Koppla in 3 skärmar, win7.

Allt om t.ex. Mac OS X, Sun Solaris och Microsoft Windows
Emka
Inlägg: 344
Blev medlem: 13 jun 2007, 10:38
OS: Ubuntu
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Koppla in 3 skärmar, win7.

Inlägg av Emka »

jag har två skärmar och tv:n jag vill koppla in till datorn, på skärmarna vill jag ha skrivbordet, inte klonat utan utökat, tv:n spelar mindre roll då jag endast använder den till mediacentret (xbmc) men de två andra skärmarna vill jag kunna använda till att ha som att flytta fönster mellan osv, mitt grafikkort är ett Nvidia geforce 8600GT med endast två st DVI till, ingen vga eller hdmi alltså.

Hur gör jag? Finns det nån lämplig splitt eller...?
Användarvisningsbild
dmz
Inlägg: 3292
Blev medlem: 29 jul 2008, 19:42
OS: Arch Linux

Re: Koppla in 3 skärmar, win7.

Inlägg av dmz »

ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
Emka
Inlägg: 344
Blev medlem: 13 jun 2007, 10:38
OS: Ubuntu
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Re: Koppla in 3 skärmar, win7.

Inlägg av Emka »

jo kollade på den men ca 2k för den verkar va overkill, finns det nån annan splitt?

edit: kan nåt sånt här funka? http://www.kjell.com/content/templates/ ... ,177000000
Användarvisningsbild
dmz
Inlägg: 3292
Blev medlem: 29 jul 2008, 19:42
OS: Arch Linux

Re: Koppla in 3 skärmar, win7.

Inlägg av dmz »

Problemet är inte att splitta signalen, problemet är att ditt grafikkort ska klara av en upplösning på t.ex 5760x1050. Om du använder en vanlig vga-split så kommer du dessutom att enbart att få samma bild på skärm 1 och 2. Jag håller med om att det verkar overkill med en thtg, jag skulle istället satsa på att köpa ett grafikkort till, betydligt billigare och då kan du ha minst fyra skärmar och dessutom köra det i SLI om korten är av samma typ.
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
Emka
Inlägg: 344
Blev medlem: 13 jun 2007, 10:38
OS: Ubuntu
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Re: Koppla in 3 skärmar, win7.

Inlägg av Emka »

Ja ok, jag har ett kort till som ocskå är nvidia men minns inte vilket nummer, vet att det är nyare iaf... den har två st dvi och en hdmi, måste ja mekka med drivrutiner o grejer el bör det funka ändå?
Användarvisningsbild
dmz
Inlägg: 3292
Blev medlem: 29 jul 2008, 19:42
OS: Arch Linux

Re: Koppla in 3 skärmar, win7.

Inlägg av dmz »

Ja men dåså, mosa in och testa bara. Jag har själv aldrig provat, men enligt vänner skall det inte vara några problem.
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
Skriv svar

Återgå till "Proprietära operativsystem"