Medlemsutskick?

Diskussion gällande forumet
Harlekin33
Inlägg: 4164
Blev medlem: 19 jan 2008, 13:52
OS: Debian

Medlemsutskick?

Inlägg av Harlekin33 »

Det har ju varit massor som lämnat forumet och ett sätt att få tillbaka folk är ju medlemsutskick men det finns dom som varit emot det och kallat det för spam. Ska vi ha medlemsutskick om nyheter osv. till medlemmar eller ska vi inte ha det?

OBS! Medlemsutskick är inte spam!

Åsikter på detta?
HakanS
Global Moderator
Inlägg: 4289
Blev medlem: 30 mar 2006, 10:34
OS: Kubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Trollhättan

Re: Medlemsutskick?

Inlägg av HakanS »

Harlekin33 skrev:Det har ju varit massor som lämnat forumet och ett sätt att få tillbaka folk är ju medlemsutskick men det finns dom som varit emot det och kallat det för spam. Ska vi ha medlemsutskick om nyheter osv. till medlemmar eller ska vi inte ha det?
Jag kan inte dra mig till minnes att denna fråga varit på tal tidigare. Menar du att vi skulle skicka mejl till 18310 personer?
För det första vet jag inte om det är genomförbart. För det andra, vad skulle det stå i utskicket, och vad skulle syftet vara?
Den övervägande majoriteten har registrerat sig på forumet för att kunna ställa supportfrågor.
Harlekin33
Inlägg: 4164
Blev medlem: 19 jan 2008, 13:52
OS: Debian

Re: Medlemsutskick?

Inlägg av Harlekin33 »

@HakanS:

Jag vänder mig till dom som inte misstolkar eller missförstår saker. Dig pratar jag inte längre med!

Capiche!
Användarvisningsbild
Gunnar Hjalmarsson
Inlägg: 3030
Blev medlem: 08 aug 2010, 13:49
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Göteborg

Re: Medlemsutskick?

Inlägg av Gunnar Hjalmarsson »

Forumets "medlemmar" ≠ medlemmar i Ubuntu Sverige.
Rune.K
Inlägg: 6437
Blev medlem: 09 jul 2008, 17:19
OS: Kubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Medlemsutskick?

Inlägg av Rune.K »

Gunnar Hjalmarsson skrev:Forumets "medlemmar" ≠ medlemmar i Ubuntu Sverige.
Vi är kring 185 medlemmar, tror jag. Hur många som har varit aktiva det senaste året har jag ingen aning om.

Men det är säkert några stycken som jobbar i det tysta med buggarna, tror jag. Och som inte syns här eller på IRC-mötena.

På IRC-kanalen kan det kanske vara cirka 5 medlemmar som är aktiva, det är bara en gissning och det beror förstås på hur man räknar. :)
Harlekin33
Inlägg: 4164
Blev medlem: 19 jan 2008, 13:52
OS: Debian

Re: Medlemsutskick?

Inlägg av Harlekin33 »

Det finns ju nåt företag som heter membits men jag vet inte om det finns nåt motsvarande gratis system som funkar med vårat LoCo samt forum och som är OSS/FOSS/FLOSS?

https://www.youtube.com/watch?v=vk3atE9bW-8

Edit:

Hittade nåt på Tuben som kanske kan vara nåt, verkar vara nån modul:

https://www.youtube.com/watch?v=bBSrshuKm4Y
Senast redigerad av 1 Harlekin33, redigerad totalt 22 gånger.
Harlekin33
Inlägg: 4164
Blev medlem: 19 jan 2008, 13:52
OS: Debian

Re: Medlemsutskick?

Inlägg av Harlekin33 »

ROFLMAO..lättare än så här blir det inte!

http://www.ipage.com/support/tutorials/ ... ?kbid=6898
Harlekin33
Inlägg: 4164
Blev medlem: 19 jan 2008, 13:52
OS: Debian

Re: Medlemsutskick?

Inlägg av Harlekin33 »

Rune.K skrev:
Gunnar Hjalmarsson skrev:Forumets "medlemmar" ≠ medlemmar i Ubuntu Sverige.
Vi är kring 185 medlemmar, tror jag. Hur många som har varit aktiva det senaste året har jag ingen aning om.

Men det är säkert några stycken som jobbar i det tysta med buggarna, tror jag. Och som inte syns här eller på IRC-mötena.

På IRC-kanalen kan det kanske vara cirka 5 medlemmar som är aktiva, det är bara en gissning och det beror förstås på hur man räknar. :)
Mmm..just det och för att locka tillbaka några så att dom blir aktiva igen så kan man ju ha medlemsutskick om information om pågående projekt och nyheter m.m

Och Uppenbarligen så går det att mass-maila till 18.000 medlemmar, det är bara det att nån säkerligen i ledningen kommer skrika "-Spaaaam!"
Rune.K
Inlägg: 6437
Blev medlem: 09 jul 2008, 17:19
OS: Kubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Medlemsutskick?

Inlägg av Rune.K »

Harlekin33 skrev:...
Mmm..just det och för att locka tillbaka några så att dom blir aktiva igen så kan man ju ha medlemsutskick om information om pågående projekt och nyheter m.m

Och Uppenbarligen så går det att mass-maila till 18.000 medlemmar, det är bara det att nån säkerligen i ledningen kommer skrika "-Spaaaam!"
Just nu är det väl ändå ett ovanligt dåligt tillfälle, nu när ett par tre stycken stretar emot allt de orkar och lite till, för att förhindra och förhala Osprey's Översyn och Granskning. Det är samma kalabalik som det alltid har varit sedan Systemskiftet 2007.

När Osprey's projekt är framröstat och genomfört och att vi märker att det fungerar, då kan det vara läge med ett massutskick, men inte förr.

Om du inte menar att du vill ha fler åskadare till dokusåpan som pågår här, med bland annat stickade och virkade Ubuntudjur. Det är nog en och annan som skulle skratta så att de rullar runt på golvet så pass att ändan ramlar av. ;)
Harlekin33
Inlägg: 4164
Blev medlem: 19 jan 2008, 13:52
OS: Debian

Re: Medlemsutskick?

Inlägg av Harlekin33 »

Rune.K skrev:
Harlekin33 skrev:...
Mmm..just det och för att locka tillbaka några så att dom blir aktiva igen så kan man ju ha medlemsutskick om information om pågående projekt och nyheter m.m

Och Uppenbarligen så går det att mass-maila till 18.000 medlemmar, det är bara det att nån säkerligen i ledningen kommer skrika "-Spaaaam!"
Just nu är det väl ändå ett ovanligt dåligt tillfälle, nu när ett par tre stycken stretar emot allt de orkar och lite till, för att förhindra och förhala Osprey's Översyn och Granskning. Det är samma kalabalik som det alltid har varit sedan Systemskiftet 2007.

När Osprey's projekt är framröstat och genomfört och att vi märker att det fungerar, då kan det vara läge med ett massutskick, men inte förr.

Om du inte menar att du vill ha fler åskadare till dokusåpan som pågår här, med bland annat stickade och virkade Ubuntudjur. Det är nog en och annan som skulle skratta så att de rullar runt på golvet så pass att ändan ramlar av. ;)
Nej, nej, nej...inte några massutslick i detta läget, men i framtiden när saker fungerar och flyter som det ska kan det vara bra.

8)
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 6310
Blev medlem: 06 apr 2008, 00:09
OS: Ubuntu
Ort: Göteborg/Mölndal/Falkenberg
Kontakt:

Re: Medlemsutskick?

Inlägg av Osprey »

Jag misstänker att det kan finnas en (hel) del av de som vi vill ha tillbaka som då och då går in här som gäster och bara kikar lite... och om vi får igång ett trevligt forum med en massa intressanta diskussioner och ett LoCo med en massa intressanta projekt, så... kommer säkert många av dem att komma tillbaka med sina vanliga medlemsnamn...

Men som sagt, först måste vi ju ändra forumet/locot och fixa till det som gjorde att de en gång lämnade det....

Jag tror att i stort sett ingen av dem gått tillbaka till Windows, så intresset för Ubuntu och Linux finns säkert kvar och för den delen - Jag vet mycket väl varför jag själv lämnade det här forumet/locot och var borta från det i två år...

Och det är precis de sakerna jag försöker rätta till nu.....
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
Skriv svar

Återgå till "Forum"