[fixat] Fel uppgift om Ubuntu-utgåva

Diskussion gällande forumet
Användarvisningsbild
Gunnar Hjalmarsson
Inlägg: 3030
Blev medlem: 08 aug 2010, 13:49
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Göteborg

[fixat] Fel uppgift om Ubuntu-utgåva

Inlägg av Gunnar Hjalmarsson »

När jag läser forumet utan att vara inloggad, anges det att jag använder Ubuntu 10.04. Vår moderator JoWa är aningen modernare med Ubuntu 11.10.

Ubuntu 10.04 var den första Ubuntu-version jag använde, vilket kan förklara varför just den versionen dyker upp.

Går det möjligen att ordna så att samma utgåva visas oavsett om man är inloggad eller inte?
Senast redigerad av 1 Gunnar Hjalmarsson, redigerad totalt 25 gånger.
Användarvisningsbild
johanre
Serveradmin
Inlägg: 3888
Blev medlem: 22 okt 2006, 09:13
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Malmö

Re: Fel uppgift om Ubuntu-utgåva

Inlägg av johanre »

Skillnad mellan inloggad eller inte, hänger nog ihop med default språkval (en) efter uppgraderingen av forumet. Däremot så har jag nu uppdaterat listan med LTS releaser.
Användarvisningsbild
Gunnar Hjalmarsson
Inlägg: 3030
Blev medlem: 08 aug 2010, 13:49
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Göteborg

Re: Fel uppgift om Ubuntu-utgåva

Inlägg av Gunnar Hjalmarsson »

Om språkvalet har med saken att göra, har jag tydligen ställt in svenska någon gång, för jag ser forumet på svenska (när jag är inloggad) även om min locale just nu är en_US. Ser dock inte var man kan ändra det...

Läget just nu:
När jag inte är inloggad, framgår inte min Ubuntu-utgåva alls, medan du ser ut att använda 22.04. Nu när jag är inloggad framgår det att jag använder 22.04 (korrekt), medan du avslöjas med att fortfarande använda Ubuntu 6.06 Dapper. Du måste vara en av de sista entusiasterna. :)

Inte en jättestor fråga, men när man försöker bidra i någon supporttråd kan det faktiskt vara bra att se just den uppgiften.
Användarvisningsbild
JoWa
Global Moderator
Inlägg: 7779
Blev medlem: 09 jun 2012, 06:16
OS: Ubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Ort: Boo
Kontakt:

Re: Fel uppgift om Ubuntu-utgåva

Inlägg av JoWa »

Jag ändrade till svenska, och nu är Gunnars (22.04) och min utgåva (23.10) rätt, också utan inloggning.
Noble Numbat | Firefox 125β (snap) | Privacy Badger
Användarvisningsbild
johanre
Serveradmin
Inlägg: 3888
Blev medlem: 22 okt 2006, 09:13
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Malmö

Re: Fel uppgift om Ubuntu-utgåva

Inlägg av johanre »

Gunnar Hjalmarsson skrev: 24 aug 2023, 22:57 Om språkvalet har med saken att göra, har jag tydligen ställt in svenska någon gång, för jag ser forumet på svenska (när jag är inloggad) även om min locale just nu är en_US. Ser dock inte var man kan ändra det...

Läget just nu:
När jag inte är inloggad, framgår inte min Ubuntu-utgåva alls, medan du ser ut att använda 22.04. Nu när jag är inloggad framgår det att jag använder 22.04 (korrekt), medan du avslöjas med att fortfarande använda Ubuntu 6.06 Dapper. Du måste vara en av de sista entusiasterna. :)
;D

Jag ändrade mina språkinställningar till svenska, och även Ubuntu utgåvan (notera; jag hade ändrat utgåva innan, men då var mina språkinställningar fortfarande engelska).
Gunnar Hjalmarsson skrev: 24 aug 2023, 22:57 Inte en jättestor fråga, men när man försöker bidra i någon supporttråd kan det faktiskt vara bra att se just den uppgiften.
Helt enig.
Användarvisningsbild
Gunnar Hjalmarsson
Inlägg: 3030
Blev medlem: 08 aug 2010, 13:49
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Göteborg

Re: [fixat] Fel uppgift om Ubuntu-utgåva

Inlägg av Gunnar Hjalmarsson »

Nu ser det korrekt ut för mig också oavsett inloggning. Tack!
Skriv svar

Återgå till "Forum"