Moderatorer i vårt forum.

Diskussion gällande forumet
Användarvisningsbild
Pink Panther
Inlägg: 3050
Blev medlem: 08 feb 2009, 02:13
OS: Linux Mint
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Luna

Moderatorer i vårt forum.

Inlägg av Pink Panther »

Diktatorn

Jag tycker det olämpligt att Team Leader, agerar som Moderatorer. Att Team Contact, ( "JoWa" ) har funktion som Moderatorer finner jag som naturligt. Dessutom sköter "JoWa" det utmärkt. JoWa hjälper till i stället för stjälpa medlemmen. Men hur du agerar Team Leader är utan någon tanke. Det är mer ett personligt hat mot några enskilda medlemmar. Det har absolut inget med hur man modererar ett forum. Hur du fungerar i rollen som Team Leader har jag ingen åsikt om. Det är förmodligen ett bra beslut. Men inte som Moderator, det är inte din styrka ärade Team Leader. Att flytta nu senaste "Budgie Desktop" från "Experimentverkstad" till "Ubuntu Café" till en rubrik där dessutom medlemmarna måste var inloggade för att läsa är ytterligare en bland 100 tals åtgärder mot mig ( PERSONLIGT ) av dig Team Leader. Nu tror alla medlemmar att det bara handlar om mig. Jag tror inte alls det är så. Men när det upprepas i en ständig rad av åtgärder från samma Moderatorer i det här fallet Team Leader. Det är så många många........... åtgärder. Att några medlemmar tycker det rätt (max 5st) bara kläm och var elak mot "Pink Panther" Det har han förtjänat. Men säkert många fler älskar inte alltid vad jag skriver men tycker säkert också att du agerar långt över dina befogenheter. Några har säkert själv blivit personligt drabbade av din modererings metoder.

Det påminner mig om följande tv-serien "Diktatorn"

De berövas sina demokratiska fri- och rättigheter.

tv-serien "Diktatorn" " I serien låses åtta ungdomar in i ett nedlagt sjukhus och under nio dygn berövas de sina demokratiska fri- och rättigheter – allt för att se hur de påverkas psykologiskt". Källa: http://webb-tv.nu/diktatorn-ur-play/

Pink Panther och hans vänner önskar God Jul.
Användarvisningsbild
Nemo
Inlägg: 732
Blev medlem: 16 aug 2010, 19:39
OS: Kubuntu
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Re: Moderatorer i vårt forum.

Inlägg av Nemo »

Pink Panther skrev:Att flytta nu senaste "Budgie Desktop" från "Experimentverkstad" till "Ubuntu Café" till en rubrik där dessutom medlemmarna måste var inloggade för att läsa är ytterligare en bland 100 tals åtgärder mot mig ( PERSONLIGT ) av dig Team Leader. Nu tror alla medlemmar att det bara handlar om mig. Jag tror inte alls det är så. Men när det upprepas i en ständig rad av åtgärder från samma Moderatorer i det här fallet Team Leader. Det är så många många........... åtgärder.
Jag har ingen uppfattning om hur många åtgärder det handlar om eller om Håkan gjort något han inte borde göra. Kan inte säga att jag personligen upplever det som att det är ett problem med modereringen av detta forum, men om det verkligen handlar om 100 tals personliga åtgärder mot dig PP, bör det vara ganska lätt för dig att ta fram källor som styrker detta.

God Jul på dig PP, du verkar behöva en julkram :kram:

Mvh Nemo
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Inlägg: 3330
Blev medlem: 27 mar 2006, 22:32
OS: Linux Mint
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Ort: Stockholm / Tumba

Re: Moderatorer i vårt forum.

Inlägg av Broder Tuck »

Nemo skrev: . . .
God Jul på dig PP, du verkar behöva en julkram :kram:

Mvh Nemo
Instämmer. God Jul, PP. ;)
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
HakanS
Global Moderator
Inlägg: 4289
Blev medlem: 30 mar 2006, 10:34
OS: Kubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Trollhättan

Re: Sv: Moderatorer i vårt forum.

Inlägg av HakanS »

Pink Panther skrev:Men hur du agerar Team Leader är utan någon tanke. Det är mer ett personligt hat mot några enskilda medlemmar.
Nej, jag hyser inget hat mot någon forum-medlem.
Pink Panther skrev:Att flytta nu senaste "Budgie Desktop" från "Experimentverkstad" till "Ubuntu Café" till en rubrik där dessutom medlemmarna måste var inloggade för att läsa är ytterligare en bland 100 tals åtgärder mot mig ( PERSONLIGT ) av dig Team Leader.
Det är tråkigt, och även tragiskt, att du upplever flytt av en forumtråd som ett personligt påhopp. Dock är detta inget som vi moderatorer kan ta hänsyn till. Moderatorerna förbehåller sig rätten att flytta trådar och inlägg som ligger i fel forumkategori.
Pink Panther skrev: Det påminner mig om följande tv-serien "Diktatorn"

De berövas sina demokratiska fri- och rättigheter.
Som du fått påtalat tidigare är det ingen mänsklig fri- och rättighet att skriva i ett internetforum.
Idéer räknas inte förrän du genomför dem.
Användarvisningsbild
Pink Panther
Inlägg: 3050
Blev medlem: 08 feb 2009, 02:13
OS: Linux Mint
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Luna

Re: Moderatorer i vårt forum.

Inlägg av Pink Panther »

Budgie skrivbordsmiljö är inte en färdig utvecklad skrivbordsmiljö. Inte alls säkert att Budgie fungerar för de användare som testar skrivbordsmiljön. Att jag då placerar instruktionslänkar till hur man installerar den här nya eleganta skrivbordsmiljön på en Ubuntu Linux dator under "Experimentverkstad". Är ur mitt sätt att se på forumets uppdelning, instruktioner för olika avdelningar ett helt korrekt beslut. Varför ska inte Ubuntu användare få information eller möjlighet att testa Budgie skrivbordsmiljö om så önskas? Om de inte vill köra eller testa ett helt nytt elegant Linux OS. Evolve OS som släpps 2015. Evolve OS anses redan nu som lite exklusivt och elegant, något för finsmakarna av Linux OS. Vi får se om Evolve OS lever upp till de höga förväntningarna. Men visst är det en spännande med ett helt nytt Linux OS. En ny skrivbordsmiljö, Linux distribution bygd från scratch, använder en forked version av PiSi package manager med mera. Inte så många helt nya Linux OS utvecklas idag. De flesta har någon anknytning eller släktskap till någon annan av de stora drakarna som Debian med flera.

Tre eleganta Linux OS dom kommer att släppas 2015.

http://itsfoss.com/new-beautiful-linux-2015
Användarvisningsbild
webaake
Inlägg: 3962
Blev medlem: 09 maj 2007, 09:46
OS: Xubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Moderatorer i vårt forum.

Inlägg av webaake »

Man kan experimentera med Ubuntu och man kan experimentera med nya distros. Det är två helt olika saker. Detta är ett Ubuntuforum och nya distros kan folk googla fram själva, tycker jag. Det kan t o m tyckas vara tjatigt med nya distros hit och dit.

För min del så undanbedes, vänligt men bestämt nya länkar om nya distros.

Varför? Jo, vad är centralt i Linux? Kärnan, kerneln - allt annat är ovanpå och utanpå och därför en smaksak. Även om nördar kan diskutera denna smaksak in absurdum.
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Användarvisningsbild
Pink Panther
Inlägg: 3050
Blev medlem: 08 feb 2009, 02:13
OS: Linux Mint
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Luna

Re: Moderatorer i vårt forum.

Inlägg av Pink Panther »

Du skriver följande Team Leader. Se nedan.

"Som du fått påtala tidigare är det ingen mänsklig fri- och rättighet att skriva i ett internetforum"

Jag vet inte om jag ska skratta, gråta eller slita av mitt hår när jag läste meningen. Jag skäms över de svenska Ubuntu Linux forumets ledare. Vad jag vet så finns det endast bara ett lokalt delstats forum i USA för Ubuntu Linux användare med en ledare/företrädare som har liknade inställning. Ingen värdegrund som Ubuntu Linux centrala samordnare för de olika ( officiella/eller icke officiella ) representanterna för Ubuntu Linux i världen accepterar.

Inget att skriva hem om. Jag övertygad om att rätt personer har en ganska klar bild av de rådande läget i Sverige. Trots att några representanter ihärdigt försöker ge en annan bild av verksamheten i Sverige via Canonical:s olika kontakt nät.
Skriv svar

Återgå till "Forum"