlägg: 12893
Blev medlem: 01 okt 2006, 22:31
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Bohuslän

Re: Nybliven LoCo-medlem

Inlägg av vulfgar »

Rune.K skrev: Jag väntade ett bra tag på att bli antagen, men vad jag vet så blev det aldrig någon kompanjon till dej i portalen förrän 7 år senare i form av frippe.... ;)
Ett par inlägg efter ditt efterlyste Håkan intresserade igen, du kanske aldrig såg det? :)
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Harlekin33
Inlägg: 4164
Blev medlem: 19 jan 2008, 13:52
OS: Debian

Re: Nybliven LoCo-medlem

Inlägg av Harlekin33 »

Varför är jag deaktiverad från launchpad och hur aktiverar jag mig igen???

EDIT: Sådärja, Appending approval.
Harlekin33
Inlägg: 4164
Blev medlem: 19 jan 2008, 13:52
OS: Debian

Re: Nybliven LoCo-medlem

Inlägg av Harlekin33 »

Nu har det gått snart ett dygn. Byråratins kvarnar maler långsamt.

;D
Skriv svar

Återgå till "Forum"